[Suse 8.2] gemiste kans...(install story)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 22:25
Ik had van het weekend wat tijd over dacht... What the hell, ik ga even experimenteren met Linux. Ik heb al verschillende distro's op m'n PC gehad maar na de installatie meestal de boel er weer af gegooid (geen geduld).

Nu wilde ik serieus een Linux desktop draaien omdat ik dit ook graag op m'n laptop wil hebben als deze binnenkomt (paradigit 9150). Voorwaarde is wel dat de installatie makkelijk moet gaan, ik heb geen tijd om uitgebreid te tweaken en te rotzooien.

Ik had voor Suse gekozen omdat ik hier goede verhalen over heb gehoord en deze distro nog nooit geprobeerd heb. Aangezien er geen iso te downlaoden valt had ik een aantal bootfloppen gemaakt en een ftp install gedaan. So far so good.

Na de afronding herstarten en booten naar X (KDE 3.1 geloof ik). SJEEZZZUS wat duurde dat lang voordat het scherm helemaal opgebouwd was. (pc: duron 800, 512 mb geheugen, 8 gieg vrijgemaakt en een Nvidia TNT videokaart).
Hier viel echt niet mee te werken zo. Affijn, dag daarna weer verder.

Ondertussen (op m'n werk O-) even gezocht en zag dat het wellicht aan m'n Nvidia drivers zou kunnen liggen. Deze zou ik dus gaan updaten.

Ik kom thuis, start de pc en boot, WTF, m'n muis doet het niet meer (er waren 2 piepjes te horen tijdens de bootsequence, zijn dit soms foutmeldingen?) De muis is een logitech desktop optical exemplaar en werkte gisteren wel. Ik heb hier dus H_EL_E_M_A_AL niets aan veranderd.

Nou ja, eerst maar even de Nvidia driver installeren. Nou vergeet het maar, wat een gedoe. Ik heb de simpele manier geprobeerd (sh en dan de lange bestandsnaam). Dit werkte niet (zoals al was aangegeven in de readme op de SUSE website. Met versie 8.2 moet je ingewikkelde dingen doen met de kernel)

Suse heeft dus afgedaan. Voor iemand die zo simpel mogelijk een desktop wil hebben draaien (met mijn configuratie) moet je Suse dus niet hebben. Ik weet nog steeds niet waar de traagheid vandaan komt, ik denk zelf niet dat het de videokaart was. (en IDE DMA stond aan)

Ik ben nu Redhat 9 aan het downloaden, kijken of dit beter gaat.....

wordt vervolgd :)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 18:34
tip : beOS :P

of yellowtab Zeta binnenkort met de R1 release natuurlijk :P

[ Voor 72% gewijzigd door Morph666 op 20-10-2003 23:25 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh.. Rot voor je dat het niet gelukt is enzo, maar heb je nu een vraag, of is dit gewoon een rant, die je ook op zdnet.nl tegen zou kunnen komen ofzo ? :+

Anyways.. slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.