[Exchange 2003] Welke programmeertechniek *

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik wil een programma gaan maken dat kan communiceren met een remote Exchange server. Er moeten bij deze server contact-gegevens opgevraagd en weggeschreven worden in de Public folders.
Ik heb al op verschillende sites (MSDN, slipstick, google en GOT ;) ) gekeken hoe zoiets aangepakt zou moeten worden. En ik kom verschillende technieken hiervoor tegen:
• CDO
• ADO
• ADSI
• MAPI
• WebDav
Maar nergens vind ik een duidelijk voorbeeld of een handleiding overhoe je deze technieken moet toepassen. Ik maak gebruik van Visual Studio .NET en C#.

Ook is het me niet duidelijk wat nu echt de beste techniek is om te gebruiken voor mijn applicatie.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• noot101
Dit heeft vooral te maken met het registreren van COM-componenten en dus niet echt met mijn vraag, maar misschien kan het nog wel ooit makkelijk zijn.

• noot101
Ik heb ondertussen al wel gevonden dat CDO1.2 en MAPI niet werken i.c.m. .NET Framework.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;813349

Maar op deze pagina komen wel weer andere technieken kijken. Het wordt er dus niet duidelijker op welke techniek nu het beste te gebruiken is.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Exchange heeft zelf een CDO library, CDOX. Die kun je via COM interop aanroepen om direct met Exchange te communiceren. Het is echter een bron van ergernis om software te bouwen voor Exchange, want MS is kennelijk zo paranoia dat iemand een exchange client bouwt die werkt, dat je nauwelijks documentatie kunt vinden die echt goed is. Ook kom je niet om outlook heen zo lijkt het.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• noot101
Ja fijn is dat, dat MS zo weinig documentatie beschikbaar stelt. Aangezien ik nog geheel onbekend ben met het programmeren voor Exchange wordt het dus nog een erg lastige opgave om dit te doen.
En ze zeggen wel heel leuk dat je op verschillende manieren kan communiceren met Exchange, maar HOE dit moet niet dus.

Hopelijk heeft iemand nog een goede tip of voorbeelden

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik heb hier nog een exemplaar liggen van Programming MS Outlook and MS Exchange, van MS Press. Het boek stamt wel uit 1999 en is dus een ietsiepietsie verouderd, maar wellicht kun je wel nieuwere versies hiervan vinden?

ISBN 0-7356-0509-2

Even een linkje naar Amazon voor de nieuwere versie

[ Voor 29% gewijzigd door Yoeri op 21-10-2003 15:38 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1