Toon posts:

ghost logon probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi , ik heb de faqs doorgespit en ook bij symantec gezocht, maar nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem.
situatie als volgt: windows 2003 server waarop ik mij ghost images wil bewaren.
op de client xp station norton ghost 2003 draaien. via de ghost boot wizard gekozen voor een networkbootdisk op een shared resource in dit geval dus de w2k3 server.
boot disk aangemaakt en opnieuw opgestart , alles gaat goed dhcp adres wordt toegekend, totdat ik moet aanloggen met mijn account.
Ik krijg dan de melding acces denied. volgens symantec zou dit te maken hebben met de rechten op de shared resource, maar ik heb volledige admin rechten met het account waarmee ik aanlog.
Ik heb op de win2k3 server gekeken of er policies standaard aan staan , die dit probleem veroorzaken, maar ik heb niets kunnen vinden. ook gekeken naar dingen als locally logon en acces this computer from the network staan goed. Ik heb toch sterk het vermoeden dat het probleem op de 2003 server zich afspeelt, voorheen met windows 2000 had ik dit probleem niet. iemand bekent met dit probleem?
Mocht je nog meer info willen laat mij het effe weten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kunt bij het aanmaken van een AD domein aangeven of je alleen W2K/WXP clients of ook oudere clients hebt. Als je voor de eerste optie kiest kun je met oudere clients niet meer aanloggen.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik log dus aan via dos , vanuit windows xp kan ik gewoon aanloggen en alle shared resources benaderen.
Via dos aanloggen op w2k3 geeft dus dit probleem. maar bedoel je met oudere clients dus ook dos clients? . kan ik dit nog veranderen of moet ik mijn hele domein opnieuw aanmaken, dus via dcpromo en dan weer een nieuw domein aanmaken , ik heb dacht ik gekozen voor de 2e optie dus alleen authenticated users , omdat de user waar mee ik aanlog via dos dit dus is.
of zie ik het verkeerd?

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik geloof dat hier al een topic over was.. ff zoeke moment.

//edit:

[rml][ w2k3] MS-dos netwerk verbinding[/rml]

That will do the trick 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door WiNlUx op 21-10-2003 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx winiux, probleem is opgelost, topic kan dicht