Pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 06:47
Ik heb een probleem met mijn pc maar ik kan er nie achter komen wat het is.

even een klein background verhaaltje..

Zaterdag ging mijn pc zomaar in een keer uit..
daarna starte hij niet meer op dus ik werdt ietwat gefrustreerd en druk de aanknop een aantal keer snel in |:( .. da vond mun voeding niet leuk en die zei dus poef :X.

meteen een nieuwe voeding erin gedaan om te kijken of alles het nog deed.. en ja hij starte op maar toen ik hem uitzette en weer opstarte begon alles 3 seconde te draaien en dan hield het op.. dus kast weer open wat stekkers los gehaald nog een keer geprobeert en hij deed het weer.. afgesloten en nog een keer met alles gerobeert. toen deed hij het in een keer wel.. dit herhaalt zich elke keer. het lijkt wel of de voeding het niet aan kan..

ik ben net voor al dit van een MSI KT4V-L naar een Asus A7N8X-X gegaan zodat ik mijn zalman 7000CU erop kon zetten. en er is ook een Plextor 708a erbij gekomen. waarbij ik een 52x cd speler eruit heb gegooit

Stroom vreters:
3x Papst 8mm 12v
1x Zalman CNPS7000Cu
1x Plextor 16x10x40 CD-RW
1x Plextor 708a
2x Maxtor hdd (40+80)
Verder staat alles op standaart (cpu 1.65v)
Verdere Specs:
Asus A7N8X-X
AMD XP 2500+ (11x166)
2x 256MB PC2700
GF4 TI 4200

Bios versie is 1005 denk ik (zit op het werk)
300W Voeding

Ik kan niet geloven dat dit echt meer als 300 W nodig heeft..

Weet iemand hier een oplossing voor?

ps. die zalman koelt lekker maar de bios geeft 30'C CPU en 25'C MB bij iddle en 40 CPU bij 100% weet iemand wat hier de afwijking van is? (MB is bij boot 17'C :+ niet echt geloofwaardig dus)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik denk toch dat je voeding te laag is. Want:

-Het kan een brak merk zijn
-Je hdd's en je drives enz. vreten behoorlijk wat stroom vergis je daar niet in

Ik zou toch eerst even proberen je voeding te vervangen met een wat krachtiger model.

Xbox Live ID:Notna8310

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
300 W is wel weinig moet ik zeggen

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

EEn 300 watt noname voeding KAN te weinig zijn met een 2500+ en een ti 4200. Testen door met minder spullen onder spanning op te starten....

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

under-world schreef op 21 October 2003 @ 10:56:
EEn 300 watt noname voeding KAN te weinig zijn met een 2500+ en een ti 4200. Testen door met minder spullen onder spanning op te starten....
HEEL VEEL minder spullen. Je aan-uit-knop flippen is een probate manier om je processor (en andere IC's) op te blazen.

Begin maar eens met voeding+mobo, proc+koeler, videokaart, geheugen, en verder niks.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

under-world schreef op 21 oktober 2003 @ 10:56:
denk niet dat het aan de voeding ligt. Maar die zou je natuurlijk makkelijk kunnen test door even je hd's cdrom spelers los te koppelen en dan op te starten. Start je pc dan nog niet op moet je iets anders proberen:

bios reset al gedaan?
voor de rest staan hier veel tips:
Hangen en Opstartproblemen faq

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 11:06 ]

• alushin
Nou ik heb maar meteen een Q-Tec Dual Fan Gold LOW NOISE 400 Watt besteld...

als ik een aantal dingen los haal dan boot hij goed en als ik ze weer terug hang (well eerst ff uitzetten;)) dan doet alles het weer ... uit de plextor komt wel een vreemde geur maar da is meer nieuwigheid denk ik

[edit]

Probleem opgelost, denk ik ..

Die 3 papsts fans zitten met een 3-4 verloopstekkertje aan de voeding en 1 daarvan hing aan mijn 40 gb hdd. de harde schijf was het enige wat niet begon te draaien. de 2e zit aan mijn cdrw en de laatste zit op het moederbord. nou heb ik de 1e gewoon bij de dvdrw gedaan en ik denk dat ik weet wat het probleem was..

hij moest de fan en de hdd tegelijk aandraaien... dat kon hij niet aan dus het ging fout. nou als ik die hdd er even afhaal en dan boot begint die fan al te draaien dan zet ik hem af en doe de hdd er weer aan en boot hem weer. hierdoor heeft hij geen energie nodig om de fan aan te draaien en dus kan de hdd zun gang gaan

klinkt misschien wat dom maar het lijkt wel een goeie oplossing... de dvdrw hoeft niet aan te draaien bij boot en dus werkt ie nu wel........ nieuwe voeding is dus nodig maar zolang hij het hier nog op doet hou ik dit O-)

bestelling ook maar meteen gecanceled :)

bedankt voor de info allemaal _/-\o_

[edit2]

:( Iets te vroeg gejuigt... toch maar de bestelling door laten gaan... :X

[ Voor 67% gewijzigd door alushin op 22-10-2003 09:45 ]

• alushin
*kick*
Weet iemand misschien nog wat de afwijking is van het moederbord
ps. die zalman koelt lekker maar de bios geeft 30'C CPU en 25'C MB bij iddle en 40 CPU bij 100% weet iemand wat hier de afwijking van is? (MB is bij boot 17'C niet echt geloofwaardig dus)

[ Voor 6% gewijzigd door alushin op 22-10-2003 09:47 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Afwijking hangt af van de sensor, als je echt wilt weten wat de temps zijn moet je een goede temperatuursensor gebruiken, maar ehhh als het nu stabiel is zou ik me er geen zorgen om maken en 40 graden stressed is wat mij betreft 'two thumbs up'

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1