Ik heb een foto script.
Deze laat op elke rij twee foto's zien van dezelfde groote.
Deze worden uit een database gehaald, samen met variabele wat de groote moet zijn van de foto.
VB:
foto op row0, size 1--foto op row1, size 1
foto op row2, size 1--foto op row3, size 1
foto op row4, size 1--foto op row5, size 1
Hierbij is size 1 = 300-225
Nu is het zo dat de variabele voor de groote bij elke foto anders kan zijn, die uit de database worden gehaald. vb. size 2 ipv. size 1.
Hierbij is size 2 = 600-450
Deze zijn groter, dus die wil ik apart op een rij hebben, maar toch dat de foto van de volgende row wel weer in beeld verschijnt als eerste van de volgende rij, na de grote foto
VB.
foto op row2, size 2
foto op row3, size 1 --foto op row4, size 1
foto op row5, size 1 --foto op row6, size 1
Geloof me, ik heb er echt zwaar op zitten kraken maar ik krijg het niet voormekaar.
Ik heb het volgende script om 2 foto's op iedere rij te laten zien:
Wat zou ik hier aan moeten veranderen om een grote foto op een aparte rij te laten zien, maar toch de foto van de volgende row, weer als eerste van de volgende rij te laten zien?
Deze laat op elke rij twee foto's zien van dezelfde groote.
Deze worden uit een database gehaald, samen met variabele wat de groote moet zijn van de foto.
VB:
foto op row2, size 1--foto op row3, size 1
foto op row4, size 1--foto op row5, size 1
Hierbij is size 1 = 300-225
Nu is het zo dat de variabele voor de groote bij elke foto anders kan zijn, die uit de database worden gehaald. vb. size 2 ipv. size 1.
Hierbij is size 2 = 600-450
Deze zijn groter, dus die wil ik apart op een rij hebben, maar toch dat de foto van de volgende row wel weer in beeld verschijnt als eerste van de volgende rij, na de grote foto
VB.
foto op row2, size 2
foto op row3, size 1 --foto op row4, size 1
foto op row5, size 1 --foto op row6, size 1
Geloof me, ik heb er echt zwaar op zitten kraken maar ik krijg het niet voormekaar.
Ik heb het volgende script om 2 foto's op iedere rij te laten zien:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <? echo "<table>"; $max = "2"; $sql_query2 = "SELECT id FROM pics WHERE news_id= '".$HTTP_GET_VARS['id']."'"; $sql_result2 = mysql_query($sql_query2) or die(mysql_error()); $sql_aantal = mysql_num_rows($sql_result2); $aantal_paginas = ceil($sql_aantal / $max); for ($pagina = 0; $pagina < $aantal_paginas; $pagina++) { $records = $pagina * $max; $sql_query3 = "SELECT img, img_size FROM pics WHERE news_id= '".$HTTP_GET_VARS['id']."' ORDER BY id LIMIT ".$records.", ".$max.""; $sql_result3 = mysql_query($sql_query3) or die(mysql_error()); $sql_number = MYSQL_NUM_ROWS($sql_result3); echo "<tr><td>\n"; for ($label = 0; $label < $sql_number; $label++) { $sql_pic = mysql_result($sql_result3,$label,"img"); $sql_img_size = mysql_result($sql_result3,$label,"img_size"); if ($sql_img_size == 0) { $img_width = "300"; $img_height = "225"; } if ($sql_img_size == 2) { $img_width = "600"; $img_height = "450"; } echo "<table>\n<tr><td>\n[img]\"".$sql_pic."\"[/img]\n</td></tr>\n</table>\n</td>\n"; if (($label % 2) == 0) { echo "<td width=\"5\">\n </td>\n<td align=\"left\" valign=\"top\">\n"; } } echo "</tr>\n\n"; } echo "</table>"; ?> |
Wat zou ik hier aan moeten veranderen om een grote foto op een aparte rij te laten zien, maar toch de foto van de volgende row, weer als eerste van de volgende rij te laten zien?