Toon posts:

linux mandrake install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik probeer linux mandrake 9.2 via de network install te installeren,maar het lukt niet.
via surfnet network.img en rwawrite gedownload.
bootfloppy aangemaakt dit gaat goed, maar hij blijft hangen bij attached ide driver, dan krijg ik de melding lost interrupt.
dit is op een asus p4p800 deluxe, miscchien iemand bekend met dit probleem?
jammer dat er geen iso's beschikbaar zijn hiervoor?

Verwijderd

Die ISO's worden eind van de maand vrijgegeven; tezamen met de winkelverkoop. Voor clubleden is ie al beschikbaar

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 09:17 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik heb ook een FTP-install geprobeerd, maar die is ook mislukt. In mijn geval op een Asus P4PE met verder ook vrij standaard hardware. Ik had al iets gelezen van een ontbrekende hdlist oid, maar ik had een andere foutmelding. Ik denk dat ik toch maar op de ISO's ga wachten.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Vreemd...ik had nergens last van met de FTP install, bij mij draait 9.2 als een zonnetje. Maar ik heb even gegoogled, misschien dat deze link je kan helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 07:17:
Die ISO's worden eind van de maand vrijgegeven; tezamen met de winkelverkoop. Voor clubleden is ie al beschikbaar
Komen jullie eens onder je steen vandaan! Die zijn allang te downloaden op ftp://ftp.snt.utwente.nl/ of te bestellen bij http://www.consoleworld.nl

Edit: oeps dat is RC2 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 13:51 ]

Verwijderd

Mandrake 9.2 *final* is al via FTP te installeren. Bij mij op m'n laptopje ging het gedeeltelijk goed, rare problemen bij 't installeren van LILO, uiteindelijk kon ik grub kiezen om dat te installeren. Problemen met m'n USB muis & glijvlak, ze konden niet tegelijk :? X configuratie ging heel vaag, maar werkte uiteindelijk wel :?

MDK 9.2 is gewoon nog steeds gammel, ik weet niet wat ze tussen die releases doen hoor, dingen die vroeger werkten slopen en nieuwe dingen brak maken. Totem loopt bij mij gelijk vast, denk je ff out-of-the-box een filmpje te gaan kijken, vergeet het maar.

Onder Red Hat / Fedora installeer je ff totem+xine-lib en 't werkt :o

TS: er zit waarschijnlijk een probleem in de kernel op die bootflop. Mogelijk mist ACPI. Verder kun je proberen die onboard RAID controller uit te zetten, best mogelijk dat ie daar nu op blijft hangen omdat daar nog geen driver voor beschikbaar is.

• reinouts
  • Laatst online: 29-04 20:42
Totem + Xine doet het bij mij onder 9.2 juist veel beter dan onder 9.1. Heb je wel alle nodige zooi van PLF geinstalleerd?

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

9.2 gammel? Integendeel! Ik had met 9.1 nogal eens last van xfs crashes door mozilla, nu geen last meer van. Bovendien is alles merkbaar sneller geworden. 9.2 is een duidelijke verbetering ten opzichte van 9.1. :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 14:47:
Mandrake 9.2 *final* is al via FTP te installeren. Bij mij op m'n laptopje ging het gedeeltelijk goed, rare problemen bij 't installeren van LILO, uiteindelijk kon ik grub kiezen om dat te installeren. Problemen met m'n USB muis & glijvlak, ze konden niet tegelijk :? X configuratie ging heel vaag, maar werkte uiteindelijk wel :?

MDK 9.2 is gewoon nog steeds gammel, ik weet niet wat ze tussen die releases doen hoor, dingen die vroeger werkten slopen en nieuwe dingen brak maken. Totem loopt bij mij gelijk vast, denk je ff out-of-the-box een filmpje te gaan kijken, vergeet het maar.

Onder Red Hat / Fedora installeer je ff totem+xine-lib en 't werkt :o

TS: er zit waarschijnlijk een probleem in de kernel op die bootflop. Mogelijk mist ACPI. Verder kun je proberen die onboard RAID controller uit te zetten, best mogelijk dat ie daar nu op blijft hangen omdat daar nog geen driver voor beschikbaar is.
ik heb absoluut nergens last van; alles draait als een TGV van amsterdam naar parijs.
Niets te klagen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik was ook heel tevreden met 9.1. Veel tevredener dan met RH9 iig. ;)
Daarom wil ik 9.2 ook installeren.

Jammer dat de TS niet meer reageert; misschien is hij bezig zijn nick waar te maken :? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Tja, het hangt blijkbaar erg af van de hardware waarop je installeerd (zie probleem TS...). Mijn problemen zitten vooral in de installatie. Dat totem crasht kan ook best aan de Intel 8x0 X driver liggen, misschien heb ik wel een XFree 3.x server? maar het is en blijft onhandig. Zeker als ik het vergelijk met RH waarbij alles out-of-the-box werkt.

Ik weet niet wat PLF is, maar ik neem aan dat als totem geinstalleerd is dat al z'n dependencies ook meegaan :)

Ik wilde verder MDK 9.2 eens testen om te kijken hoe een KDE desktop ook weer echt hoort te werken ;) en dat beviel best OK, het is niet zo langzaam als ik verwacht had en uiterst bruikbaar op mijn lappie :)

Heeft MDK92 ook eindelijk link detectie bij 't up brengen van de netwerk interfaces zodat ie niet 2 a 3 minuten staat te wachten op een DHCP lease die er nooit zal komen? ;)

Excuses voor mijn offtopic gezeur...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, ik was wat ongeduldig hij loopt wel door, maar ik moest even meer geduld hebben. maar loopt nog niet vlekkeloos, missing files dat de sub directory niet klopt. hij moet de installatie toch starten vanuit mdkinst?.
of zie ik dat verkeerd.
nou ja anders pak ik de iso's wel , zie dat ze wel te downloaden zijn

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:38
Je kunt ook lid worden van de Mandrake Club, dan kun je sowieso elke keer de ISO's downloaden van een goede FTP (en eerder dan de rest) :)

Verwijderd

Wilke schreef op 30 oktober 2003 @ 09:11:
Je kunt ook lid worden van de Mandrake Club, dan kun je sowieso elke keer de ISO's downloaden van een goede FTP (en eerder dan de rest) :)
Ik denk dat het een beetje aan de late kant wordt. Maar wie weet doen ze het vaker. Dat ietsje eerder aanbieden van de final is een kleine extra die Mandrake toevallig ingeplanned heeft. Dat was op verzoek van de clubleden, en daar zit het hem juist in. Als mandrake club member kan je meehelpen met bedenken en beslissen over wat er moet gaan gebeuren. En het werkt heel redelijk vind ik. Maargoed, network install doet het, dus ideaal voor diegenen de 9.2 snel willen hebben.
Pagina: 1