[cyberhome 402] pan & scan werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08
Ik heb sinds kort de cyberhome 402,
leuk apparaat prima beeld en voor z'n geld een goed apparaat.

echter met een gebrek, ik krijg de pan & scan optie niet werkend.
althans ik kan hem selecteren, maar het heeft geen effect.
ik zie geen verschil tussen de letterbox en de pan&scan modus.
bij beide modi zie ik boven en onder het beeld een zwarte balk.

kies ik breedbeeld, dan is het beeld niet om aan te zien.
alles wordt naar boven en onder opgerekt, en iedereen is dus te lang en te dun.

volgens mij hebben meer tweakers deze dvd speler.
hebben jullie ook dit probleem?

of komt dit door de verbinding naar de tv (sony kv-21xstd)?
ik gebruik namelijk de bijgeleverde cinch kabels die ik via een cinch scart converter op m'n scart poort heb aangesloten.
om nou een losse scart kabel te kopen om dit te testen vind ik een beetje zonde als het niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 20-10-2003 22:36 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

pan en scan werkt alleen als de DVD het zelf ook ondersteunt. Het is namelijk niet alleen de bedoeling dat het ingezoomd wordt, en dat links en rechts van het beeld vallen, maar ook moet het 'blikveld' met de actie meegaan. (dus als alles in de rechterhelft van het breedbeeld gebeurt, dan moet de linkerhelft er alleen af, en blijft rechts volledig op het beeld). Dat is dus pan & scan.

Aangezien een DVD speler niet kan "voelen" waar de relevante actie zich op het beeld afspeelt, kan deze alleen pannen en scannen, wanneer de DVD-film aangeeft waar en hoe deze dat moet doen. Zelf ben ik nog geen films tegengekomen met echte pan&scan ondersteuning (wel dubbelzijdig, een kant 16:9 en een kant 4:3 (uiteraard gepan&scanned in de studio ).

Een PC DVD speler schijnt het wel te kunnen, maar die zal dan alleen het 'midden' van het beeld weergeven. Het nadeel is dan dat je dus gewoon vitale informatie voor de film mist, omdat dit zich afspeelt in een van de hoeken van het beeld (waar het met pan en scan dus heen gepanned was ).

[ Voor 88% gewijzigd door JvS op 20-10-2003 22:38 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08
aah oke.
lekker handig dan. op zo'n beetje alle dvdspelers zit een pan & scan functie.
maar je hebt er dus niets aan als de dvd het niet ondersteund.

ik kan het echter wel een beetje oplossen door in te zoomen, maar dan staat er de hele tijd "2X" in het beeld. en dat lijdt ook wel af.

ja, ik kan hem inderdaad ook via de pc afspelen, maar dan is het beeld beduidend slechter.
misschien dat ik al m'n films dan maar eens ga re-encoden naar 4:3 formaat 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door job op 20-10-2003 22:54 ]