Toon posts:

brutowinst block, megapool en andere electrozaken

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Uit de folders blijkt dat ze allemaal de goedkoopste zijn. Helaas plakt de 1 geen typenummers. De laagste prijs garantie van de ander is alleen geldig in die regio.

En al wil je afdingen is dat bijna niet mogelijk.

Ligt de bruin-witgoed branche onderuit door teveel concurrentie?

Wat voor brutowinst percentage heeft zo'n winkel (lees: de block, radio modern, it's, megapool etc) nou eigenlijk?
10%
20%
30%
40%

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Veel zal het niet zijn.
Ze gaan allemaal voor de snelle omloopsnelheid, met minder marge.
Dat houdt dus heel simpelweg in: Liever 10 apparaten verkopen met 10% marge, dan 5 met 15% marge. Helaas gaat het vaak ook ten koste van de service, die wordt er met een dergelijke marge gewoon minder op (is ook minder geld voor).

Daarom zie je ook niet de lokale bruin/witgoed handelaar kapot gaan, maar juist filialen van de Scheer&Foppen, Harense Smid etc.
Gewoon heel simpelweg omdat de meeste mensen tegenwoordig liever iets meer betalen voor een beetje service (dan praat ik natuurlijk niet over 50 of meer euro's, maar prijsverschillen van 20 tot 30 euro wordt over het algemeen niet echt moeilijk over gedaan).

Edit: Ik denk trouwens dat de marge op dergelijke producten zo rond de 10 tot 15 procent zal zitten, maar zeker weten doe ik het niet, zit niet in die branche.

[ Voor 11% gewijzigd door Brede P op 20-10-2003 22:08 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt heel erg aan het product. Van een van de zaken die je noemt ken ik een aantal prijzen, en hoe minder er van verkocht wordt hoe hoger de winstmarge is over het algemeen.

En 10% is al hoog geschat :)

Verder heeft dit trouwens niets met OH te maken, eerder nog SG, maar daar zijn al vaker dit soort topics geweest volgens mij. Zoek daar dus even naar, en mocht dat toch neit zo zijn mail dan even een SG-modje met de vraag of zo'n topic kans maakt :)

[ Voor 39% gewijzigd door Pollewob op 20-10-2003 22:13 ]

Dit topic is gesloten.