[BBNed ADSL] Demon of Cistron. wie heeft ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Zoals de topictitel al doet vermoeden wil ik van Mxstream's Planet Internet (2048/640 binnenkort, 88,-/maand) naar een BBNed 8/1Mbit variant. En nu zit ik te twijfelen tussen Demon of Cistron. Als ik Dit plaatje (kwam hem tegen op de FP) zie ik dat Demon 8/1mbit aanbied voor 65,- met een FUP en Cistron het voor 79,- doet maar dan heb je een limiet van 100GB.
Ook wordt door beide geen snelheid van 8/1mbit gegarandeerd aangezien dit blijkbaar niet mogelijk is vanwege de afstanden van een centrale. Maar in hoeverre wordt hiermee 'gefraudeerd'? Als provider kun je makkelijk wat minder kosten draaien door 1 mbitje van de downstream af te knijpen en de schuld op het netwerk schuiven. Wie heeft er dus ervaring met deze 8/1mbit accounts van demon en/of cistron en kan me vertellen welke snelheden hij/zij halen?
via Deze site kom ik te weten dat ik 504 meter van mijn centrale afwoon (is deze site betrouwbaar?) en is dit theoretisch goed genoeg om dicht bij de 8mbit uit te komen?
Met Planet Internet merk ik toch wel dat er geknepen wordt, ik heb dus (op dit moment nog) 1536kbit downstream (=192KB/s) maar als ik vol zit te downloaden van bijvoorbeeld een 100mbit server, blijft het grafiekje altijd precies rechtlopen op 165KB/s terwijl een maat van me die verder woont (900meter van centrale) en XS4all heeft meer haalt

Dan is er nog het volgende: Demon is dan wel goedkoper en hanteerd een FUP, maar zijn er mensen die ervaring hebben met deze FUP? ik trek nu met 1,5mbit per maand ongeveer 75GB er doorheen en gaat demon dan moeilijk doen als ik rond de 150GB ga zitten per maand? En hoe moeilijk *doen* providers eigenlijk als het op FUP's aankomt? (altijd bij planet gezeten en nooit iets gehoord)

Ik hoop dat er mensen met ervaring zijn die mij kunnen helpen :>. Ik heb trouwens de FAQ doorgelezen en ik kwam niets tegen dat dit topic expliciet verbied, ik hoop dus dat het toegestaan is :)

[ Voor 4% gewijzigd door CU2morO op 21-10-2003 03:40 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:55
Je kan ook xs4all power nemen, is ook BBned, en kost 85, MAAR je hebt wel een 150 gig datalimiet, altijd nog meer dan Cistron.
Over dat jij op 500m zit en 165 haalt, terwijl jouw maat op 900m zit en harder gaat, dat kan heel goed mogelijk zijn, 't is nl. niet alleen de afstand die bepalend is:

1) de lengte van je telefoondraad tot aan de centrale
2) eventueel signaalverlies door water in de kabel / slechte lassen etc
3) overspraak door de buren (telefoondraden worden gebundeld tot 900 paar)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 21-10-2003 04:14 ]

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 21:31
xs4all biedt ook veel extra diensten aan:

- Eigen subdomein (bijv cu2moro.xs4all.nl, kan je zelf kiezen); als je thuis een mailserver hebt staan, ontvang je alles@cu2moro.xs4all.nl
- bSMTP; als je verbinding down is, of je server staat uit, bewaart xs4all alle mail die gericht is aan iets@cu2moro.xs4all.nl; zodra je weer online bent, wordt deze mail alsnog verstuurd naar je server
- Gratis anti-virus pakket incl. updates
- Een shell-account
- Traffic-statistieken

En nog veel meer :P. Ik weet niet of de andere providers dit ook aanbieden.
Zelf heb ik nu bijna 3 jaar een xs4all-account (fast adsl, via kpn dus); in die tijd heb ik 3x een storing gehad, die altijd dezelfde dag nog was opgelost. Ik ben dus erg tevreden over xs4all.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Ik heb ook 3 jaar Xs4all gehad.

Ik zelf zit bij demon via BBnedsinds kort. Volgens de meter op internet zit ik 1.2 KM van de centrale, maar ik haal toch rond de 785 k/sec.

Bij nieuwsgroepen haal je rond de 200 k/sec met 3 threads, omdat het daar geknepen is.

[ Voor 9% gewijzigd door dCY op 22-10-2003 10:51 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:29
Cistron bied ook Traffic statistieken.
Het Maxx abbo heeft dan wel een limiet van 100gb, maar dat vind ik meer dan voldoende.
Ik heb het in bijna een jaar nog nooit gehaald, met 2 pc's verbonden aan het internet.
Het meeste wat ik ooit heb geup en gedownload op 1 dag was rond de 10gb..

Cistron komt binnenkort met betere nieuwsgroepen.

Of je nu Demon of Cistron neemt, ik denk niet dat je er qua kwaliteit of snelheid verschil in zult zien.
Dan zijn het alleen de extra's die je zou moeten bekijken..

Ik zelf zit bij Cistron, heb Maxx en zit 1865 meter van de Centrale en haal zo rond de 800kb/s, geen probleem.
Upload meestal rond de 52-54.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 21-10-2003 07:54 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Voor BBNed/Demon ervaringen is er nog altijd het Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5 topic... dus dat hoef je hier niet te vragen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:42

Pimmuz

Roar

Staan vrij weinig echt goed doorgelichte ervaringen vind ik

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:29
Ook wordt door beide geen snelheid van 8/1mbit gegarandeerd aangezien dit blijkbaar niet mogelijk is vanwege de afstanden van een centrale. Maar in hoeverre wordt hiermee 'gefraudeerd'? Als provider kun je makkelijk wat minder kosten draaien door 1 mbitje van de downstream af te knijpen en de schuld op het netwerk schuiven.
Er zal geen enkele provider zijn die dit doet, aangezien het geen kosten bespaart als jij een mbitje langzamer download. Verder weet ik niet eens of Demon de mogelijkheid heeft om mensen af te knijpen aangezien ik niet weet of ze op atm of ip afnemen.

Cistron neemt op atm af, en is dus in principe wel in staat om mensen af te knijpen. Dit gebeurt echter niet!

Verder als je na mocht zitten denken of je Cistron neemt zou ik nog even een paar dagen wachten als ik jou was.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• CU2morO
MagicTempest schreef op 21 October 2003 @ 13:21:
Verder als je na mocht zitten denken of je Cistron neemt zou ik nog even een paar dagen wachten als ik jou was.
hoezo dat dan?

maar XS4All klinkt me inderdaad ook wel goed in de oren. toch goedkoper dan planet en ze leveren goede service :)

ff een mailtje naar planet sturen wanneer me contract afloopt :P

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

CU2morO schreef op 21 October 2003 @ 03:39:
Ook wordt door beide geen snelheid van 8/1mbit gegarandeerd aangezien dit blijkbaar niet mogelijk is vanwege de afstanden van een centrale. Maar in hoeverre wordt hiermee 'gefraudeerd'?
8/1 is het maximale wat de normaal in nederland gebruikte dslams aan kunnen met ADSL.

Echter alle providers die 8000/1024 aan bieden garanderen 2048/512 en alles wat je meer heb is omdat die lijn dat toevallig toe laat.

Bij DSL wordt meestal de ruwe lijnspeed gegeven, dus er gaan de ATM overhead af enzo....
Bij een enkele aanbieder wordt dat (gedeeltelijk) gecompenseert, echter BBned doet dit niet.

Maar omdat fraude te noemen? Waarom noem je dat zo? Eigenlijk is door die opmerking je vraag alleen met ja of nee te benatwoorden. Zover ik weet is er geen leverancier die van zijn/haar diensten en producten de cijfers niet oppoetst zodat de de 'ideale' situatie tonen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• MagicTempest
bel vanavond naar de helpdesk, of hou de cistron website in de gaten en dan weet je het snel genoeg.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Duur schreef op 21 October 2003 @ 13:40:
Maar omdat fraude te noemen? Waarom noem je dat zo? Eigenlijk is door die opmerking je vraag alleen met ja of nee te benatwoorden. Zover ik weet is er geen leverancier die van zijn/haar diensten en producten de cijfers niet oppoetst zodat de de 'ideale' situatie tonen.
Volgens mij begrijp je niet precies wat-ie bedoelt.

Wat het is, ze garanderen 2 Mbps. Het net kan max 8 Mbps aan.

Nu zou het best kunnen dat jij in je huisje eigenlijk 7 Mbps zou kunnen krijgen, maar ze je toch afknijpen op bijv 5 Mbps.
Je zal het nooit zeker weten, ze zullen zeggen dat het aan het netwerk ligt.

Dit is wel degelijk een soort bedrog.

Ik geloof echter niet dat ze dit doen. Volgens mij levert het nauwelijks besparing op (op 5 Mbps download je echt niet veel minder dan op 7), maar levert wel een flink nadeel op tegenover de snellere concurrentie.

• CU2morO
MagicTempest schreef op 21 October 2003 @ 14:12:
bel vanavond naar de helpdesk, of hou de cistron website in de gaten en dan weet je het snel genoeg.
zeg nou es gewoon wat je bedoel |:(

• MagicTempest
Ik weet niet of ik die informatie hier op een forum mag posten. Wanneer de helpdesk gebeld wordt dan is het echter wel weer mogelijk om dit te vertellen. Er zal binnenkort ook een posting op de Cistron site komen hierover.

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 11:21

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

Ik zit zo'n 2560 meter van de centrale af, is het met deze dermate grote afstand echt merkbaar dat je veel snelheidsverlies hebt ?

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

• CU2morO
het blijkt dus ook aan de kwaliteit te liggen :) hebben ze net alles vernieuwd zal het een stuk beter zijn dan wanneer het er al 50 jaar ligt :P

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Glival schreef op 21 October 2003 @ 07:20:
xs4all biedt ook veel extra diensten aan:

- Eigen subdomein (bijv cu2moro.xs4all.nl, kan je zelf kiezen); als je thuis een mailserver hebt staan, ontvang je alles@cu2moro.xs4all.nl
- bSMTP; als je verbinding down is, of je server staat uit, bewaart xs4all alle mail die gericht is aan iets@cu2moro.xs4all.nl; zodra je weer online bent, wordt deze mail alsnog verstuurd naar je server
- Gratis anti-virus pakket incl. updates
- Een shell-account
- Traffic-statistieken

En nog veel meer :P. Ik weet niet of de andere providers dit ook aanbieden.
Zelf heb ik nu bijna 3 jaar een xs4all-account (fast adsl, via kpn dus); in die tijd heb ik 3x een storing gehad, die altijd dezelfde dag nog was opgelost. Ik ben dus erg tevreden over xs4all.
Demon heeft ook een eigen subdomein en bSMTP maar, voor zover ik weet, geen virusscanner, shell-account en traffic. Maar met die laatste 2 zijn ze wel bezig.
De service van demon doet ook niet onder voor die van andere profiders en het is wel een verschil van 14 euro per maand.
En demon heeft natuurlijk een FUP...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• CU2morO
NBK schreef op 21 October 2003 @ 14:47:
En demon heeft natuurlijk een FUP...
dat vind ik eerder negatief dan positief. bij een limiet heb je zekerheid, bij een FUP kunnen ze gaan zeiken na 10GB

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:42

Pimmuz

Roar

Die fups worden overal echt ruim genomen het gaat de provider niet eens om het aantal gig dat je download (jah duhh bv met adsl basis 100gig in de maand is te gek)

Niemand download iedere maand op de byte precies het zelfde...

Het interesseert de isp meer hoe jij je bandbreedte gebruikt

hele dag door full speed downe of uppe? jah dat vinden ze minder
Zet jij s'nachts wat downloads aan hebben ze geen moeite mee

welke idioot download er de hele dag nou op z'n max ? :)

• CU2morO
ik niet iig :) met 8mbit moet je flink moeite doen om te zorgen dat je niet zonder data komt te zitten, voor je het weet heb je het hele internet gedownload 8)7

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
CU2morO schreef op 21 October 2003 @ 03:39:
Met Planet Internet merk ik toch wel dat er geknepen wordt, ik heb dus (op dit moment nog) 1536kbit downstream (=192KB/s) maar als ik vol zit te downloaden van bijvoorbeeld een 100mbit server, blijft het grafiekje altijd precies rechtlopen op 165KB/s terwijl een maat van me die verder woont (900meter van centrale) en XS4all heeft meer haalt
Je vergeet even dat Kpn-adsl over ATM gaat, met gevolg dat er nog een overhead van 5 tot 10% bovenop de tcp/ip overhead komt. Met als gevolg dat je inderdaad die 192kbit/s nooit zal halen.

Als je een adsl over ATM verbinding wil uitrekenen kan je het aantal (k)bits/s het beste door 10 delen, dan kom je wel beter in de richting. :)

• CU2morO
(wat betekend ATM eigenlijk? de betekenis 'at the moment' lijkt hier niet te passen :+)

• MagicTempest
ATM = Asynchronous Transfer Mode Het is dus een manier vana data over de kabel gooien.

• CU2morO
[Airwolf] schreef op 21 October 2003 @ 15:49:
[...]

Je vergeet even dat Kpn-adsl over ATM gaat, met gevolg dat er nog een overhead van 5 tot 10% bovenop de tcp/ip overhead komt. Met als gevolg dat je inderdaad die 192kbit/s nooit zal halen.

Als je een adsl over ATM verbinding wil uitrekenen kan je het aantal (k)bits/s het beste door 10 delen, dan kom je wel beter in de richting. :)
en dat is bij bbned niet het geval?

• MagicTempest
Het BBned netwerk is volgens mij ook gewoon atm based. MOet eigenlijk wel aangezien Cistron op atm niveau afneemt.

Verwijderd

Cistron doet nie moeilijk over datalimiet. Alleen als ze aantal maanden achter elkaar bij top downloaders hoort. En dat is +/- 500 gig

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zit onwijs te twijfelen of ik van @home naar een 8/1 adsl abbo moet gaan ...

Tussen deze providers zit ik te twijfelen:
- SpeedXS ( € 59,95 per maand , FUP )
- Demon ( € 65,00 per maand , FUP ?? )
- Telebyte ( € 64,95 per maand , FUP (ongelimiteerd staat er))
- TweakDSL ( € 69,95 per maand , FUP )

Allemaal 8/1 mbit abbo's en allemaal halen ze gemiddeld ongeveer gelijke snelheden zowel download (~700) als upload (~ 65 ) op speedtest.nl ...

Dus waarom zou ik geen speed-XS nemen ??

Overboekingsfactor misschien ?

• MagicTempest
Het is een top 25, maar als je 500 gig download sta je waarschijnlijk in de top 3. NIet doen dus.

Normaal gesproken is het geen probleem wanneer je iets over je datalimiet heen gaat. Echter, het niet de bedoeling dat je er over heen gaat. Die datalimiet is er niet voor niets, en je bent er contractueel aan verbonden. Dat betekent dat Cistron je er ook echt aan kan houden.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
CU2morO schreef op 21 October 2003 @ 17:12:
[...]

en dat is bij bbned niet het geval?
Bij bbned precies hetzelfde. :)

Verwijderd

Denk maar nie dat als je bij anderen provider die roepen dat ze geen datalimiet en geen fup hebben als je echt zoveel dataverkeer aantal maanden verbruikt ook gewoon toekijken. Staat een mooi stukje in algemene voorwaarden hierover dat je bij teveel dataverkeer er wat aan kunnen doen.

Die datalimiet is er niet voor niiks. Als je meer dan 150 gig krijgen andere klanten last van je gaan krijgen. Ben blij dat CistroN niet zo populistisch roept geen dataverkeer terwijl ze dat niet waar kunnen maken. Zie Eweka die riep dat ook maar begon uiteindelijk ook mailtjs te sturen bij teveel dataverkeerd. Het is gewoon nie mogelijk als je je netwerk stabiel wil houden.

@ Bartjuh

Ik zou Demon nemen dies op moment goed. Mooie prijs en ook nog goede binaries server dus

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 20:36 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Bartjuh schreef op 21 October 2003 @ 17:57:
Ik zit onwijs te twijfelen of ik van @home naar een 8/1 adsl abbo moet gaan ...

Allemaal 8/1 mbit abbo's en allemaal halen ze gemiddeld ongeveer gelijke snelheden zowel download (~700) als upload (~ 65 ) op speedtest.nl ...

Dus waarom zou ik geen speed-XS nemen ??

Overboekingsfactor misschien ?
SpeedXS is voor mij maar een onprofessionele ISP, website met grammatica fouten, geen bedrijfsprofiel, geen uitgebreide informatie, slordige AV.
Ze zijn goedkoop. Bieden goede support. 1 GB Gratis newsgroepen, daarna moet je betalen (Demon heeft ongelimiteerde newsgroepen van 140TB).

Als ik jou was ging ik voor Demon, aangezien deze provider al jaren lang ervaring heeft met het bieden van internet toegang en andere services. SpeedXS is ook nog vrij jong.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Bij speedXS komt er ook nog administratiekosten per jaar bij..
Dan zit je al gauw duurder dan wat ze per maand vragen..

Verwijderd

dCY schreef op 22 October 2003 @ 10:57:
Bij speedXS komt er ook nog administratiekosten per jaar bij..
Dan zit je al gauw duurder dan wat ze per maand vragen..
Dat heeft die al meegerekend in zijn berekening :)
Maar speedxs is 58,20 en Demon 65 euro.

Demon is op dit moment 1 van de beste ISP qua service, verbindingen, enzevoort.
Bij speedxs heb je geen eenx text nieuwsserver en bij Demon hele goede binaries server. Persoonlijk zou liever voor een bedrijf gaan als Demon gaan die al poos bestaat. Ze hebben know how, en financieel stabiel bedrijf. Speedxs is een jong bedrijf een dat het zo goedkoop aanbied waardoor ze er volgens mij weinig aan verdienen.

Voor 7 euro meer goede services, super binaries server en ook zekerheid. Zou wel weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 11:37 ]

• MagicTempest
Owkeej, eerst mocht ik het niet zeggen, maar nu staat het ook op de site.

Cistron heeft weer een actie, geen aansluitkosten en korting op het modem. Dat was dus de reden dat je ff moest wachten.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 11:36:
[...]

Dat heeft die al meegerekend in zijn berekening :)
Maar speedxs is 58,20 en Demon 65 euro.

Demon is op dit moment 1 van de beste ISP qua service, verbindingen, enzevoort.
Bij speedxs heb je geen eenx text nieuwsserver en bij Demon hele goede binaries server. Persoonlijk zou liever voor een bedrijf gaan als Demon gaan die al poos bestaat. Ze hebben know how, en financieel stabiel bedrijf. Speedxs is een jong bedrijf een dat het zo goedkoop aanbied waardoor ze er volgens mij weinig aan verdienen.

Voor 7 euro meer goede services, super binaries server en ook zekerheid. Zou wel weten.
Hmm .. Bedankt allemaal voor jullie reacties !

Nou heb ik een wat duidelijker beeld van hoe het in elkaar zit allemaal !

Ik denk dat demon tegen de tijd dat ik van plan ben om over te stappen de voorkeur krijgt !

Maar ik wacht nog met overstappen van @home naar demon tot februari, omdat ik nou niet zoveel tijd doorbreng thuis achter de computer omdat ik de hele dag weg ben .. ca 3 uur per dag thuis achter de pc .. en ik heb het vooral ook om de hoge upload om servertjes te draaien enzo :P alleen heb ik daar nu geen tijd voor ... beetje zonde om dat nu te nemen dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 22-10-2003 17:40 ]

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 22:20

MikeWazowski

Look into my eye

MagicTempest schreef op 22 oktober 2003 @ 17:35:
Owkeej, eerst mocht ik het niet zeggen, maar nu staat het ook op de site.

Cistron heeft weer een actie, geen aansluitkosten en korting op het modem. Dat was dus de reden dat je ff moest wachten.
Hmmm, ook geldig tot maar 31 december 2003 :|. Ben benieuwd wat er rond 1 februari 2004 gaat gebeuren, dan ben ik van mijn Planet af...
Overigens zitten er wel een groot haakje aan het aanbod van Cistron, zo lees ik:
* Actie is geldig van 1 Oktober tot 1 december 2003.
* Aansluitkosten worden niet in rekening gebracht indien u minimaal 2 jaar ADSL van ons blijft afnemen. Indien u tussen 12 en 24 maanden opzegt, brengt CistroN 150 euro administratiekosten in rekening.
Vooral dat laatste is nogal iets om rekening mee te houden... Vanuit de provider gezien natuurlijk te verklaren, maar je moet het niet ff vergeten als gebruiker. Grappig overigens om een aanbieding te plaatsen op 22 oktober die loopt vanaf 1 oktober 8)7

* SWEEPER vraagt zich af of de upgrade nu schuldig is aan het feit dat er geen lijnen meer staan rond de quotes, of dat dat altijd al zo was.....

[ Voor 7% gewijzigd door MikeWazowski op 22-10-2003 18:50 ]

• MagicTempest
Dit is voor zover ik weet de eerste actie waarin wij vragen om 2 jaar lid te blijven. Doe je dat echter niet dan val je buiten de actie en mag je alsnog de aansluitkosten betalen. Deze zijn dus 150 euro, en worden hier verwoord alszijnde administratiekosten.

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

MagicTempest schreef op 22 October 2003 @ 23:57:
Dit is voor zover ik weet de eerste actie waarin wij vragen om 2 jaar lid te blijven. Doe je dat echter niet dan val je buiten de actie en mag je alsnog de aansluitkosten betalen. Deze zijn dus 150 euro, en worden hier verwoord alszijnde administratiekosten.
Slaat eigenlijk nergens op, maar ja. Gelukkig heeft Demon niet zo'n zwaar beperkende voorwaarde.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik maak nu iets heel geks mee !!!!!!!

verbinding:
Cistron MAXX 8m-512k
(ik haal 870kB/s down en 55kB/s up (1 KM))

situatie:
ik heb mijn SMC7401 router in "bridge mode" gezet zodat "IK" de extern IP krijgt.
vervolgens heb ik Winroute Firewall 5.1.x geinstalleerd als router (prachtig progje).
Mezelf in DMZ gezet en andere clients kunnen dan via mij internetten (mijn intern IP is dan de gateway).

Als ik (als firewall host met een direct (externe) verbinding) dan via een snelle FTP verbinding zoals ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/linux/mandrake-iso/i586/
een iso'tje download, haal ik gemiddeld 1.70MByte/sec (=14mbit/s).

Afbeeldingslocatie: http://www.alvintran.cistron.nl/files/dumeter.jpg

HOE KAN DIT MENSEN?

Hoe flikt Winroute Firewall dit? of lig het aan DUmeter...
uiteraard heb ik DUmeter ingesteld dat het maar 1 NIC (WAN) meet.
overigens downloaden mijn clients op 900kByte/s (toch ook een vooruitgang ondanks de firewall).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 13:39 ]

• Crazy D
  • Laatst online: 16-05 05:56

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe dat kan weet ik niet, maar ik zit ook nog weleens met 1.25mB/sec te downloaden met m'n 8mbit verbinding... ziet er leuk uit maar zolang het bestand niet echt 2 keer zo snel binnen is gekomen, hou ik het op een rekenfoutje van DU meter.

[ Voor 3% gewijzigd door Crazy D op 24-10-2003 16:27 ]

Exact expert nodig?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
DUmeter, hoe dat komt weet ik niet, vroeger had ik toen ik KPN ADSL moest inbellen via Windows met VPN ook gehad dat mijn downloadsnelheid verdubbeld werd aangegeven, echter klopt deze niet.

Nu heb ik KPN ADSL aan een Router hangen, nu geeft hij de snelheden wel goed weer....

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Hey mensen,

Ik heb eens zitten koekeloeren en heb wat reacties gehad over demon en toevallig 1tje over speedxs.
- Demon: Goede Downloadsnelheid, Goede upload, meestal ping 30 bij een onlinespel.
- Speedxs: (8192/1024) veel afwisselende snelheden die meestal liggen tussen de 400 en 800 kb/s.
upload: rond de 74 soms weleens dalend naar 20 á 25.
Ping bij games rond de 40.

Kortom Demon levert goeie diensten en SpeedXS ook maar toch is net als wat hier al eerder is verteld demon betrouwbaarder in leveren van modems etc. etc. etc.

Daarintegen is SpeedXS vrij goedkoop in vergelijking met Demon (snelheid van SpeedXS upgradable tot 16384/2048)

Maarja post ff wat jullie hier van vinden. :)

Specs pc

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
weet iemand of demon op dit moment een grote achterstand heeft mbt aansluitingen? kan me voorstellen dat door zo'n consumenten-test de aanvragen in grote snelheid zullen stijgen ..
Pagina: 1