Flash plugin rete langzaam in combinatie met mozilla

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik ondervind nogal wat problemen wat betreft de snelheid van flash animaties / banners / games etc. (wat zijn er toch veel mogelijkheden met flash :P) in combinatie met mozilla

flash:
File name: libflashplayer.so
Shockwave Flash 6.0 r79

Mozilla 1.4

wat kan hier de oorzaak van zijn?
aan m'n cpu / ram / swap load kan 't niet liggen die lopen op een laag pitje

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:13
Scarecrow schreef op 20 October 2003 @ 22:18:
Ik ondervind nogal wat problemen wat betreft de snelheid van flash animaties / banners / games etc.
in mijn ervaring is die vertraging alleen maar heel erg als de maker van de .swf alpha-blending in z'n app gebruikt. dat gaat zelfs op een P4-2.4Ghz t-r-a-a-g. en afaik kun je er niets aan doen, behalve flash de-installeren (scheelt ook weer banners...).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
keej maar alle flash is traag; snap best hoe flash werkt en wat er meej mogelijk is.
maar als ik een banner van orange waar je herfst blaadjes langzaam heen en weer ziet gaan; die onder windows super smooth draait gewoon zoals ie is.
en onder linux de frames kunt tellen ... zit een verschil in wat niet mag.
gewoon weg alle flash is rete traag

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Ik snap ook niet hoe het kan, maar in kernel 2.6 is flash heel wat sneller dan in 2.4.

Verwijderd

ik heb er zelf geen problemen mee. (athlon xp 1900, gentoo 1.4) Er zijn meer dan 1 flash-plugins trouwens, check google if $interested. Enne.. je kan ook nog eens kijken of alle flash-bestandjes netjes op hun plek staan en readable zijn enzo. Vermeld voortaan bij zo'n probleem ook ff welke distributie je gebruikt in geval van linux, en een paar pc-specs aub :)

Verwijderd

Gebruik je de standaard XFree driver "nv"of de gecompileerde "nvidia" driver?

(Ik neem aan dat deze machine met jouw specs draait, die ASUS GF3 kaart..)

Verwijderd

Onder Solaris9 (sparc) zijn sommige sites ook traag. Het ligt dus niet aan Linux...
offtopic:
Macromedia is eindelijk zo lief geweest om flash6 voor Solaris uit te brengen! _/-\o_

Om de snelheid van flash6 te testen kan je naar http://www.appelpop.nl/ gaan. (leuk festival btw.)

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 12:17
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 15:37:
Onder Solaris9 (sparc) zijn sommige sites ook traag. Het ligt dus niet aan Linux...
offtopic:
Macromedia is eindelijk zo lief geweest om flash6 voor Solaris uit te brengen! _/-\o_

Om de snelheid van flash6 te testen kan je naar http://www.appelop.nl/ gaan. (leuk festival btw.)
http://www.appelpop.nl

p't je vergeten

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
draai mandrake 9.2 rc 2 (super distro dankzij deze draai ik nu zo wat 24/7 linux als desktop) verder heb ik de officiele flash van macromedia gedownload en geinstalleerd zoals vermeld in de handleiding. Wat betreft videokaart heb ik een Geforce III Ti-200 Deluxe en met de zeer makkelijk installeerbare drivers van nvidia heb ik deze netjes op hardware support gekregen na 't editen van m'n Xfconfig.

Verwijderd

Op de site van macromedia (http://www.macromedia.com...s/linux_player_readme.htm) staan een aantal dingen die je zou kunnen nakijken. Probeer ze maar. Succes.

Verwijderd

Handige pagina van macromedia. Als ze nu de Solaris pagina is zouden updaten van flash5 naar flash6.....
http://www.macromedia.com...solaris_player_readme.htm

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
geen van die links heeft mijn probleem kunnen oplossen ... iemand anders nog suggesties?

Verwijderd

Mischien ligt het dan niet aan de flash-plugin maar aan je browser. Probeer konqueror eens of opera. Appelpop.nl gaat zo snel hier doet gewoon pijn aan mijn ogen.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Dat appelpop draait hier ook snel, bij mij gaat het nogal eens verkeerd als ik naar sites ga zoals worthplaying.com
Er is al een bugreport van bij mozilla (althans dat kan ik me van een dik half jaar geleden herinneren). Met een kernel met een betere scheduler en pre-emption gaat het beter (dus ga voor die con kolivas kernel als je 2.4 wilt draaien of neem de 2.6) maar het probleem blijft, het wordt alleen wat minder erg. Volgens mij was het iets van flash en javascript samen dat niet lekker wil en dan lijkt het wel of ie in een loop blijft hangen, dus dat appelpop draait kan best, maar da's dan ook een flash-only site.

edit:

ik verschuil me niet achter dyslectie

[ Voor 10% gewijzigd door Bas! op 23-10-2003 13:20 ]

• Bas!
edit:

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Bas! op 23-10-2003 13:18 ]

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19

Flydude

Mighty pirate

Subtiel schopje (mag dat nog?)....

Anyway, ik heb hetzelfde probleem maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat het aan de build-opties van (in mijn geval) FireFox ligt. Het schijnt dat de flashplayer ism GTK2 niet vooruit te branden is.
Aangezien Mandrake z'n mozilla-binaries echter compileert met gtk2, ben ik dus (denk ik) genoodzaakt om de source rpms te pakken en daar de specs van aan te passen.

Althans, dat denk ik.

Iemand nog een slimmer plan?

ps. gtk2 support kan je controleren door about:buildconfig als URL op te geven.
pps. ik heb ook het vermoeden dat alleen Mandrake-distro's hier last van hebben.

I am rubber, you are glue

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Flydude schreef op 15 maart 2004 @ 20:13:
Subtiel schopje (mag dat nog?)....

Anyway, ik heb hetzelfde probleem maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat het aan de build-opties van (in mijn geval) FireFox ligt. Het schijnt dat de flashplayer ism GTK2 niet vooruit te branden is.
Aangezien Mandrake z'n mozilla-binaries echter compileert met gtk2, ben ik dus (denk ik) genoodzaakt om de source rpms te pakken en daar de specs van aan te passen.

Althans, dat denk ik.

Iemand nog een slimmer plan?

pps. ik heb ook het vermoeden dat alleen Mandrake-distro's hier last van hebben.
Fedora heeft exact hetzelfde. Heel vreemd, en heeeeel erg irritant.
Fedora Core 1 en Kernel 2.6
Hardware:
P4 2,6ghz 512MB RAM

[ Voor 3% gewijzigd door DGTL_Magician op 15-03-2004 22:30 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Bas!
Flydude schreef op 15 maart 2004 @ 20:13:
Vandaar dat galeon het heel erg heeft en goodold mozilla wat minder. Ik zeg wat minder, ook mozilla heeft moeite op mijn oude bakkie. Ik ben het soms wel eens zat en dan zet ik de opensource swf_play met plugin er weer in. Traag is het wel (niet qua resources maar qua engine zelf en het support nog lang niet flash compleet. Wat ook zou helpen is als je de default kwaliteit van flash kon instellen, maar daarop vind ik nog steeds niets.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

He, dit heb ik ook, maar nog nooit echt de behoefte gehad er iets aan te doen :+
Vond het wel vreemd, aangezien ik van die duffe flash spelletjes gewoon niet kan spelen, aangezien het daar te langzaam voor loopt.
Ook merk ik vaak dat bij langere flash-filmpjes het beeld en geluid out-of-sync gaat, waarbij het beeld achterblijft op het geluid. Vreemd genoeg genereert flash geen uitzonderlijk hoge CPU-load, en hapert het ook als ik verder niets doe op mijn pc.
Dit alles op een athlon XP 1900+ onder kernel 2.6 met firefox.
Edit: En Gentoo als distributie

[ Voor 3% gewijzigd door dawuss op 15-03-2004 23:01 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Niek
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb hetzelfde probleem. FireFox heeft er meer last van dan bijvoorbeeld gflashplayer (die standaard wordt meegeleverd bij de flash player) of Konqueror. Maar het is gewoon een feit dat de Flash player onder Linux sloom is. Hetzelfde geld voor audio-sync: bij elk groot filmpje gaat de audio ongeveer een seconde achter lopen.
Het enige wat we kunnen doen is wachten op Flash player 7, die op dit moment voor Linux in beta is. Zie http://www.markme.com/mesh/archives/004504.cfm voor eer info.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Voor de geinteresseerden:

Firefox hercompileren met de gtk toolkit ipv de gtk2 toolkit werkt inderdaad. Flash doet het weer op normale snelheid (en verder merk ik (tot nog toe) weinig verschil)

Wat heb ik gedaan:

Firefox-sources-rpm gedownload. Spec-file aangepast, zodanig dat configure de gtk-toolkit gebruikt (=disable-gtk weghalen en gtk2 in gtk veranderen). En dan opnieuw de rpm bouwen.

Waarom met rpm? Ten eerste omdat ik wilde kijken of dat kon en ten tweede om m'n rpm database compleet te houden.

Ik heb dit overigens gedaan op ene Mandrake 10.0 distro, maar het zou voor elke rpm-based distro moeten werken.

Voor alle anderen: nahja, dat kun je nu zelf wel verzinnen.

• DeMoN
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Ja hartstikke leuk dat hercompileren maar ik heb geen behoefte aan die oude GTK zut.
Dat is rete lelijk.

Ik heb dus ook dat zelfde probleem. Had eerst een 2.4 kernel draaien en hoorde ook geruchten dat 2.6 beter zou zijn hiermee.

Nah laatst heb ik toch opnieuw me kernel gecompiled en heb het ff uitgetest.
- Kernel 2.6.4 rc1
Geen verschil.

Alleen gflashplayer lijkt nu wel beter te werken. Maar in FireFox 0.8 nog steeds dezeflde klachten :|

Ik zal voor de gein mijn oude Firebird met oude GTK eens proberen...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Je merkt het eigenlijk alleen aan het lettertype van Firefox zelf, dus nog niet eens in je browserwindow.

De trade-off lelijk adresveld / snelle flash is voor mij wel prima.

Het is natuurlijk geen structurele oplossing, dat ben ik met je eens. Tijd dat Mozilla ook de qt3 libs gaat ondersteunen... Of dat Flash leert samenwerken met GTK2, want daar zit het probleem uiteindelijk.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Flydude schreef op 16 maart 2004 @ 15:40:
Je merkt het eigenlijk alleen aan het lettertype van Firefox zelf, dus nog niet eens in je browserwindow.

De trade-off lelijk adresveld / snelle flash is voor mij wel prima.

Het is natuurlijk geen structurele oplossing, dat ben ik met je eens. Tijd dat Mozilla ook de qt3 libs gaat ondersteunen... Of dat Flash leert samenwerken met GTK2, want daar zit het probleem uiteindelijk.
Jep.... nou ja.. ik laat het hier wel bij. Het is te doen zo, alleen in Windows draait het stukken beter.

Ik wacht lekker op FIreFox 1.0 ... omg wat lijkt me dat een genot :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(kick)

Toevallig via via de oplossing gelezen, zie
http://www.pclinuxonline....ews&file=article&sid=8574
en
http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=219625

oplossing zelf (bash):
export FLASH_GTK_LIBRARY=libgtk-x11-2.0.so.0
en dan pas Mozilla / Firefox / ... starten

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Geinig.. Ga ik vanavond proberen. Lijkt me een snellere oplossing dan hercompileren....

• _JGC_
  • Nu online
Tis idd een stuk sneller. En sowieso wil je geen GTK1 mozilla meer, want dan werken galeon en epiphany niet meer :(

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Flash Player 7 voor Linux is net released. Ik heb even snel getest, en het lijkt nu allemaal weer bliksemsnel te lopen onder Firefox. Audio/video sync problemen zijn zo te merken ook verholpen.
Dus iedereen die nu nog Flash player 6 gebruikt: upgraden via http://www.macromedia.com...veFlash&P2_Platform=Linux :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

The_Surfer schreef op 27 mei 2004 @ 17:26:
Flash Player 7 voor Linux is net released. Ik heb even snel getest, en het lijkt nu allemaal weer bliksemsnel te lopen onder Firefox. Audio/video sync problemen zijn zo te merken ook verholpen.
Dus iedereen die nu nog Flash player 6 gebruikt: upgraden via http://www.macromedia.com...veFlash&P2_Platform=Linux :)
Mooi!!!
Ga ik thuis ff proberen.

Voor Windows is Flash 7 iig kloterig met die automatische updates.
Maar zulke dingen zijn de meeste ook wel gewend van Windows ;)

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Heb de nieuwe flash net ff ge-pacman-t en hij bevalt me heel goed.
Voor men gevoel gaat alles een stuk soepeler. Het lijkt erop dat hij niet meer zoveel CPU zuigt, ik kan nu iig hooghouden en een CPU intensief klusje uitvoeren. De vorige keer ging flash nogal schokken. Ik ben iig tevreden over deze nieuwe versie! :)

En heb geen autoupdate iets gezien btw :p

[ Voor 7% gewijzigd door Mac_Cain13 op 27-05-2004 18:08 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Installed.

GEEN verschil.
Test het hier maar eens mee:
http://www.yetisports.org/yetipart1/
Als die pinguin naar beneden gaat schokt hij 1x.
Probeer maar eens. Laat em gewoon meteen in de sneeuw voor je voeten vallen en let alleen op zijn duik van die rots af. Hij schokt gewoon elke keer.

Specs:

- Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.6) Gecko/20040207
- Shockwave Flash 7.0 r25
- Debian unstable
- 2.6.4-rc1

En jullie?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Ik heb het ook eens getest met jou flash dingetje, maar mijn pinguin valt 100% vloeiend naar beneden. :) Dat had ik bij de vorige versie niet! Toen was het idd met een schokje. Ik moet wel zeggen dat flash bij mij niet al zo extreem traag was als ik wel bij anderen heb meegemaakt, maar ook men CPU verbruik is flink minder dan da het was! Een flinke verbetering dus.

Specs:
• Mozilla Firefox 0.8
• Shockwave Flash 7.0 r25
• Arch Linux 0.6
• Kernel 2.6.6
Alles via pacman (de pkg-manager) geïnstalleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Mac_Cain13 op 27-05-2004 21:39 ]

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Hmm weird :?

Ik heb even getest, en het werkt hier echt perfect. Geen schokken meer, het gaat gewoon vloeiend. Met die Yeti1 Flash haperde hij inderdaad elke keer een halve seconde ofzo, maar dat is bij mij nu over.
Stomme vraag, maar heb je je browser wel gerestart? Probeer anders een een andere browser (Opera/Konqi?) of de standalone GFlashPlayer. Overigens is met deze Flash versie mijn CPU gebruik bij het afspelen van filmpjes ook dramatisch gedaald :)
Meer info in de Gentoo Forums en de Bugzilla report behorende bij dit topic.

[ Voor 1% gewijzigd door Niek op 27-05-2004 19:54 . Reden: URL fix ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

The_Surfer schreef op 27 mei 2004 @ 19:52:
Hmm weird :?

Ik heb even getest, en het werkt hier echt perfect. Geen schokken meer, het gaat gewoon vloeiend. Met die Yeti1 Flash haperde hij inderdaad elke keer een halve seconde ofzo, maar dat is bij mij nu over.
Stomme vraag, maar heb je je browser wel gerestart? Probeer anders een een andere browser (Opera/Konqi?) of de standalone GFlashPlayer. Overigens is met deze Flash versie mijn CPU gebruik bij het afspelen van filmpjes ook dramatisch gedaald :)
Meer info in de Gentoo Forums en de Bugzilla report behorende bij dit topic.
Jep had gerestart :) Ik had nog die tip hierboven erin staan (dat je die sh file moet aanpassen met #export FLASH_GTK_LIBRARY=libgtk-x11-2.0.so.0) Dat heb ik er zelfs uitgehaald.

Maar mooi dat het bij julile werkt, ik zal anders gewoon ff een keer firefox eraf gooien incl. de hidden config mappen in mijn homedir van firefox enzo. Ik heb er echt veel zooi al staan. o.a. in .mozilla, .netscape, .phoenix e.d... Ik draai het ook al vanaf phoenix 0.1 :)

Ik ga gewoon wat klooien, ik weet iig dat het moet kunnen dus das mooi :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Bij mij werken die spelletjes allemaal prima 6.0r81 hoor. Wel 100% CPU gebruik op een Athlon 1600, da's wat overdreven misschien, maar geen schokken oid.
Zodra die nieuwe in Debian zit probeer ik die ook! :)

Specs:
Debian unstable,
Kernel 2.6.5 (vanilla),
Epiphany (dus mozilla 1.6-6).

Ik heb trouwens OOK de opensource flashplayer geinstalleerd, maar die is nogal brak. En om de een of andere reden wordt die van Macromedia ook gebruikt, en niet die andere dus.

/update: terwijl ik dit tikte stond het spel nog open, en om de een of andere reden is het CPU gebruik nu enorm omlaag gegaan, 't is nog maar iets van 50%, maar m'n CPU draait nu ook weer 3x zo langzaam, dus in totaal gebruikt-ie nu 6x zo weinig? :?

Ps. 299m!

[ Voor 23% gewijzigd door ajvdvegt op 28-05-2004 11:37 ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

ajvdvegt schreef op 28 mei 2004 @ 11:34:
Bij mij werken die spelletjes allemaal prima 6.0r81 hoor. Wel 100% CPU gebruik op een Athlon 1600, da's wat overdreven misschien, maar geen schokken oid.
Zodra die nieuwe in Debian zit probeer ik die ook! :)

Specs:
Debian unstable,
Kernel 2.6.5 (vanilla),
Epiphany (dus mozilla 1.6-6).

Ik heb trouwens OOK de opensource flashplayer geinstalleerd, maar die is nogal brak. En om de een of andere reden wordt die van Macromedia ook gebruikt, en niet die andere dus.
Waarom wachten op de debian versie? Het zijn maar 2 bestandjes voor in je plugin dir hoor :) Dat kan je wel gewoon manual doen toch? ;)

Btw, die opensource player werkt bij mij ook helemaal brak. Dat ding is echt slecht gewoon :)

Nog een vraagje, gflashplayer is bij mij nog steeds versie 6. Bij de install van flash 7 heb ik er geen gflashplayer versie 7 bij gekregen. Jullie wel?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Klopt, dat merkte ik ook al op. GFlashPlayer is gewoon totaal verdwenen. Niet dat dat zo erg is, de oude versie werkt nog prima.

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:30
Ik heb ongeveer dezelfde specs als jij, ook Debian Unstable, en bij mij schokt flash 7 ook nog steeds. Bijvoorbeeld op http://www.badgerbadgerbadger.com/
Bij elke badger zou er een badger moeten verschijnen, maar in het begin hikt de audio al een paar keer en is de sync weg. Misschien een nieuwere kernel? Of een Debian Gtklibs probleem?
DeMoN schreef op 27 mei 2004 @ 19:35:
Installed.

GEEN verschil.
Test het hier maar eens mee:
http://www.yetisports.org/yetipart1/
Als die pinguin naar beneden gaat schokt hij 1x.
Probeer maar eens. Laat em gewoon meteen in de sneeuw voor je voeten vallen en let alleen op zijn duik van die rots af. Hij schokt gewoon elke keer.

Specs:

- Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.6) Gecko/20040207
- Shockwave Flash 7.0 r25
- Debian unstable
- 2.6.4-rc1

En jullie?

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Oeboema schreef op 07 juni 2004 @ 11:07:
Ik heb ongeveer dezelfde specs als jij, ook Debian Unstable, en bij mij schokt flash 7 ook nog steeds. Bijvoorbeeld op http://www.badgerbadgerbadger.com/
Bij elke badger zou er een badger moeten verschijnen, maar in het begin hikt de audio al een paar keer en is de sync weg. Misschien een nieuwere kernel? Of een Debian Gtklibs probleem?

[...]
Ah, ik zal over een tijdje eens een nieuwe kernel compilen, op zich zou het wel lekker zijn als deze issue verholpen zou zijn :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Update:

Heb nu FireFox 0.9 draaien, de nightly van 11 juni.
Alle plugins weggegooid die ik van browsers op mijn systeem had, de nieuwste flash van de Macromedia site gedownload.

Maar still no go.... :(

Zou nou wel eens willen weten wat het is :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hier is flash niet traag :?

Shockwave Flash 6.0 r81 onder Mozilla 1.7rc1 op een AMD XP2600 en Kernel 2.6.4 (ja, ik moet eigenlijk updaten :+ )
Mozilla-bin gebruikt 34% op z'n max (met 6 tabs open waarvan 1 met Badgerbadgerbadger)

Alles draait goed, nog nooit een schokkerige flash gezien :?

[ Voor 18% gewijzigd door WHiZZi op 11-06-2004 23:20 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

WHiZZi schreef op 11 juni 2004 @ 23:17:
Hier is flash niet traag :?

Shockwave Flash 6.0 r81 onder Mozilla 1.7rc1 op een AMD XP2600 en Kernel 2.6.4 (ja, ik moet eigenlijk updaten :+ )
Mozilla-bin gebruikt 34% op z'n max (met 6 tabs open waarvan 1 met Badgerbadgerbadger)

Alles draait goed, nog nooit een schokkerige flash gezien :?
Het leuke is, ik draai ook nog 2.6.4 dus WAT het nou in godsnaam is weet ik ook niet meer :?

• _JGC_
  • Nu online
Ik vraag me af waar jullie last van hebben:

mozilla 1.6 met Flash 7.0r25, Java 1.4.2_04 en mplayerplugin, embedded draaiend onder epiphany 1.2.5 op Archlinux met een 2.6.7-rc2 kernel op een Athlon XP 2500+ met 1GB geheugen.

Ook mn bak op school met XP 1700+ en dezelfde config, maar dan een 2.6.6 kernel heeft nergens last van. Misschien een of andere sounddaemon of iets dergelijks de de das om doet? Heb in beide systemen nml een geluidskaart zitten die hardware mixing ondersteunen met alsa. Probeer eens je geluidskaart "uit te zetten".

• Bas!
Ik heb een oude bak en had er wel last van dat mozilla, galeon of welke gecko-based browser trager werd naarmate er meer pagina's met flash op high quality open stonden (software antialiasing) onder gtk-2 (de geile fonts in gnome zijn voor zover ik weet ook gesoftwareantialiased net als achtergrondplaatjes en plaatjes in nautilus)
Nu met flash 7 is het beter en sinds er in het opstart bashfiletje van galeon een regeltje zit dat ik vaker voorbij heb zien schieten. Wat schijnt te helpen is mozilla met gtk1 te compilen. Wat bij mij ook sterk hielp (oud systeem he) is de scheduler. De oude 2.4 met standaard scheduler was een drama voor mijn oude bak en zeker als ie overspoelt wordt met load. Nu gebruik ik de 2.6 met cfq.

@ajvdvegt
die opensource libswf ondersteund maar bar weinig en wordt volgens mij niet meer aan gewerkt. Je kunt de plugin gebruiken door de macromedia plugin te verwijderen uit je /usr/lib/mozilla/plugins en alle andere plugin dirs die je hebt /usr/lib/firefox/plugins etc
Pagina: 1