[win98adsl] Adaware+defrag, doei internet?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 11:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Op de computer van mn vriendin en haar moeder stond meer meuk dan iemand hier in zn leven bij elkaar kan zoeken op internet, dus was het beste apparaat zo traag geworden als dikke stront door een dun rietje, en dat dan in de winter...

Hoog tijd om op te reumen, en ik was al aardig op weg toen ik besloot adaware een rondje over de schijf te laten rennen, en ja hoor heeeeel veeeeel spyware, en ik heb verwijderen geklikt, mooi zo, pleitos. omdat het zoveel was heb ik ook nog maar een keer diskkeeper er over heen gehaald en nadat dat klaar was de zooi ff gereboot.

eenmaal weer in windows aangekomen wilde we weer gaan internetten/msn'en dus klikken we vrolijk op het icoontje van de speedtouch inbel gebeuren op de desktop, verbinden die meuk, en hij gaat aan de slag, en zoef het wel bekende icoontje met 2 monitoren schiet naar de taakbalk rechts onderin.

tot zover alles prachtig...
echter er is met geen mogelijkheid een website op het scherm te toveren of in te loggen bij MSN :'(

Na lang rotzooien en zoeken heb ik de modem er uit getrokken, de zooi geüninstalled van de modem (volgens t boekje) en het profiel uit de inbelverbindingen gekeild.

herstart later, van de CD weer geïnstalleerd, modem er weer in, gegevens weer invullen, inloggen, w8woord goed, gebruikersnaam goed, zoef weer icoontje naar rechts onderin.... maaaar geen pagina's of MSN

Heeft iemand een idee hoe dit te fixen is? het inloggen bij de provider gaat voor zover ik kan zeggen gewoon goed, er komt geen bericht van verkeerd wachtwoord ofzo, en als je dubbelklikt op het icoontje van de speedtouch krijg je of je de verbinding wil verbreken, maar dat willen we natuurlijk niet.

Er is dus WEL een verbinding maar toch weer niet :/
Aangezien ik bezig was met de PC is dat mijn schuld en word ik als het niet snel gefixed is gelynched en als dr moeder as maandag terug komt van vakantie nog een keer uit de flat gesmeten, so please help.

Dit alles speelt zich af op een:
PII Celeron 300
Acer Aspire met 64 MB ram intern
USB doe het lekker zelf maar speedtouch 330 adsl modem
tiscali light adsl
windows 98 (geen SE)

opmerkingen als lekker alles opnieuw installeren (inclusief windows) zijn geen optie omdat het altijd gewerkt heeft, en er niets veranderd mag wezen als die moeder terug komt, help aub een tweaker in distress ;(

Breek je nek voorzichtig

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:38

Spikey

Making the web accessible!

Dit ligt aan het verwijderen van bepaalde spyware door adaware
hierdoor ontstaat een dns probleem ofzo..

Ik zal wel ffies zoeken of ik het tooltje kan vinden dat ik gebruikt heb om dit probleem te fixen

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*gnuif* nooit mensen stiekem een dienst bewijzen ;)

open een dosbox.
1. ping 127.0.0.1 ; wat is het resultaat?
2. ipconfig ; wat is het resultaat?

weet je je dns-servers? kan je die pingen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Spikey

Spikey

site met Fix

Winsock is om zeep. tooltje op deze site zou het moeten fixen

[add-on]
your welcome.. heb dit probleem ooit eerder gehad.. eerste keer dat ik het tegen kwam was @ stage.. We hebben toen een hele tijd zitten k*tt*n en uiteindelijk het systeem opnieuw geinstalleerd (was werkstation met bijna alle zooi over het netwerk dus was niet zo'n probleem). later nog een keer gehad op een andere pc die dus niet zo 1-2-3 opnieuw geinstalleerd kon worden en toen nog maar eens een flinke search gedaan en ben dit toen tegen gekomen. Erg vervelend probleem en toch relatief easy te fixen |:(

[ Voor 66% gewijzigd door Spikey op 21-10-2003 01:22 ]

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ik ben er nu niet meer, en als ik het weet kan ik het niet posten omdat we daar geen internet hebben nu :( wordt tijd dat je via WAP kan posten op het forum :P

en t was niet stiekum, t mocht zolang alles maar bleef werken en er niets kwijt raakte, maar dat van t dns probleem met adaware zou wel kunnen, was er al bang voor, dat tooltje zie ik graag tegemoet

edit:
tnx 4 the link

[ Voor 5% gewijzigd door The PyroPath op 21-10-2003 01:18 ]

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

opmerkingen als lekker alles opnieuw installeren (inclusief windows) zijn geen optie omdat het altijd gewerkt heeft (...)
tsja, maar kijk in ieder geval of je hardware 't nog allemaal doet, in apparaatbeheer dus; te denken valt aan usb, netwerkprotocollen etc. check ook ip adressen (probeer ook eens de website van het modem (10.0.0.138 - http ervoor).
Proxy instellingen van msn, van je browser, kijk of ping werkt, of 't aan de nameservers ligt, etc. etc. etc. en geef eens wat meer clues daarna.
edit:
Check ook je hosts file die je ff moet zoeken ergens in de windows-map. Hij heet gewoon 'hosts' - kijk wat er in staat en gooi bijv. alles behalve 127.0.0.1 eruit als je 't radicaal wil doen.

suc7.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 01:21 ]

Verwijderd

Winsock is om zeep.
Bah, bloody win98.

• Spikey

Spikey

Het ligt niet aan de hardware.. geloof me, ik ken dit probleem helaas maar al te goed.

bepaalde spyware kopieerd zich over bepaalde winsock files heen en als je dan de spyware verwijderd dan gaan die files dus ook pleite waardoor het zooitje dus niet meer werkt..
Bah, Bloody win98
hehe

[ Voor 8% gewijzigd door Spikey op 21-10-2003 01:25 ]

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
blij dat t een bekend probleem is, kan ik verder met de grote schoonmaak, die mensen hadden sinds 98(ze de PC hebben) niets meer opgeruimd/defragged etc, dus nog internet files uit 99 in de temp folder van 1,5 gig :D

(En het is dat ik de belasting disk rommel van 2000 t/m 2004 niet zomaar kan backuppen, en andere programma's die die moeder gebruikt, anders had ik allang win 98 SE met alle patches er op getoverd!

[ Voor 33% gewijzigd door The PyroPath op 21-10-2003 01:32 ]

Breek je nek voorzichtig

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
100% zeker dat de winsock corrupt is ja, heb hetzelfde al zovaak op mn werk gehad met pc's van klanten dat het niet meer te tellen is op een telraam :P

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 21-10-2003 01:58 ]

Systeem Specs

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik ken het probleem heb het zelf gehad afgelopen vrijdag met win xp
ik had zon shareproggie geinstalleerd overnet of zo iets en ik kreeg me een zooitje spyware er bij waar de honden geen brood van lusten

nadat ik adaware gedraait had was die spyware van het type ezula die dus van alles had aangepast.
het resultaat hier een vastgelopen taakbalk en geen internet meer om er zeker van te zijn dat het weg was heb ik alles overnieuw geinstalleerd

computer voor alle werkzaamheden

• Spikey

Spikey

het is inderdaad geen win9x problem only, maar zoals blijkt was een reinstall nou bepaald nodig geweest :|
Noujah, vogende keer beter :)

[ Voor 13% gewijzigd door Spikey op 21-10-2003 11:44 ]

Verwijderd

bij adaware heb je de optie om de verwijderde bestanden op te slaan
( voor het geval )
volgende keer maar ff doen he :)

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:49

Pimmuz

Roar

Kan dit misschien ook je netwerk vern**ken?
[win2k]
Kdeed laats zo:

Image
Sp4
Drivers
Proggies

en toen even ad aware erover hop me workgroup was niet meer inkijkbaar maar kon me andere pc's wel pinge en die konden mijn pc wel zien in het netwerk...

maybe ook iets teveel weg gegooid?

Verwijderd

dat is de oplossing niet , adeware verwijdert spyware files , als deze files nodig zijn zal je nieuwe UNinfected files moeten instaleren of copieren

de infected files terugzetten heeft namelijk geen zin
Pagina: 1