Toon posts:

Downloadsnelheid stort in bij spelen filmpje

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Heb me nu toch iets vaags waar ik dus echt ff niet meer uit kom.
Heb de volgende configuratie :
AMD XP 2200
1024 Ram
gforce 4
MSI K7N2 Moederboard met ata 133
2x maxtor 120 gig 8mb 7200 toeren ata 133
1x WD 120 gig 8mb 7200 toeren ata 100
Het probleem is volgende... als ik aan het downloaden ben en hij loopt bv op 300Kb
en ik start een film met welke player dan ook dan dondert de download in mekaar tot ongeveer 35-45 Kb
Zodra ik me film stop dan klimt die weer op naar 300 maar ow wee als ik hem weer op play druk dan klapt die weer in mekaar
Iemand enig idee wat de oorzaak/probleem is
Heb ide kabels vervangen/drivers geupgrade etc etc
Maar het probleem blijft bestaan.
Hopelijk herkent iemand het probleem en weet de oplossing

edit :)
op het systeem staat winxp fresh install
heb straks ff van cdrom film geprobeert maar psies same
download dropt en blijft laat tot ik film stop :(
Heb ook cpuburn geinstalled en gestart en toen ff wat gedownload
maar niks aan het handje speed bleef mooi op 250 zitten
toen film gestart en download en cpu burn
en de film begon dus als gek te hakke :) en speed dropte weer

thnkz alvast
Dikzihw

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 02:15 ]

Verwijderd

hoort dit niet in software algemeen thuis?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Welke windows versie heb je?
Als je windows 98 hebt moet je misschien DMA aanzetten van je harde schijf.

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Speel je die film af vanaf CD-ROM?
Zo jah, probeer eens een aparte IDE poort voor je CD-ROM.
Waarschijnlijk heb je dan HD en CD-ROM op dezelfde IDE.

Verwijderd

Wat dacht je van je cpu usage ? Beide ( film afspelen en downloaden ) verbuiken veel cpu recources dus tja, misschien eens een goedkoop 2de handsje neerzetten voor je downloads ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 01:39:
Wat dacht je van je cpu usage ? Beide ( film afspelen en downloaden ) verbuiken veel cpu recources
Downloaden verbruikt veel cpu resources? :? :? :? Dat zou me verbazen. De CPU hoeft dan vrijwel niks te doen behalve geduldig afwachten tot er weer een pakketje data binnen is. Zelfs de harddisk staat hoofdzakelijk duimen te draaien tijdens een download.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Je zou eens moeten kijken of het iets is wat veroorzaakt wordt door schijfgebruik of cpu gebruik. Dit is vrij simpel te controleren door een programmatje als Seti@home op cpuburn te gebruiken en dan kijken wat er met je dowload gebeurd. Deze schrijven/lezen namelijk niet naar de disk en dat doet jou mediaplayer wel. Denk dat je dan al snel iets uit kan sluiten.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

/downtime/ schreef op 21 October 2003 @ 01:45:
[...]

Downloaden verbruikt veel cpu resources? :? :? :? Dat zou me verbazen. De CPU hoeft dan vrijwel niks te doen behalve geduldig afwachten tot er weer een pakketje data binnen is. Zelfs de harddisk staat hoofdzakelijk duimen te draaien tijdens een download.
Als het filmpje zwaar gecomprimeerd is, de driver staat ingesteld op veel postproductie, en afgespeeld wordt op 1600x1200, kan de download wel te weinig prio-tijd krijgen; maar de kans is met dit systeem niet heel groot.

Dus: even kijken welke processen hoeveel tijd krijgen, als download en film samen >90% krijgen moet je je movieplayer te lijf.

@Kamikaze: goeie redenering, slechte oplossing: prioriteit van Seti@home is kleiner dan die van de download, en de prio daarvan is waarschijnlijk lager dan die van de movieplayer. Op basis van wat er met Seti erbij gebeurt kan je dus weinig zeggen... Soz :>

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 21-10-2003 01:52 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Rataplan schreef op 21 October 2003 @ 01:50:
[...]
Als het filmpje zwaar gecomprimeerd is, de driver staat ingesteld op veel postproductie, en afgespeeld wordt op 1600x1200, kan de download wel te weinig prio-tijd krijgen; maar de kans is met dit systeem niet heel groot.

Dus: even kijken welke processen hoeveel tijd krijgen, als download en film samen >90% krijgen moet je je movieplayer te lijf.

@Kamikaze: goeie redenering, slechte oplossing: prioriteit van Seti@home is kleiner dan die van de download, en de prio daarvan is waarschijnlijk lager dan die van de movieplayer. Op basis van wat er met Seti erbij gebeurt kan je dus weinig zeggen... Soz :>
ja klopt, maar een progsel als cpuburn zou dan weer wel moeten werken. You get the point iig ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 13:07
beetje offtopic: Downloadsnelheid hangt wel van je computer's innerlijk af hoor. Als hij het zelf op moet slaan kunnen pc's best wat schelen. Mijn inetservertje p1 166, 64mb ram download van inet 150kb/s geloof ik, terwijl de pc's erachter van internet ca 300-400kb/s halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gody op 21-10-2003 02:01 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Gody schreef op 21 oktober 2003 @ 02:01:
beetje offtopic: (...) p1 166 (...)
Ja doei ;) dat is meer dan een beetje offtopic. Een XP2200+ met een gieg ram en 2 1200JB's mag daar een paar procent - 10% als je een rotte netwerkkaart gebruikt - voor besteden. Maar nooit meer :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast.

• FerroFiber858
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 21:29
Stel bij taakbeheer de prioriteit van het download proces eens in op hoger dat heeft bij mij wel geholpen.

Verwijderd

Niet alleen kan de rest van de tips een hoop schelen, het scheelt ook enorm veel wat voor merk netwerkkaart je in je pc hebt. Ik gebruik zelf alleen nog maar intel kaartjes, die belasten de processor nagenoeg niet, als je daarentegen een realtek of een ander b merk kaart hebt dan wordt de processor meer dan dubbel zo zwaar belast.
Pagina: 1