Hallo allemaal,
Ik was een beetje aan het rondkijken op GoT (ben net nieuw) en kwam dit forum tegen. Ik had in een tooltje op m'n PC al wel RC5 en OGR gezien, maar ik wist niet wat het was. Hier werd dat uitgelegd. RC5 lijkt me dan niet zo leuk, maar aan die OGR was wel interresant. Op die webpagina stonden ook 2 bekende OGR's. Eentje van 5 getallen en eentje van 21 getallen. Nu wil ik altijd alles controleren en ik heb een php-scriptje gebouwd wat ook echt controleerd of dat klopt. Die van 5 getallen klopte wel, maar bij die van 21 getallen krijg ik toch een hoop error's. Dit is het scriptje wat ik heb gebruikt (in dit voorbeeld is het dus met de reeks van 21 getallen):
Het resultaat daarvan kan je zien op http://www.cybertinus.nl/temp/ogr.php
Nu kan ik toch niet echt zeggen dat ieder verschil maar 1x voorkomt, dus zit er nu iets fout in m'n php script, of klopt die OGR gewoon niet? Of snap ik gewoon niet wat een OGR is? Volgens mij is een OGR een reeks getallen waarin het verschil tussen ieder getal (niet perse naast elkaar, maar er kunnen ook een aantal getallen tussen zitten) uniek is. Als je naar dat kleine voorbeeld reeksje kijkt, dan klopt m'n php script en meld het script duidelijk dat er alleen maar unieke verschillen zijn.
Dus wie verteld waar de fout zit, in het script, in de OGR of in mijn logica?
Ik was een beetje aan het rondkijken op GoT (ben net nieuw) en kwam dit forum tegen. Ik had in een tooltje op m'n PC al wel RC5 en OGR gezien, maar ik wist niet wat het was. Hier werd dat uitgelegd. RC5 lijkt me dan niet zo leuk, maar aan die OGR was wel interresant. Op die webpagina stonden ook 2 bekende OGR's. Eentje van 5 getallen en eentje van 21 getallen. Nu wil ik altijd alles controleren en ik heb een php-scriptje gebouwd wat ook echt controleerd of dat klopt. Die van 5 getallen klopte wel, maar bij die van 21 getallen krijg ik toch een hoop error's. Dit is het scriptje wat ik heb gebruikt (in dit voorbeeld is het dus met de reeks van 21 getallen):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| <?php $array = array(2, 22, 32, 21, 5, 1, 12, 34, 15, 35, 7, 9, 60, 10, 20, 8, 3, 14, 19, 4); $titel = ''; for($i=0; $i<count($array); $i++){ $titel .= $array[$i].', '; } $titel = substr($titel, 0, -6); $titel = $titel.' en '.$array[count($array)-1]; ?> <html> <head> <title>OGR van <?php echo $titel; ?></title> </head> <body> <?php $verschillen = array(); for($i = 0; $i < count($array)-1; $i++){ $waarde1 = $array[$i]; for($j = $i + 1; $j < count($array); $j++){ $waarde2 = $array[$j]; if($waarde1 < $waarde2){ $verschil = $waarde2 - $waarde1; } else { $verschil = $waarde1 - $waarde2; } $verschillen[] = $verschil; } } sort($verschillen, SORT_NUMERIC); $fout = false; $resultaat = array(); for($k = 0; $k < count($verschillen)-1; $k++){ if($verschillen[$k] == $verschillen[$k+1]){ $fout = true; $resultaat[] = 'het verschil '.$verschillen[$k].' komt 2x voor'; } } if($fout == false){ echo 'Het zijn allemaal unieke getallen'; } else { $echo = ''; for($l=0; $l < count($resultaat); $l++){ $echo .= $resultaat[$l].'<br>'; } $echo = substr($echo, 0, -2); echo $echo; } ?> </body> </html> |
Het resultaat daarvan kan je zien op http://www.cybertinus.nl/temp/ogr.php
Nu kan ik toch niet echt zeggen dat ieder verschil maar 1x voorkomt, dus zit er nu iets fout in m'n php script, of klopt die OGR gewoon niet? Of snap ik gewoon niet wat een OGR is? Volgens mij is een OGR een reeks getallen waarin het verschil tussen ieder getal (niet perse naast elkaar, maar er kunnen ook een aantal getallen tussen zitten) uniek is. Als je naar dat kleine voorbeeld reeksje kijkt, dan klopt m'n php script en meld het script duidelijk dat er alleen maar unieke verschillen zijn.
Dus wie verteld waar de fout zit, in het script, in de OGR of in mijn logica?
offtopic:
1. Ik wist niet precies waar dit in thuis hoorde, in PW of in DPC
2. Ik ga niet de OGR client draaien, ik gebruik mijn overige CPU kracht voor Seti@home, maar ik ga niet de DPC joinen. Ik zit al in een andere S@H subteam, dus helaas.
1. Ik wist niet precies waar dit in thuis hoorde, in PW of in DPC
2. Ik ga niet de OGR client draaien, ik gebruik mijn overige CPU kracht voor Seti@home, maar ik ga niet de DPC joinen. Ik zit al in een andere S@H subteam, dus helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 21:47 . Reden: "Groeten Cybertinus" weggehaald ]