Toon posts:

Windows 2000 reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Op mijn werk hebben wij allemaal Windows 2000 machines staan.
Sinds kort draait het onder een Windows 2000 server met Active Directory. (Eerst onder Novell)

Maar wat blijkt nu, dat sommige computers spontaan in de reb00t vliegen, als er een programma word afgesloten of als iemand zich afmeld. :'(

Heeft iemand hier ervaring mee en wie heeft er een oplossing.

Wij vinden dit namelijk een serieus probleem, omdat sommige mensen in Word aan't werken zijn, en dat hij reboot, en dat dus het hele document weg is (zonder recovery van Word :| )

Plz kan iemand ons helpen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat heb je allemaal al geprobeerd, en wat waren daarvan de resultaten?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Installeer eerst eens een werkstation helemaal opnieuw met de alle updates die op WindowsUpdate.Microsoft.com te vinden zijn. Is het probleem dan nog aanwezig?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Check deze link: Windows Operated Systems - FAQ

Als het goed is kan je ons dan een wat duidelijker foutmelding geven :)

edit:
*zwaait naar hammerhead :w deze bedoelde je?

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 21-10-2003 09:50 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:04
Was het niet een standaard optie van Windows 2000 om te rebooten op het moment dat er ergens een fatale fout gebeurde? Kon je ergens omzetten dat hij zo'n dump screen moest laten zien dacht ik...

Ben je op dat moment nog wel al je data kwijt, maar als het goed is heb je dan wel meer informatie over wat precies het probleem veroorzaakt (misschien brakke driver ofzo...)

edit:
*zwaait naar terug naar Rataplan :w Ja, die bedoelde ik... Grr... Weer te langzaam :)

[ Voor 13% gewijzigd door hammerhead op 21-10-2003 09:58 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Topicstarter
@bmannien Oke. Wij hebben een pc helemaal from scratch opgebouwd (alle nieuwe microsoft updates gedaan), maar hebben hetzelfde probleem.

@hammerhead Ook andere drivers hebben we al geprobeert, maar het haalt niks uit.

@rataplan. Ik ga nu even bij die site kijken :-) bedankt.

Maar we krijgen inderdaad heel kort een blauw scherm (blue screen of death), daar schieten ze in de reboot.
Kan het aan de hardware liggen? maar bij sommige pc's doet hij het wel, maar sommige niet (met dezelfde configuratie).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 09:53 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Probeer eens met de foutmelding te komen die de BSOD je geeft. Zet er desnoods een videocamera op zodat je het vertraagd weer kunt afspelen klinkt gek maar in sommige gevallen heeft dit echt wel geholpen :D

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.