Toon posts:

Geen geluid windows media player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier werken sommige geluiden niet meer op mijn laptop. Zo kan windows mediaplayer gewone mp3 bestanden niet eens afspelen, terwijl winamp er geen enkele moeite mee heeft. Ook bij divx films krijg ik wel beeld maar geen geluid. Andere geluiden werken ook wel. Ik ben bang dat er een verkeerde codec ergens zit die ik kan verwijderen. Ik heb nog een nieuwe mediaplayer geinstalleerd, maar dat hielp ook niet. Waarschijnlijk heeft iets maken met een ac3-filter die ik geinstalleerd had voor sommige films. Maar die heb ik ook verwijderd. Hielp ook niet. Ook nieuwe geluidskaart driver hielp niet.

Wie kan mij helpen?

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 11:22
ik weet niet of dit van relevantie is, maar mijn geluidskaart op mijn pc heeft verschillende uitgangen zoals spdif en analoog enzo. in winamp kan ik afstellen op welke kanaal hij zal afspelen: doe ik analoog, dan gaat ie naar me speakers; doe ik spdif, dan gaat ie naar mijn minidisc en hoor ik niks.

misschien heb jij twee kanalen: winamp zit juist op de goeie afgesteld, de default uitgang van windows misschien niet. die settings vind je in control panel->sounds&audio devices

het zijn meestal van die hele kleine settings die net fout zijn ingesteld, en zelfs audiophiles ze even over het hoofd zien.