Bibberlijnen met Medion tablet

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94214

Topicstarter
Laatst bij Aldi zo'n goedkope meuk-Medion tablet gekocht.
Ik had er niet zoveel verwachtingen van, en inderdaad blijkt het schetsen van lijnen nogal wat problemen op te leveren. In het topic over de tablet las ik dat meer mensen er last van hebben.

Als je rechte lijnen tekent (op een Wacom zijn mijn lijnen wel recht) krijg je dit effect:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io463364/untitled-1.jpg

Sommige lijnen zijn niet mooi recht maar golven.
Er is goed te zien, dat de richting van de lijnen daarop een groot effect heeft (vooral een hoek van -30 graden tov x-as is niet fijn). Ook maakt de stand van de pen ten opzichte van het bord veel verschil (hoe schuin je de pen houdt).
Het wordt natuurlijk nooit een Wacom, maar heeft er iemand iets gevonden waardoor dit probleem kleiner wordt? Ik heb mijn speakers al uitgezet, en ook al wat verder van mijn monitor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 09:40
- edit : laat maar ..

[ Voor 71% gewijzigd door Nibble op 21-10-2003 02:13 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422

Wrm heb je de speakers uitgezet :? verklaar je nader :)

Ik heb er zelf ook last van. Het is iid niet makkelijk soms zelfs gewoon niet te doen. Ik moest iig heel lang aan wennen voordat er iets moois uitkwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Alle waar naar z'n geld. :)

Dat is de enige oorzaak die ik me kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Precies wat willem169 zegt, dat a4 tablet koste geloof ik 35 euro, terwijl een wacom toch wel tegen de 300 aanloopt (weet ik niet zeker, maar het punt is dat een wacom 10x zo duur is :P). Het prijsverschil moet hem toch ergens in gaan zittten, mag jij raden waarin ... mmm, gevoeligheid misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Zeg € 459,- (ex. BTW) voor een A4 Wacom, dus sja ;)
Dan ben je met een A5 of A6 Wacom nog beter uit dan met een A4 no-name.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zelfs hier op de Helpdesk hebben wij er last van. Het is dus take it or leave it. Hoort helaas bij het tablet.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 03-05 11:43
Ik heb dat tablet ook en ben er bijzonder tevreden mee! Het is echt geen miskoop vind ik. Zoals je in het topic hebt gelezen had ik er problemen mee, maar nu zeker niet meer!

Ik heb ook ff wat lijnen gezet: http://www.kingofdos.com/bredend/lijnen.jpg
Met een rode stip is langzaam langs een lineaal, de andere lijnen zijn snel.
Misschien moet je je tablet ook eens open schroeven :)

Ik had eerst wel slinger lijnen, maar volgens mij kwam dat omdat dat ding zo statisch als wat was. Ook sprong de cursor over het scherm. Maar nu is dat niet meer zo.
De kabel loopt langs mijn monitor en speaker.

[ Voor 23% gewijzigd door bredend op 21-10-2003 11:33 . Reden: ze zitten ook zo dicht naast elkaar/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
bredend:
Ik heb ook ff wat lijnen gezet: http://www.kingofdos.com/bredend/lijnen/jpg
Opdracht of bestandsnaam onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
En jij vind die lijnen die je hebt getrokken langs een liniaal recht? BTW. de URI is http://www.kingofdos.com/bredend/lijnen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Vind 't resultaat bagger. :)
Als je normaal wilt kunnen tekenen lijken me rechte lijnen een minimale vereiste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Ik vermoed dat het tablet wat problemen heeft met de sterkte van het veld, waardoor door capaciteitsprobleempjes het signaal niet overal sterk genoeg is om een accuraat signaal terug te geven. Ik heb hem ook gekocht, 10 minuten geprobeerd en onmiddelijk terug gebracht.... ik ga toch weer voor een wacom graphire, dan maar geen A4. Mijn andere heeft de geest gegeven nadat een vriend er met zijn dikke reet op is gaan zitten....

1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Rechte lijnen doe ik toch met vectoren. :) (als ik ze al doe :P )

Maar als ik echt stil wil staan gebruik ik de muis, ik kan mn hand echt niet op een tiende millimeter stil houden.
(btw, de horizontale lijnen van Free Notes zorgen wel voor optisch bedrog ;) )

Als ik ooit professioneel iets moet overtrekken ofzo doe ik dat natuurlijk wel met iets beters dan een Medion apparaat.
Waar ik me wel aan erger: hetzelfde apparaat maar dan met een Trust logo en transparant plastic kost 120 euro bij de MediaMarkt! Afzetters :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 40422 schreef op 21 oktober 2003 @ 02:15:
Wrm heb je de speakers uitgezet :? verklaar je nader :)
Ik dacht dat het misschien electromagnetische interferentie was, maar dat was het dus niet.
Calitomnication, werkt zo'n tablet nu optisch of electromagnetisch? Ik weet al dat de druk in de pen wordt gemeten, anders dan een wacom.

Ik leg me er langzaam bij neer. Voor Flash en Illustrator is 'ie fantastisch, en vectorstijl roeleert natuurlijk. En fijn voor browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Ik had er last van als ik te dicht bij de monitor zat. Waarschijnlijk gaat die straling moeilijk doen met elkaar :/
Toen ik 'm op een gegeven moment tegen m'n monitor aanzette, begon m'n muis gewoon over het beeld te springen :?

Anyway... Gewoon een TFT-kopen, da's goedkoper dan een wacom :P

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Je pen zend een signaal uit, en die word door verticaal en horizontaal opende lijnen opgevangen. Dan word daar het gemiddelde van berekent en weet het ding waar de pen op richt. De drukgevoeligheid word ook meegezonden.

Binnenin lopen er dus een paar honderd sporen gekruist en die zijn met een klein printje verbonden.
Mijn ding was eerst ook bibberend en vaag, maar nu is hij gewoon heel precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Heeft dat niet-Wacom geval een batterij in de pen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
willem169 schreef op 21 October 2003 @ 12:41:
Heeft dat niet-Wacom geval een batterij in de pen?
Ja. Want de druk wordt in de pen gemeten, niet in de tablet, zoals bij Wacom gebeurd. Ik weet niet of die batterij nog iets anders (behalve het drukmeetmechanisme) van energie voorziet.
Wacom's hebben geen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 23:02
werkt het niet om de shift toets in te drukken tijdens het maken van een rechte lijn ? of gebruik de pen tool.

niet dat ik er enig verstand van heb maar zo doe ik het met de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

Stoney187 schreef op 21 October 2003 @ 13:50:
werkt het niet om de shift toets in te drukken tijdens het maken van een rechte lijn ? of gebruik de pen tool.

niet dat ik er enig verstand van heb maar zo doe ik het met de muis.
blijft het feit dat het een brak tablet is... maar mss wel rechte lijnen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
GOTTER schreef op 21 October 2003 @ 11:19:
Mijn andere heeft de geest gegeven nadat een vriend er met zijn dikke reet op is gaan zitten....
Een tekentablet is toch plat, volgens mij boeit het echt dat iemand met zijn dikke reet erop gaat zitten, hoe dik die ook mag wezen :D Of is hij op de pen gaan zitten, terwijl deze nog in de houder stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

FlashAddict schreef op 21 October 2003 @ 19:34:
[...]

Een tekentablet is toch plat, volgens mij boeit het echt dat iemand met zijn dikke reet erop gaat zitten, hoe dik die ook mag wezen :D Of is hij op de pen gaan zitten, terwijl deze nog in de houder stond :D
Even terzijde: Als de wacom toevallig op een holle stoel lag, bijv. een plastic klapstoel of anders een stoel met een zacht kussen, en iemand van flink gewicht gaat er scheef of juist midden op zitten, zit er zo een deuk in, of gaat ie helemaal door. Ja, en zelfs met het kleinste deukje gaat ie al wiebelen en heb je geen bruikbaar pad meer.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30

crisp

Devver

Pixelated

hier geldt dus het aloude spreekwoord: "wie voor een dubbeltje de eerste rang verwacht moet maar op de blaren zitten" :Y)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.