Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een apparaat dat voldoet aan de volgende criteria.
Weet iemand of wat ik zoek ergens te koop is?

GSM
PDA
Draait op Linux
Heeft een QWERTY-keyboard
HTML browser
Kleurenscherm
GPRS
802.11b WiFi

Verder natuurlijk niet te groot en zwaar, snelle processor, veel geheugen, hoge batterijcapaciteit.

Ook leuk, maar niet noodzakelijk:
MP3-speler
FM/AM-radio
Camera
Java virtual machine
Flash MX player

Het dichtst wat ik er in de buurt ben gekomen, is een
- CDL Paron (geen QWERTY-keyboard of Wifi, ook geen MP3, radio, camera, Java of Flash MX)
- Sharp Zaurus 5600 (geen GSM, GPRS of WiFi, ook geen radio of Flash MX)
- Yopy 3700 (geen WiFi, waarschijnlijk voorlopig geen GSM of GPRS, ook geen MP3, radio, camera, Java of Flash MX)
- Nokia 9210i communicator (geen Linux maar Symbian, geen GPRS of WiFi, ook geen MP3, radio, camera of Java)

Bestaat de GSM-PDA waar ik naar op zoek ben wel?

Verwijderd

Jij hebt bijv een ipaq 5500 series nodig, en daar is met een beetje zoeken een onofficiele linux distro voor :)
MP3 kan, rest weet ik niet.
Het is naar ik weet wel nog steeds in testfase...
Op zich werkt het goed op mijn Ipaq 3950 maar heb toch liever pocket pc...

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 22:54
Deze misschien, de Ipaq 4350 die binnenkort moet uitkomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcitalia.com/images/4350/4350_ipaq.gif

Voldoet aan:
PDA
QWERTY-keyboard
HTML-browser
kleurenscherm
802.11b WiFi

Waar'ie niet aan voldoet:
Linux (maar zoals poster hierboven aangeeft, is wel een distro voor te krijgen)
GSM
GPRS

Die laatste twee kun je oplossen door een kleine GSM te kopen met Bluetooth functionaliteit en via dat GPRS te gebruiken. Een SE t68i is erg goedkoop (tegenwoordig) en klein. Die 4350 heeft BT en WiFi.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenB op 21-10-2003 10:38 . Reden: kleine toevoeging ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bestaat de GSM-PDA waar ik naar op zoek ben wel?
Nee, wat jij zoekt is een ultra portable laptop en zo'n Vodafone PCMCIA GPRS kaart, maar dan mis je nog steeds GSM functionaliteit dus kun je beter een losse GSM met camera en bluetooth nemen.

De enige optie die in de buurt komt is een Sharp Zaurus SL C-760 met een wifi en bluetooth kaart + een GPRS telefoon met bluetooth en een camera, dat gaat je dan minstens 1500 euro kosten.

Maar wat bedoel je eigenlijk met "Flash MX"? Wil je het hele programma, of alleen Flash bestanden afspelen? In beide gevallen zal het niet veel soeps zijn, want de Nokia communicator speelt alleen speciale Flash bestanden af (bij het exporteren aangeven).

[ Voor 48% gewijzigd door Johnny op 21-10-2003 13:06 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op 21 October 2003 @ 13:05:
Nee, wat jij zoekt is een ultra portable laptop en zo'n Vodafone PCMCIA GPRS kaart, maar dan mis je nog steeds GSM functionaliteit dus kun je beter een losse GSM met camera en bluetooth nemen.

De enige optie die in de buurt komt is een Sharp Zaurus SL C-760 met een wifi en bluetooth kaart + een GPRS telefoon met bluetooth en een camera, dat gaat je dan minstens 1500 euro kosten.
Jammer, het leuke vind ik juist dat het geintegreerd is.
Maar wat bedoel je eigenlijk met "Flash MX"? Wil je het hele programma, of alleen Flash bestanden afspelen? In beide gevallen zal het niet veel soeps zijn, want de Nokia communicator speelt alleen speciale Flash bestanden af (bij het exporteren aangeven).
Alleen een Flash player natuurlijk, zoals ik al schrijf... zie jij iemand Flash filmpjes maken op een pda :)

Als je trouwens Linux op een pda hebt, met een 400 mhz processor, zou je in principe toch ook Flash voor Linux van macromedia.com moeten kunnen downloaden en gebruiken? Dat is wel de volledige Flash player..

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 13:50:
Als je trouwens Linux op een pda hebt, met een 400 mhz processor, zou je in principe toch ook Flash voor Linux van macromedia.com moeten kunnen downloaden en gebruiken? Dat is wel de volledige Flash player..
Nee, Macromedia heeft alleen een player voor Linux/x86. Die werkt niet op de ARM/Xscale cpu's in die PDA's.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 05:09:
Jij hebt bijv een ipaq 5500 series nodig, en daar is met een beetje zoeken een onofficiele linux distro voor :)
MP3 kan, rest weet ik niet.
Het is naar ik weet wel nog steeds in testfase...
Op zich werkt het goed op mijn Ipaq 3950 maar heb toch liever pocket pc...
Niet alleen testfase, maar nog niet helemaal af, de linux ondersteuning
voor de 55xx (is dat geen 5400 trouwens ?) (check , ja dus) :)
zie http://www.handhelds.org/projects/h5400.html

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik begrijp dat je er niet aan ontkomt om de functionaliteit te splitsen over drie apparaten:

Sharp Zaurus 5600:

PDA
Draait op Linux
Heeft een QWERTY-keyboard
HTML browser
Java virtual machine
Kleurenscherm
MP3-speler
Camera (met uitbreiding)
Via uitbreidingskaart: 802.11b WiFi
En met een Compact Flash kaart van bijvoorbeeld 256Mb, of SD memory card van bijvoorbeeld 512Mb, uit te breiden zodat er ook lekker wat MP3tjes op passen

En kan via Bluetooth (ook via uitbreidingskaart) contact maken met een GSM

Nokia 6310:

GSM
Bluetooth
GPRS

En GSMs en PDAs met een AM-radio bestaan niet, dus

Philips AE6775:

Digitale FM/AM-radio

Flash kan ik dan vergeten, maar dat was ook niet belangrijk.

Wat is trouwens die Sharp Zaurus SL C-760 waar Johnny het over heeft?
Ik kan hem niet vinden, alleen de Zaurus 5500 en 5600..

Is er trouwens wel een WiFi-uitbreidingskaart voor de Zaurus te krijgen? Ik kan er nergens een vinden.
En past hij dan in het Compact Flash slot of in het SD slot?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Does the SL-C700 work with CF Wi-Fi cards?
-Yes. Linksys, D-Link and Netgear have all tested successfully. Compact Flash Wi-Fi cards are available from Dynamism.
http://www.dynamism.com/zaurus7xx/index.shtml
http://www.kemplar.com/sharp_zaurus_ts.htm
http://www.openzaurus.org

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1