Toon posts:

[css] h1 en alignment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tekst die als bottom (verticaal) moet komen te staan.
valign staat in de tabelcel dan ook op bottom en dit gaat prima..

Maar wanneer ik deze tekst toe ken aan <h1> uit mijn CSS pakt hij alle eigenschappen behalve zijn positionering..

Mijn CSS H1 script

h1 { font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
vertical-align: text-bottom;
color=#666666;
font-weight:400;
}

Help?! 8)7

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

h1 heeft default een bepaalde marge (meestal). Zet margin en padding eens op 0, en speel evt. wat met de line-height

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

moet de vertical-align overigens niet op de TD (cell) staan, aangezien je wilt dat het binnen de tablecell moet plaatsvinden?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
2
3
4
5
6
7
h1 { 
   font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 12px;
   vertical-align: text-bottom; /* <-----   */
   color=#666666;
   font-weight:400;
}

je wijst nu text-align toe aan een element zelf, dus de inhoud van het element H1 wordt vertcaal naar onder uitgelijnd tov van de onderkant van het H1-element zelf, als je het element zelf onderin wilt uitlijnen, moet je het parent-element hiervan een vertcal-align toewijzen

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 21-10-2003 09:30 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
ja de vertical align moet in Cell, maar werd zo gek dat ik hem overal heb gezet..

ps. Ik heb de oplossing.. stom toevallig knipte ik uit tekst een Margin code.. en alles stond precies op de juiste plaats...

drm you where right... H1 werkte met default...