Toon posts:

[W2K] Onbekende account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de eigenschappen van mijn bestanden kijk dan staat er onder het tapblad beveiliging(R.muis>Eigenschappen>Beveiliging) een vage naam aangeduid met een vraagteken.

Dit overzicht geeft de machtigingen aan van gebruikers, dus wat een gebruiker wel en niet kan doen. Hier tussen staat dus een vage naam, met een vraagteken in het icoontje :
S-1-7-65-1279951688-0597

Dus ik natuurlijk controleren of deze vaag naam bestaat mbv de applicatie van windows "gebruikers en wachtwoorden". Bovenstaande naam is hier echter niet terug te vinden, alleen mijn eigen account en een andere account.

Kent iemand dit verschijnsel?
Win2kpro

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
S-1-7-65-1279951688-0597
Dat is een SID, daarmee worden users geidentificeerd op je systeem. Deze user bestaat niet meer (er kan dus geen friendly username aan gekoppeld worden), maar er staan nog wel verwijzingen naar de SID van de user in jouw 'rechtentabellen' van NTFS (hoe dat precies gaat, weet ik niet). Daarom zie je ipv een username nu een SID.

Zie ook: http://www.experts-exchan...s/Win2000/Q_20147722.html

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het kan een ID van een oude installatie zijn. Dan is de user er niet meer maar hebben alle shares en eigendom rechten nog steeds de SID erin staat.

Je kan het "ghosting" noemen :p

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 21-10-2003 02:06 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik kan er dus vanuit gaan dat ik deze mag verwijderen..?
Ik neem aan van wel, gezien ze niet meer gebruikt worden.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tuurlijk, de SID kan toch niet her-gebruikt worden. Dat is een beveiligin die microsoft nu eens goed uitbedacht heeft :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx voor de hulp man!
Pagina: 1