DVDR lens vuil

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-03 06:34
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn Sony DRU500a brander.
Ik had een paar films gekopieerd, en daar zaten strepen in, ik vermoede dat de source dvd niet helemaal goed was dus hechte er niet veel waarde aan. Maar gister ging ik een origineel afspelen in de brander en die trok ook allemaal strepen, ik vertrouwde het niet en heb hetzelfde schijfje even in mijn dvd speler gelegd, en die speelde hem normaal af. Nu vermoed ik dat de lens van de brander gewoon vies is. Ik heb ook een tooltje van Sony gedownload en daarmee getest, die zegt dat branden goed gaat, echter bij lezen faalt de test. Helaas ben ik tijdens mijn verhuizing de bon kwijtgeraakt van de brander, nu staat er wel op de brander dat hij van 27 september 2002 is, maar heb ik een poot om op te staan voor Sony?
Nu wil ik hem eigenlijk schoonmaken met zo'n cd-rom lens cleaner, kan dit zomaar? Ik heb al wat topics doorgelzen hierover, maar de een zegt het kan en de ander zegt dat het niet kan.

Graag zou ik jullie advies in deze willen hebben.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38
Sony eindgebruiker support : 020-3469404

suc6!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ze zijn over het algemeen wel netjes, vorig jaar een sony dsc-p5 digicam buiten de garantieperiode (weekje) kostenloos laten repareren..

• hullepim
Ik had de brander vandaag even meegenomen naar mijn werk en even aangesloten.
Het lijkt erop dat het "vuiltje" van de lens af is gevallen, want ik heb nu geen problemen meer. Ook de tool van Sony zelf zegt nu ook passed.
Vanvond maar weer eens aansluiten op mijn eigen pc.

Verwijderd

openmaken en de lens die leest schoonmaken met een wattenstaafje en alcohol.
LET OP GEEN aggresieve oplossing gebruiken anders constateer je te laat dat je lens van plastic is i.p.v glas..
als je twijfelt probeer de oplossing eerst op een cdhoesje.
slaat het wit uit dan moet je dat spul niet hebben
smelt smelt.

• hullepim
Ik ben er inmiddels achter dat het niet aan mijn lens ligt. Ik heb hem gister weer even thuis aangesloten en daar begon de ellende weer, weer precies hetzelfde dus.
Ik heb gister maar alles up to date gebracht, moederbord heeft de laatste bios, brander heeft de laatste bios, laatste drivers van moederbord en ide drivers geinstalleerd, alle fixes van XP erop. Echt alles is up to date, maar het werkt dus niet.

Nou heb ik gister bij groups.google.com lopen zoeken en daar had iemand over een cdr_dvd_xp.exe fix, ik heb hem proberen te zoeken maar ik heb hem niet gevonden.

Als ik hem hier dus op mijn werk aansluit is er dus niets aan de hand, sluit ik hem thuis aan dan schokt hij. Hier draai ik Win98 en thuis WinXP. Voorheen draaide ik zonder XPSP1 maar sinds blaster heb ik die er ook maar opgezet. Ik vermoed dus dat het in XPSP1 zit.

Ter info mijn configuratie:
Mobo : Asus A7A-266
CPU - AMD Duron 1000
Mem : M-tec 512MB SD-ram
HDD : Maxtor 80GB liquid 7200RPM
DVD : LG dvd rom
DVDR : Sony DRU500a 2.0G firmware

• hullepim
Nou het probleem is opgeslost, ik heb een verse installatie van Win2K erop gezet met SP4 en blaster fix, hij loopt weer als een zonnetje :)
Ik vermoed dat het probleem in SP1 van XP zat, aangezien ik daar wel wat dingen van had gezien bij google. Voorlopig draai ik weer lekker Win2k, komt naar mij toe ook wat stabieler over als XP.
Pagina: 1