Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de Metz 45 CT 1 te gebruiken is met de Canon EOS 300 D?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zonder dat ik weet wat voor flitser het is:

Als het een oude flitsre is kan het zijn dat er een voltage van ongeveer 500 volt door de contacten gaat, iets wat veel moderne digitale camera's niet echt leuk vinden, of de 300D daar tegen bestand is weet ik niet.

Moderne flitsers zijn "computergestuurd" en hebben een veel lager trigger voltage en kunnen veilig gebruikt worden het kan wel zo zijn dat niet alle functies worden ondersteund (zoals TTL lichtmeting enz.).

Een manier om te testen hoe hoog de spanning op de flitser is is met een simpele multimeter het voltage tussen de contacten meten, als dat meer dan 20 volt is terwijl de flitsre aanstaat dan is het te verwachten dat bij het flitsen het voltage voor een hele korte periode (te kort om te meten) enkele honderden volts is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 21:38
Ik dacht dat het voetje van veel Metz flashes een soort 'personaliseringsvoet' (SCA-Adapter) is die je eventueel zou kunnen vervangen door eentje voor Canon systeemcamera's. Een beetje rondzoeken op het net kan misschien helpen. Terwijl ik rondsnuffelde kwam ik inderdaad pagina's tegen die waarschuwen voor de hoge spanningen van die specifieke flits. Uitkijken dus.

Verwijderd

NEE, het trigger voltage is vele malen hoger dan die van Canon. Het kan zelfs zo zijn dat je gelijk de electronica van je camera roostert.

Lees dit eens door, het gaat niet direct over de 300D maar wel over de Canon standaard.

http://www.botzilla.com/photo/G1strobe.html

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
De Metz 45CT1 schijnt i.d.d. een (te) hoge spanning af te geven voor een digitale camera. Toch is het zonde en onnodig deze goede flitser dan maar in de hoek te gooien...
Er schijnt een soort tussenvoetje te bestaan die het voltage terugbrengt tot veilige waardes. Helaas is dit ding niet in Nederland op de markt. Toch heb ik er een oplossing voor gevonden; een slaveunit! En dit werkt perfect! >:)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

BaRF

bijna kerst

je kunt die metz idd op een slave voetje plakken, dan flitst ie lekker mee met je 300d :) maarja, je moet hem uiteraard wel zelf instellen enzo.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1