Toon posts:

DVD-9 branders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik vraag me het volgende af: of er dvd-9 branders in de toekomst te koop zullen zijn? Wat denken jullie hierover?

Groeten,

MvdV

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:46

DDX

ja die komen er
zowel pioneer als philips hebben dual-layer branders op de ontwerpafdeling
nu nog even afwachten wanneer ze commercieel aangeboden worden...

ergens 2004 volgens mij

stond paar weken geleden op www.tweakers.net nieuwsberichten

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

ja dual-layer branders
wordt al aan gewerkt of is al bijna ontwikkeld...

edit: echo-o-o-o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 23:34 ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 23:48
Even zoeken:
- nieuws: Pioneer ontwikkelt dual-layer versie DVD-R
- nieuws: Philips introduceert dual-layer DVD+R-technologie

Dus een brander gaat er ook wel aankomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudi Vader op 20-10-2003 23:34 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Topicstarter
Thx M8'es!

Nou, geduld is dan weer een schone zaak he! Trouwens: als jullie een % moesten geven over hoeveel films er dan 1:1 gebrand kunnen worden, wat zeggen jullie dan?

Mzzls,

Maarten!

Verwijderd

Met dvd-9 branders kun je 99% van de dvd-films "backuppen". Er zijn dan namelijk altijd nog de double-sided dvd's die overblijven.

Verwijderd

tja en dan krijg je het probleem dat je halverwege de film je dvd moet gaan omwisselen van kant :( hmm nix voor mij....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

ja, maar dat moet je het origineel ook natuurlijk.

dan wacht jij toch lekker totdat blue-ray uitkomt.
gaan wij lekker branden met dvd-9 branders :P

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 12:33:
tja en dan krijg je het probleem dat je halverwege de film je dvd moet gaan omwisselen van kant :( hmm nix voor mij....
Double-Layer is toch niet double-side?

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 23:08

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik krijg toch wel een nostalgisch gevoel, als de eerste auto-reverse dvd speler zal worden geintroduceerd :D.

Verwijderd

100% dat kan nu al trouwens op dvd5:D maargoed je moet de toolz hebben hehehee

Verwijderd

tja en dan krijg je midden in de film een melding dat je je dvd moet omwisselen van kant, lijkt mij nix :(

oops dubbel post, dacht dat hij niet verstuurd was :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 12:42 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 12:31:
Met dvd-9 branders kun je 99% van de dvd-films "backuppen". Er zijn dan namelijk altijd nog de double-sided dvd's die overblijven.
Er zijn toch ook al dvd-5 doublesided dvdr's (bijv verbatim, welke ik hier heb liggen)? Dus dan krijgen we die ook wel met 9.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Nee, echt dual layered...niet de dvd's omdraaien dus......
wordt medio 2004 op de markt gebracht, dus voor de consument ca. eind 2004....
voor een mooie prijs wordt het dus ca. midden 2005..... en dan is mijn 1300 wel afgeschreven :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 12:41:
Nee, echt dual layered...niet de dvd's omdraaien dus......
wordt medio 2004 op de markt gebracht, dus voor de consument ca. eind 2004....
voor een mooie prijs wordt het dus ca. midden 2005..... en dan is mijn 1300 wel afgeschreven :)
in dat geval ben ik wel van de partij ;) :D

Verwijderd

mooi, ik wacht nog even met zo een ding aanschaffen

dan wordt het 1:1 backupds ;)

Verwijderd

niet echt 1 op 1.
volgens mij kan op originele dvd's 9,4 GB en op met de dual-layered writers kan 8,5 GB geschreven worden.....
Wel staat er vaak niet 9,4 GB op originele dvd's dus dan kan wel 1 op 1 :)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:14
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 12:59:
niet echt 1 op 1.
volgens mij kan op originele dvd's 9,4 GB en op met de dual-layered writers kan 8,5 GB geschreven worden.....
Wel staat er vaak niet 9,4 GB op originele dvd's dus dan kan wel 1 op 1 :)
Ik heb dus nog nooit een dvd van 9,4 gb gezien
het max wat ik heb gezien is zelfs 7,81 gb

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Possible schreef op 21 oktober 2003 @ 13:01:
[...]

Ik heb dus nog nooit een dvd van 9,4 gb gezien
het max wat ik heb gezien is zelfs 7,81 gb
klopt. ook op een originele geperste dvd-9 past maximaal 8,5 GB.

kan ik straks mijn oude double-sided-dvd's (dvd-10) omzetten naar dvd-9 >:)

er blijven trouwens nog altij dvd's over die je toch moet re-encoderen met cce.
ik had hier laatst dances with wolves, en die stond (puur de flm) op 2 dvd-9's.
helemaal kaal (eng dolby digital, ned subs) bleef er nog steeds 10 GB over. dat past zelfs niet op zo'n dvdr-9. maarja, dit blijven uitzonderingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 13:11 ]

Verwijderd

Ik heb trouwens net gemaild met Plextor en die zijden dat de 708A waarschijnlijk niet compatible is met dvdr-9. Aangezien er in de presentatie van dvdr-9 stond dat het met een simpele firmwareupgrade geixed zou zijn, dan toch maar ff vragen.
Dus blijft het toch nog ff afwachten voor mij!! Had gehoopt dat die plextor het later misschien wel zou ondersteunen want het is een fijn fikkertje als ik op de reviews afga.

Verwijderd

Nee, met een firmware upgrade is dit niet mogelijk!!

Bron: Philips research
Voor het beschrijven van dual layer DVD+R is een laser met hoog vermogen nodig. Bestaande DVD recorders zijn hiervoor niet geschikt. Daar heeft u dus een dual layer recorder voor nodig.

Dit onderwerp is btw ca. 2 tot 3 weken geleden ook al voorbij gekomen.

Verwijderd

ik denk wel dat als je dan weer even wacht (2005) dat de blu-ray disk wel verkrijgbaar is!
En daar kan nog veel meer op!!

Verwijderd

Ik zie in het adobe artikel alleen maar +r hebben ze -r opgegeven?

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 12:22

Crowmeister

Stop!.... Continue

je kan je post ook editten (8>

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

ja, heel leuk dat blu-ray, maar niemand anders die het heeft. en films worden dan ook nog niet direct op blu-ray disc uitgebracht. iedereen heeft nu net amper een dvdspeler in huis, de dvd-brander (stand-alone) begint zijn opmars nu pas te maken, en dan begin jij al over blu-ray.

Verwijderd

net een voordeel dat films (nog) niet op blu ray uitkomen.
kan je 6 dvd's op 1 blu-ray copieren.

wel nieuwe standalone dvd-player aanschaffen!!

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 19:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:06:
ik denk wel dat als je dan weer even wacht (2005) dat de blu-ray disk wel verkrijgbaar is!
En daar kan nog veel meer op!!
Ik geloof niet dat een consument nu al weer over wil stappen op Blu-ray stand alone spelers en fabrikanten op een nieuwe film media standaard .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 23:15 ]

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 23:14:
[...]

Ik geloof niet dat een consument nu al weer over wil stappen op Blu-ray stand alone spelers en fabrikanten op een nieuwe film media standaard .
Idd, nieuwe standaard kost de filmindustrie ook geld. Er moeten nieuwe beeldformaten bedacht worden, misschien wel andere geluidsstandaarden.... op Blu-ray kunnen ze wel tot 15.5 ofzo gaan in geluid >:) DTS-ES-ES-ES :P

w00t

Verwijderd

Robbie007 schreef op 21 October 2003 @ 23:29:
[...]

Idd, nieuwe standaard kost de filmindustrie ook geld. Er moeten nieuwe beeldformaten bedacht worden, misschien wel andere geluidsstandaarden.... op Blu-ray kunnen ze wel tot 15.5 ofzo gaan in geluid >:) DTS-ES-ES-ES :P
Jaaaa, eindelijk ondersteuning voor surround-subwoofing!! Misschien bedenken ze dan wel dat er ook nog wat speakers boven je kunnen hangen aangezien je 15 om je heen bijna niet kwijt kan..... :Y)

• TD-er
  • Laatst online: 12-03 23:26
Het zou me niets verbazen als Philips en Pioneer onder druk van de filmmaatschappijen iets aan de duallayer-standaard moeten doen, zodat je standalone officieel niet een 1-op-1-kopie van een duallayer-film kan afspelen. Dus dat die 2e layer alleen maar interessant is voor data opslag.

en over dat speakers boven en onder de luisteraar monteren...
Ik kreeg een paar weken terug een mailtje dat er aan de RuG een 10-tal studenten een speciaal programma konden volgen, waarbij een student begeleiding krijgt van een deskundige op een bepaald vakgebied en uiteindelijk dus beter moet worden op dat gebied dan die deskundige (prestigeproject van de RuG vermoed ik)
Een van de onderwerpen ging over het nut en implementatie van 3D surround door de speakers dus boven je te plaatsen.
Er gaat dus mogelijk in de toekomst wel iets mee gebeuren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Het is leuk dat ze die branders gaan maken. Ik vraag me alleen af hoe lang het duurt voordat er betaalbare DVD-R's zijn die dual layered zijn.

Ik ben benieuwd of ze die tegelijkertijd, in grote getalen, klaar hebben. Je ziet nu ook al bijvoorbeeld ondersteuning voor 8x dvd writing alleen nog geen (massaal) verkrijgbare media ervoor.

En dan ben ik ook meteen benieuwd naar de snelheden van zo'n drive.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 18-03 12:06
Wat ik hoorde en begrijp me niet verkeerd, ik hoorde dat de 2e laag van buiten naar binnen werd geschreven. Zit zou natuurlijk we moeten anders moet die laser weer terug en dan weer opnieuw beginnen met lezen. Dan moet je wel een enorme buffer hebben.

Tevens vind ik het wel zo dat de dvd spelers wel een grotere mogen hebben, ik heb altijd hickups op mijn dvd speler als hij van laag verspringt

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

TD-er schreef op 22 October 2003 @ 10:55:
Het zou me niets verbazen als Philips en Pioneer onder druk van de filmmaatschappijen iets aan de duallayer-standaard moeten doen, zodat je standalone officieel niet een 1-op-1-kopie van een duallayer-film kan afspelen. Dus dat die 2e layer alleen maar interessant is voor data opslag.
als dat niet werkt dan is zo'n dual-layer brander niet te verkopen.
dvdbranders worden voor 99% gebruikt om dvd-films te backuppen.
trouwens, als ze een wijziging maken bij de laagwisseling zodat een standalone het niet meer begrijpt, dan begrijpt een dvd-rom speler het ook niet meer. deze gaan namelijk uit van het zelfde princiepe. en in een hoop goedkope standalones zitten dvd-rom spelers ingebouwd. dat 1-op-1-kopie van een dvd-9 gaat dus echt wel werken.
Pagina: 1