ITIL als procesbeheersing?!

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Oi Oi

Binnen de organisatie waar ik werk gebruiken wij ITIL als procesbeheersing voor de ICT-dienstverlening (althans een gedeelte hiervan)
Graag willen wij in de toekomst naar een model waarin wij ITIL als kwaliteitsborging gaan gebruiken voor alle producten & diensten die de Facilitaire Dienst aan de organisatie levert !!

Of te wel, hoe kan ik al mij producten & diensten zo managen via ITIL dat deze aansluiten bij de doelen van mijn klanten?

Heeft iemand hier mis. ervaring mee of weet iemand waar ik meer info hierover kan vinden, er bestaan wel enkele boeken over dit onderwerp (oa. ITIL en Dienstverlening, H. Kisters) maar echt uitgebreide documentatie is er niet !

Iemand ?!

Dont work hard, just party!

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

ITIL is een sesteem waarbij je je ICT handelingen meetbaar moet maken en daarbij een terug koppeling kan maken. zodat je je klant dingen kan waarborgen en dus je ICT producten kan waarborgen.

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:46

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Welkom op GoT!

Echter, het forum Wetenschap en Levensbeschouwing is dus niet voor deze vragen bedoeld, naar het schijnt.

Dat hebbende gezegt: Whaletyr geeft het al juist aan: misschien is het belangrijkste aspect van ITIL dat je er voor zorgt dat je dienstverleningsproces van de eerste tot de laatste stap wordt gemeten zodat je met die informatie het proces kan aanpassen en bijsturen om inderdaad de kwaliteit te waarborgen.

Dus dat ze inderdaad aansluiten op de doelen van de klant en dat de trein niet gaandeweg op een gegeven moment van de rails loopt.

Maar dit is nog oppervlakkig omschreven, lees die boeken, ook bijv: Opweg naar volwassen ICT-dienstverlening, Leo Ruijs ISBN 90 395 1440 2.

Bedenk dat ITIL slechts een 'geraamte' is en dat je er zelf een invulling aan moet geven.

Succes.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit topic hoort niet thuis in W&L. Ik zou je vriendelijk willen verzoeken de FAQ bovenaan je pagina en de policies van de diverse fora eens goed door te lezen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.