Toon posts:

Router 4 poort router 8 poort

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie :

Ik heb in huis 6 pc's
8P switch
Server deelt inet

Wil een nieuwe situatie :

Router inet delen
Router 4 poort met uplink naar switch :)
Of
Router 8 poort. >:)

Wat gaat het beste werken ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Router 8 poort in princiepe, maar voor gemiddeld thuisgebruik zul je weinig verschil merken denk ik. Die poorten in zo'n router is ook gewoon een switch eigenlijk... :)

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Werkt allemaal wel goed. Ligt eraan waar je je pc's hebt staan :? Als je er 2 beneden hebt staan en 4 boven, dan zou ik geen 8 poorts router kopen omdat je dan meerdere kabels door 1 kabelgoot moet trekken. Ik heb precies dezelfde situatie als wat ik hierboven beschreven heb. 2 pc's beneden en 4 boven, en dan nog een tijdelijke smoothwall router bij de defecte dc-202 :( :P .

Verwijderd

Ja, dat is het makkelijkst, zoals WiNlUx zegt. Het maakt helemaal niet uit of je nu een 4poorts router met switch of een 8poorts router doet, in de router zit zelf ook al een switch. Als de pc's bij elkaar staan zou ik gewoon een 8 poorts router doen, maar staan er drie pc's bij de router en de andere drie bij elkaar op een andere plek, dan zou ik voor de 4poorts router met extra switch gaan.. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

die switch heb je al, zonde om weg te doen.
en routers met 8 poorten zijn wel een stukkie duurder.

en zoals hierboven al wordt gesuggereerd.
router op 1 verdieping.
switch op de ander.

[ Voor 71% gewijzigd door job op 21-10-2003 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tx voor alle tips,
Alle netwerk aansluitingen van het huis komen op mijn kamer uit.
Dus 3 pc's en nog 3 op mijn kamer.

Wat ik nu doe is een 1 poorts router kopen van Lynksys en dan de switch eraan hangen.

Verwijderd

Doe alsjeblieft zelf wat moeite. Dit soort dingen behoren tot basiskennis Networking Essentials, dus documentatie is er zat.

En zelfs zonder kennis is dit gewoon te beredeneren...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.