PC Verzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Zijn er ook tweakers met special PC verzekering, en zo ja ... welke ??
Of hebben ze de inboedel er speicifiek voor omhoog gegooid??

Ik heb namelijk aardig wat aan zut staan, en er zal best nog wel wat bijkomen. Daarnaast vindt ik audio en video apparatuur er ook wel onder vallen.
Zijn hier specifieke verzekeringen voor, en hoe zit het dan?
Ik weet dat je bij de Postbank kan verzekeren. Maar dat is maximaal 10.000,-
Alles wordt dan gedekt (kopje koffie over je mobo -->mobo in vlammen=dekking).
Echter .. hoe zit dat dan met de verzekeringen?? En met name de 'krijgertjes'.
Kan me voorstellen dat ze graag facturen willen zien enzo, maar (met name de in de IT werkzame tweakers)er zullen er heel wat zijn die complete 3Com SuperStacks enzo hebben staan.
Allemaal krjigertjes die voor de zaak geen ruk waard zijn, maar nog best duur zijn om aan te schaffen.
Zo heb ik ook allemaal van dat soort spullen, en ook nog een compleet TokenRing infra liggen (3 PCMCIA,8 MadgePCI, 2 MAU's,16 UTP Baluns en tig meter kabels).
Heeft me nix gekost ... maar hoe verzeker je dit. Het kost best wel wat wil je het opnieuw aanschaffen.

Hoe zjin de tweakers met een eigen huisje/verzekering daarmee omgegaan?

ThX
Koffie
(zorry voor eetje waarig verhaal)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Volgens mij heb je niks aan pc verzekeringen, maar goed. dat zal wel aan mij liggen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op zich wel, vindt ik.
Overigens, in de zin van dekking bedoel ik:
-Van de trap af flikkeren met een 21" IIyama
-Koffie in PC laten vallen
-In de fik vliegen van je PC
-In de fik vliegen van je huis, waarbij dus ook je 'serverhokje' mee fikt.
-M'n nichtje die d'r nieuwe vinger verf op een 18" LCD uit test ....

Braaikamer - Smoke&BBQ

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
verzekeringen gaat het niet specefiek om de facturen, maar om het bewijs dat jij die spullen had liggen.

als je van al die zooi van te voren gewoon wat foto's maakt en de type/serienummers opschrijft, met de dagwaarde (ga niet valsspelen met je schattingen, want daar pakken ze je op), dan moet het geen probleem zijn als je gaat claimen. het is natuurlijk ook nuttig om bij het afsluiten van de verzekering deze lijsten en foto's te laten zien.. dan kunnen ze je vertellen wat er gaat gebeuren als je gaat claimen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Goede tip, mijn dank daarvoor.
Enne ... in de eerste plaats is een verzekering ervoor bedoeld om je verloren gegaane spulletjes terug te halen.

Nu heb ik hier zat ex-bedrijf hardware staan (infra, IBM server enzo).
Kan me voorstellen dat ze daar de dagwaarde van betalen ipv nieuwwaarde , maar probeer voor zo'n dagwaarde maar's dezelfde troep te krijgen.
Bijvoorbeeld een MAU met NICs en bekabeling dus .. daar zal je geen ruk van terug krijgen .. maar als je het opnieuw (2e hands) weer moet gaan aanschaffen...

Ben ik de enige tweaker die zich zorgen maakt over z'n dierbare hardware (en BTW: hoe zit het met officiele software die eerug duur zijn, bijvoorbeeld officele WinNT lics, Novell enz enz).
Weet iemand hoe het met verzekeren zit bij verhuizingen, en weer met name bij hardware ??

ThX!
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Neuh je bent niet de enige. Zelf heb ik een inboedelverzekering bij het Zilveren Kruis. Daar heb je een aanvullende "pc" verzekering. Probleem is alleen dat die MAXIMAAL 2500 piek is, en dat schiet natuurlijk niet op als je 1 state-of-the-art of meerdere (oudere) pcs heb staan. Er is echter niets aan te doen...
Misschien dat ik m'n verzekerde waarde maar wat moet verhogen van m'n hele inboedel (heb ook beamer :])
Iemand andere ervaringen?

Verwijderd

Als je lid bent van de HCC dan kun je via hun een speciale computer verzekering afsluiten. Met een dekking van fl 25.00,- voor fl 55,- per jaar, als ik het goed heb.

kijk hier voor meer info
www.hccnet.nl/voordeel/aanbiedingen/index.html

Verwijderd

Postbank heeft er ook een. 8 piek per maand geloof ik. En het is zeker wel zinvol. Tweakers denken, ik laat die koffie echt niet in mijn pc vallen. Zo dom bennik niet ik weet wat het kost!!!

Maar een broertje zusje neefjee of nichtje kan nog zo dom zijn!! Het is echt aan te raden.

En wat kost het nou.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik weet dat je bij de Postbank kan verzekeren. Maar dat is maximaal 10.000,-
Lijkt me dus niet genoeg dat van de Postbank.
Heb al gechecked, maar 10.000,- is max.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Op dinsdag 05 december 2000 17:01 schreef Koffie het volgende:
Goede tip, mijn dank daarvoor.
Enne ... in de eerste plaats is een verzekering ervoor bedoeld om je verloren gegaane spulletjes terug te halen.

Nu heb ik hier zat ex-bedrijf hardware staan (infra, IBM server enzo).
Kan me voorstellen dat ze daar de dagwaarde van betalen ipv nieuwwaarde , maar probeer voor zo'n dagwaarde maar's dezelfde troep te krijgen.
Bijvoorbeeld een MAU met NICs en bekabeling dus .. daar zal je geen ruk van terug krijgen .. maar als je het opnieuw (2e hands) weer moet gaan aanschaffen...

Ben ik de enige tweaker die zich zorgen maakt over z'n dierbare hardware (en BTW: hoe zit het met officiele software die eerug duur zijn, bijvoorbeeld officele WinNT lics, Novell enz enz).
Weet iemand hoe het met verzekeren zit bij verhuizingen, en weer met name bij hardware ??

ThX!
Koffie
dat is waar.. het is natuurlijk moeilijk om dezelfde spullen weer te krijgen.. maar aan de andere kant krijg je een goede prijs voor je ouwe troep :P, want het is vaak moeilijk om dat soort spullen voor de dagprijs te verkopen.

als je het echt een probleem vindt zou ik met wat verschillende verzekeringsagenten gaan praten wat ze voor je kunnen doen. je kan namelijk alles verzekeren, in principe.

er zijn bijvoorbeeld fietsverzekeringen die ook de nieuwwaarde uitbetalen in geval van diefstal...

als je van die licenties een foto hebt gemaakt, met de cdrom erop enzo, en ze fikken af, krijg je ook weer geld terug.

als je je verhuizingen doet met een verhuisbedrijf zijn zij verzekerd. in het geval van hardware: als je van te voren lijsten hebt met de nieuwprijzen of geschatte dagprijzen, geen probleem.

als je zelf verhuisd ben je in principe onverzekerd. er is wel een omweg:
laat jij je pc door een vriend verhuizen (niet betaald maar gewoon als hulp) en hij laat hem vallen, dan kan je hem aansprakelijk stellen. hij is daarvoor verzekerd (WA). dus is in feite jouw verhuizing verzekerd. voor kleine bedragen is dit niet interessant, want waarschijnlijk heeft hij een klein eigen risico, of wordt hem dat de volgende keer in rekening gebracht. maar een pc van een paar duizend piek is natuurlijk de moeite waard

succes! ohja, en als je je pc laat vallen ben je natuurlijk sowieso |:( bezig ;). achja, ik heb net een nieuwe box laten vallen :( dus het kan iedereen overkomen.
Pagina: 1