Computer is kapot maar welk onderdeel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Gisteravond kapte mijn computer ermee tijdens het spelen van warcraft 3

Ik starte mijn PC opnieuw op maar hij gaf niets weer op het beeldscherm en de rode ledjes op mijn moederbord branden.
Na nog een paar keer opnieuw opstarten starte hij zover op dat hij mijn geheugen dedecteerde en mijn processor snelheid. Maar toen gaf hij de foutmelding dat mijn ide kabel niet goed zat. Die heb ik toen los gemaakt. Hij starte toen wel verder op maar windows werd niet opgestart.
Toen heb ik een andere processor op mijn moederbord gezet en nu doet hij vrijwel niets meer.

Enig idee welk onderdeel kaput is ?
- Harde schijf
- Processor
- Moederbord
- Geheugen ????

Verwijderd

iets meer info is handig

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je zal eerst moeten vertellen wat voor hardware er in je pc zit, voordat we je verder kunnen helpen.

Aangezien de allereerste foutmelding was dat je IDE kabel niet goed zat, is die hoofdverdachte. Dit wordt ook ondersteund door het feit dat hij wel door z'n bios kwam en daarna niks meer deed :)
offtopic:
wh00t, dit was mijn 500e post op Got 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Turkish op 21-10-2003 11:48 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eh als je je ide kabel losmaakt? Dan heb je toch geen hd even meer en kan windows niet opstarten?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Noork schreef op 21 oktober 2003 @ 09:45:
eh als je je ide kabel losmaakt? Dan heb je toch geen hd even meer en kan windows niet opstarten?
*zucht* hij zegt ook, omdat hij een ide kabel fout gaf, trok ie hem er even uit en toen bleek dat ie wel verder bootte maar windows natuurlijk niet kon laden. Nog al logisch :/

Lijkt mij dan ook dat je ide kabel dood is. Probeer deze eens te vervangen. Blijft het probleem? Dan moet je gaan kijken naar je hd.

Xbox Live ID:Notna8310

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

plus - nu - de processor ?
(processoren: gebruik de juiste hoeveelheid koelpasta: niet te veel, en niet te weinig)

Een ide-kabel gaat niet opeens kapot ?! Ik denk dus eerder dat de ide-kabel los is geraakt, danwel dat de hd de geest heeft gegeven. (gezien het opstarten tot aan windows bij de losse ide-kabel blijft er niet veel anders over)

[ Voor 50% gewijzigd door Brothar op 21-10-2003 09:56 ]

eagle

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Kortsluiting door ide-kabels hebben vaak het effect dat de pc gewoon niet meer post..

Verder wil ik je even op dit handig stukje tekst wijzen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Probeer daar eerst eens het een en ander van uit :)

• Axelreno
Ik heb de pc opgestart toen de IDE kabel los zat (mijn harde schijf zit aan ide kabel 1). Toen heb ik hem opnieuw opgestart en dedecteerde hij wel mijn hardeschijf en cd brander. En kwam hij verder met het opstarten van de pc. Maar na twee tabel achtige schermen kapt hij er weer mee. Dus ongeveer op het moment dat windows opgestart wordt.

Verwijderd

dat is logisch er zit geen hd in met een OS. geef ff al de specs van je pc, dus ook de types van het mobo, CPU en dergelijke

• Axelreno
msi k7t pro moederbord processor 1300 duron / 800 athlon.
20 gig hardeschijf. 256 mb intern geheugen.
Ik kreeg trouwens op een gegeven moement ook dat mijn beeld allerlei gekke tekens ging vertonen (streepjes en dergelijke)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Notna schreef op 21 oktober 2003 @ 09:48:
[...]

*zucht* hij zegt ook, omdat hij een ide kabel fout gaf, trok ie hem er even uit en toen bleek dat ie wel verder bootte maar windows natuurlijk niet kon laden. Nog al logisch :/

Lijkt mij dan ook dat je ide kabel dood is. Probeer deze eens te vervangen. Blijft het probleem? Dan moet je gaan kijken naar je hd.
of dat ie hem er op nieuw indoet en goed aandrukt

• Axelreno
Als ik mijn ide kabel eruit haal waar mijn dvd speler aan gekoppeld is en hij doet het nog steeds niet. Dan kan het toch niet aan mijn ide kabel liggen !

• Turkish

Turkish

zhé germans

Kan je met een bootfloppy wel gewoon je HD benaderen? Als dat zo is zou ik vrezen voor de overlevingskansen van m'n HD
Aangezien je zegt dat hij wel gedetecteerd wordt in je BIOS ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Turkish op 21-10-2003 10:35 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Axelreno schreef op 21 October 2003 @ 10:34:
Als ik mijn ide kabel eruit haal waar mijn dvd speler aan gekoppeld is en hij doet het nog steeds niet. Dan kan het toch niet aan mijn ide kabel liggen !
Dit kan ik niet helemaal volgen :? Wat heeft de kabel van je dvd speler met de ide kabel van je hd te maken???? Ik heb het niet over de aansluiting op je mobo, maar over de kabel zelf hé

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 21-10-2003 10:36 ]

• Axelreno
ìk heb 2 ide kabels 1 kabel gaat naar mijn dvd speler en 1 naar mijn hardeschijf en cd brander. Als ik de kabel 2 (naar mijn dvd speler) waar hij de foutmelding op geeft los haar krijg ik geen fout melding meer maar start mijn pc nog steeds niet op

• Notna

Notna

Where are you?®

Axelreno schreef op 21 October 2003 @ 10:48:
ìk heb 2 ide kabels 1 kabel gaat naar mijn dvd speler en 1 naar mijn hardeschijf en cd brander. Als ik de kabel 2 (naar mijn dvd speler) waar hij de foutmelding op geeft los haar krijg ik geen fout melding meer maar start mijn pc nog steeds niet op
Dus als ik het goed begrijp heb je je hd en je cd-brander op 1 kabel aangesloten :?.

Beetje een rare combo, want het is logischer dat je je dvd speler en cd-brander op 1 kabel doet en je hd('s) op 1 kable doet.

Maaaaarrr, als je nou die kabels dus ff anders zet, en dan ALLEEN even je hd aangesloten laad. Kijk dan eens of ie door boot...

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 21-10-2003 10:52 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ide kabel zou wel kapot kunnen zijn hoor had een vriend van me ook was een paar draadjes los van zijn ide vandaar dat die het af en toe wel deed en af en toe niet....

• Axelreno
Zou het niet kunnen zijn dat mijn moederbord kapot is ?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Dat zou wel vreemd zijn. Ik denk ook dat het de IDE kabel is of de hardeschijf. Welk merk is het?

• Axelreno
maxtor harde schijf
Waarom zou het vreemd zijn als mijn moederbord kapot is ?
Het lijkt volgens mij een beetje op kortsluiting want ik voel een tinteling als ik mijn computer kast aanraak.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Zit je pc dan niet op een geaard stopcontact 8)7

Kijk eens of je mobo ergens je kast raakt voor de gein of andere hardware...

edit:
doe anders een koperdraadje (installatiedraad) van je kast naar de verwarming :)

[ Voor 28% gewijzigd door Turkish op 21-10-2003 11:47 ]

Verwijderd

of isoleer je mobo van je kast met van die antistatische (rooie) ringetjes.
maar als je een geaard stopcontact hebt is dat beter van niet.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
je geeft in je start post aan de er rode ledjes op je mobo gingen branden toen het fout ging, branden deze nog zodra je opstart??
zo ja zoek dan in je mobo boekje of op de site van de fabrikant op wat dat betekent
Pagina: 1