Toon posts:

FTP List Error als user in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een vreemd probleem.

Ik draai sinds kort BulletProof FTP Server 2.21, maar ik sommige mensen krijgen een List Error.

Ze hebben deze FTP Client als anderen en ook PASV Mode UIT, maar toch die error.

Ik heb mijn firewall instellingen al refresht en de accountgegevens ook.

Andere mensen kunnen met hetzelfde account, zelfde instellingen, zelfde client wel inloggen en anderen niet.

Heel vreemd het viel me op dat het vooral buitenlanders betreft. 1 uit VS, 1 uit Duitsland en 1 wel gewoon uit Nederland die dat probleem hebben.

Iemand die dit kent en me ermee kan helpen?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je je ftp achter een router draaien? Staan de ftp port en de ftp port -1 dan open in de router?

Je zou voor de zekerheid de door BFTP ingestelde passive port range (1024-40000 is standaard geloof ik, kan je nakijken in je setup) kunnen instellen bij trigger port 21, zodat wanneer iemand op port 21 connect de poorten 1024 tot 40000 opengaan :)

Verder zou ik even goed navragen wat de connect settings van de mensen zijn die niet kunnen connecten, hoogstwaarschijnlijk zijn ze ergens vergeten PASV volkomen uit te schakelen (bij bijvoorbeeld FlashFXP word PASV in 3 instellingen gebruikt: altijd uit (geen vink), altijd aan (vink) en iets als use when available (althans, zo interpreteer ik dat, grijze vink)) waardoor er nog vrolijk via PASV geconnect wil worden, en dat gaat dan niet :)

Verwijderd

als iemand op FTP connect gaan al de poorten tot 40k open :p

Verwijderd

anders de optie.. site uses non routable ip. ook tevens in flashfxp

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 11:15:
als iemand op FTP connect gaan al de poorten tot 40k open :p
ja, maar je kunt je passive range ook laten lopen van 1024 tot 1200, het is slechts een voorbeeld. Je kunt natuurlijk ook je PASV range laten lopen van 1 tot 65536 muv 20, 21 en 80, maar dat is helemaal gestoord :P
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 11:18:
anders de optie.. site uses non routable ip. ook tevens in flashfxp
het enige probleem is dan dat je je client het laat fixen, terwijl het imho wel zo netjes tegenover een client zou zijn als de server altijd werkt natuurlijk :)

[ Voor 31% gewijzigd door G33rt op 21-10-2003 11:30 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heel vreemd het viel me op dat het vooral buitenlanders betreft. 1 uit VS, 1 uit Duitsland en 1 wel gewoon uit Nederland die dat probleem hebben.
offtopic:
Ik gok dat de experts dan in NT zitten: SA -> NT :)
(Ik zet ook even voor de duidelijkheid 'als user in buitenland' erbij in de topictitel).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 21 October 2003 @ 11:13:
Heb je je ftp achter een router draaien? Staan de ftp port en de ftp port -1 dan open in de router?

Je zou voor de zekerheid de door BFTP ingestelde passive port range (1024-40000 is standaard geloof ik, kan je nakijken in je setup) kunnen instellen bij trigger port 21, zodat wanneer iemand op port 21 connect de poorten 1024 tot 40000 opengaan :)

Verder zou ik even goed navragen wat de connect settings van de mensen zijn die niet kunnen connecten, hoogstwaarschijnlijk zijn ze ergens vergeten PASV volkomen uit te schakelen (bij bijvoorbeeld FlashFXP word PASV in 3 instellingen gebruikt: altijd uit (geen vink), altijd aan (vink) en iets als use when available (althans, zo interpreteer ik dat, grijze vink)) waardoor er nog vrolijk via PASV geconnect wil worden, en dat gaat dan niet :)
Mijn FTP loopt over poort 2890, aangezien poort 21 totaal niet werkte, dat zal wel aan mijn ISP liggen. Ik heb alleen poort 2890 geopend, moet 2889 ook open? Die is nu niet geopend, maar voor de meeste users werkt het wel gewoon.

En PASV Mode gaat erg moeizaam met Chello, Chello knijpt die poorten af ofzo, over Port Mode gaat het beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2889 ook opengezet, maar dat maakt echt niet uit...

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 11:04
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 16:19:
Ik had 2889 ook opengezet, maar dat maakt echt niet uit...
Heb je dus poort 2889 en 2890 open gezet op de router, en dus ook in bftpserver opgegeven dat je van die 2 poorten gebruik wil maken?

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee...

Kijk hij draait gewoon over poort 2890, maar sommige mensen kunnen er niet in...

Ze krijgen deze error:

425 Cannot open data connection (10061)

Erg vreemd...

Het is gewoon een List Error, maar anderen kunnen met hetzelfde account, dezelfde instellingen er wel in.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 02:44

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

het spijt me dat ik dit topic omhoog schop, maar ik heb excact hetzelfde probleem.
ik heb een mail gestuurd naar bpft, maar die weten het ook niet.
ik heb alle beveiliging uitgezet, alle poorten open, maar het mag niet baten.

nederlanders, fransen, duitsen en belgen kunnen er zonder problemen in, maar mensen vanaf de USA lukt gewoon niet.

iemand enig idee?

ik heb ook cuteftp en anderen geprobeerd, maakte niks uit.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb hier in NT geen zeggenschap maar een topic kicken dat 100% overeenkomt met jouw probleem kan persoonlijk ik helemaal geen probleem vinden hoor :*

Kan het zijn dat je een probleem hebt met een te korte timeout?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1