Webdevven kost superveel tijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023
Webdesignen , kost dat nou echt zoveel tijd of ligt dat aan mij :?

ik ben uren per week kwijt, en vaak zijn het die luttele dingen, klein knopje of dingetje, tekenen aanpassen, of 30 buttons voorzien van een tekstje, of scripten uitzoeken die je nog niet helemaal meester bent, kost mij iig uren.

ik vind het niet erg ofzo en zelfs leuk om te doen, maar het is toch wel normaal he? dat dat zoveel tijd kost? :)

dat is bij jullie toch ook zo? :/

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56
Weekje fulltime scripten / bouwen aan 1 pagina is niet ongewoon hier...

En dan heb ik het dus over vanaf scratch beginnen (dus ook buttons maken, etc) tot eindresultaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Weppel op 20-10-2003 22:52 ]

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

nee, ik heb een website altijd binnen een half uur af
compleet bugvrij ;)

• Rebels
BitByter schreef op 20 oktober 2003 @ 22:51:
nee, ik heb een website altijd binnen een half uur af
compleet bugvrij ;)
jah jij :X

geduld jongen, dat is zo belangrijk

ik trek dan ook altijd wel een flesje champagne open bij een geslaagd eindresultaat! ;)
Weppel schreef op 20 October 2003 @ 22:51:
Weekje fulltime scripten / bouwen aan 1 pagina is niet ongewoon hier...

En dan heb ik het dus over vanaf scratch beginnen (dus ook buttons maken, etc) tot eindresultaat.
hmm, jah, misschien dat ik er gewoon te langdradig mee bezig ben, dan lijkt het al gauw langer te duren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Rebels op 20-10-2003 22:56 ]

Verwijderd

het komt bij mij ook doordat ik telkens weer nieuwe dingen wil uitproberen aan een site, wat allemaal uitgezocht moet worden en daardoor lukt een lullig dingetje pas na 2 dagen of blijkt dat het uiteindelijk de moeite helemaal niet eens is. en SOMS lukt iets schijnbaar heel lastigs HEEL snel, dan is de hele dag weer goed :) en dat maakt het allemaal ook weer leuk natuurlijk. besef wel dat bepaalde (relatief standaard) dingen misschien ongemerkt steeds sneller zullen gaan, zodat je al vrij gauw heel snel een website in elkaar kunt zetten, maar het gevaar schuilt hem erin dat je zelf niet snel tevreden bent dan, omdat-ie volgens jou niets nieuws bevat.. zo ben je nooit klaar met je skilldev'ing :)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
* faabman laat het ontwerpen van een website altijd doen door een grafisch ontwerper, die is daar namelijk wèl goed in en ik niet

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Weppel
  • Laatst online: 07:56
FvKnijff schreef op 20 oktober 2003 @ 22:57:
* Weppel laat het ontwerpen van een website altijd doen door een grafisch ontwerper, die is daar namelijk wèl goed in en ik niet
Ligt aan de pagina. De laatste pagina die ik vandaag af had gemaakt HAD gewoon geen supa dupa grafische interface nodig. Opdracht was: bouw de bestaande interface na, en pas hem aan naar onze wensen. (was een subpagina voor een intranet). Ei-tje :)

Weekje htmlen + photoshoppe + javascripten + aspen en ik was weer klaar ;)

Next!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je een goede site wilt afleveren (w3c valid, netjes gescript, leuke design, geen rare dingen) kost dat idd veel tijd.

Als je daar niks omgeeft kan je inderdaad binnen een uur een complete site uit de grond stampen. Maar goed, das niet webdevven das prutsen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Rebels
ik doe alles zelf dus, photoshoppen en tekenen etc was ik altijd al mee bezig, daar kwam later pas uit dat ik dus vrij handig sites in elkaar flanste, scripten gaat ook al steeds beter jah.
Ik ben ook vrij precies wat dat betreft, ik lever graag iets perfects af :)

zetten jullie een eierwekkertje oid bij je pc om het te meten?

[ Voor 12% gewijzigd door Rebels op 20-10-2003 23:45 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alles wat je nog niet echt meester bent kost tijd in het begin. Uiteindelijk ontwikkel je wel een routine en zal je merken dat het in elkaar zetten van bijvoorbeeld een layout, of het maken van een 1337 DHTML menuutje een fluitje van een cent wordt. Voor je zover bent, ben je echter meestal wel weer een paar jaartjes verder en zijn er weer nieuwe technieken die je wilt gaan verkennen en waar je weer veel tijd aan kwijt bent.
Leren is gewoon een onderdeel van jezelf ontwikkelen, en de tijd die je nu extra kwijt bent daarmee verdient zich later meestal wel weer terug.

Maar goed, waar wou je verder nog over discuseren? want zo wordt dit wel een erg mager topic...

Intentionally left blank

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Ervaring my son, ervaring. That's all you need. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
willem169 schreef op 21 oktober 2003 @ 00:16:
Ervaring my son, ervaring. That's all you need. :)
en een blikje bier op z'n tijd toch? :)

Verwijderd

Een site maken aan de hand van kennis die je al hebt kan in een middagje gepiept zijn, maar zoals gezegd, er gaat veel tijd zitten in het prutsen en proberen met layout dingetjes, en vooral scripts. :)

• XangadiX
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

(zucht) ik weet niet hoor, maar dit soort topics vind ik dus een beetje het niveau hier naar beneden halen, alles wat je goed wilt doen kost superveel tijd. Een schilderij maken kost superveel tijd, een goede videoclip maken kost superveel tijd, een vj-set bouwen kost superveel tijd, een website bouwen kost superveel tijd. Wat is superveel tijd? een week? een maand? een jaar? met mijn persoonlijke site ben ik al 3 jaar bezig en vind hem nog steeds kut. is dat superveel tijd?

rot toch op met je topic en je superveel tijd, je wilt toch dat iets goed is? nou dan moet je er energie en tijd in steken zo simpel is het. Het klinkt mij in de oren alsof je dacht dat je een baan kon vinden waarbij je een half uur per week kon werken en dan superveel geld kon verdienen. Nou nee, zo werkt het dus niet. Het kost superveel tijd, maar dat komt omdat het je passie is weet je. Het kost superveel tijd om te leren tekenen, het kost superveel tijd om... live with it!

een forum volgen kost ook superveel tijd, een vriendin kost ook superveel tijd! wat had je dan verwacht?!

Stoer; Marduq

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dit slotje plaatsen kostte toch niet echt veel tijd, deze reply welliswaar wat meer, maar daar kan ik wel mee leven verder...

/kansloos verder

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.