Toon posts:

topcom memory stick passwoord kwijt!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb hier van mijn werk een topcom usb stick gekregen, een PM 128 maar er staat een paswoord op. Nu de persoon van wie deze was, is spijtig genoeg overleden, en niemand anders weet dit paswoord. weet er iemand of het mogelijk is om deze stick te resetten of op een andere manier deze stick terug te gebruiken? de gegevens die erop staan (als er al op staan) mogen gerust gewist worden, dus als het doormiddel van een format of dergelijke zou gaan is het goed.

alvast bedankt,
3zke

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
staan er op de site van de fabriekkant geen tooltjes om dit voor elkaar te krijgen :?

en heb je die format die je voorsteld al eens geprobeerd :?

Verwijderd

Topicstarter
als ik wil formatteren dan zegt het ding dat het write protected is.
heb gemaild naar mensen van topcom en die zeggen ook 'formatteren..' maarja, het wil niet..

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
bij "disk managament' in win xp zou je wellicht kunnen kijken of je de partitie kan verwijderen. Als dat lukt kun je daarna weer een nieuwe maken en die formateren.

[ Voor 6% gewijzigd door Grijns op 21-10-2003 12:31 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Death, the inevitable byproduct of life itself. Where words become silence and secrets become a whisper in the wind.

Mmm, volgens mij moet je echt het wachtwoord hebben om de usb stick te kunnen wissen. Is het niet zoiets als zijn verjaardagsdatum ofzo? Wie oh wie heeft er een Brute-Force programma om zulke stickies te kraken :-)

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 21-10-2003 12:38 ]

There is no place like ::1

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 13:41

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Op mijn usb mem stick zit een heel klein schakelaartje dit de data "protect" misschien zit die er bij jou ook op, zet m om en formatten maar.....

Verwijderd

Topicstarter
Grijns schreef op 21 October 2003 @ 12:31:
bij "disk managament' in win xp zou je wellicht kunnen kijken of je de partitie kan verwijderen. Als dat lukt kun je daarna weer een nieuwe maken en die formateren.
dan geeft hij zelfde foutmelding, dat de stick write protected is.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Super_Grover schreef op 21 oktober 2003 @ 12:42:
Op mijn usb mem stick zit een heel klein schakelaartje dit de data "protect" misschien zit die er bij jou ook op, zet m om en formatten maar.....
Dat is alleen maar een "write protect" schakelaartje zoals ook op floppies zit. Als je de encryptie/beveiliging met een schakelaar kon uitschakelen...... |:(

Maar het proberen waard! Maar waarschijnlijk zal je zonder het wachtwoord echt niet kunnen schrijven op het sticky.

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 21-10-2003 13:05 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost.

op de site van topcom stond een programmatje om te formatteren, weliswaar bij een ander model van usb stick.
Pagina: 1