Toon posts:

[OGR] Een niet kloppende OGR, volgens website klopt hij wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik was een beetje aan het rondkijken op GoT (ben net nieuw) en kwam dit forum tegen. Ik had in een tooltje op m'n PC al wel RC5 en OGR gezien, maar ik wist niet wat het was. Hier werd dat uitgelegd. RC5 lijkt me dan niet zo leuk, maar aan die OGR was wel interresant. Op die webpagina stonden ook 2 bekende OGR's. Eentje van 5 getallen en eentje van 21 getallen. Nu wil ik altijd alles controleren en ik heb een php-scriptje gebouwd wat ook echt controleerd of dat klopt. Die van 5 getallen klopte wel, maar bij die van 21 getallen krijg ik toch een hoop error's. Dit is het scriptje wat ik heb gebruikt (in dit voorbeeld is het dus met de reeks van 21 getallen):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<?php
$array = array(2, 22, 32, 21, 5, 1, 12, 34, 15, 35, 7, 9, 60, 10, 20, 8, 3, 14, 19, 4);
$titel = '';
for($i=0; $i<count($array); $i++){
  $titel .= $array[$i].', ';
}
$titel = substr($titel, 0, -6);
$titel = $titel.' en '.$array[count($array)-1];
?>
<html>
<head>
<title>OGR van <?php echo $titel; ?></title>
</head>
<body>
<?php
$verschillen = array();
for($i = 0; $i < count($array)-1; $i++){
  $waarde1 = $array[$i];
  for($j = $i + 1; $j < count($array); $j++){
    $waarde2 = $array[$j];      
    if($waarde1 < $waarde2){
      $verschil = $waarde2 - $waarde1;
    } else {
      $verschil = $waarde1 - $waarde2;
    }
    $verschillen[] = $verschil;
  }
}
sort($verschillen, SORT_NUMERIC);
$fout = false;
$resultaat = array();
for($k = 0; $k < count($verschillen)-1; $k++){
  if($verschillen[$k] == $verschillen[$k+1]){
    $fout = true;
    $resultaat[] = 'het verschil '.$verschillen[$k].' komt 2x voor';
  }
}
if($fout == false){
  echo 'Het zijn allemaal unieke getallen';
} else {
  $echo = '';
  for($l=0; $l < count($resultaat); $l++){
    $echo .= $resultaat[$l].'<br>';
  }
  $echo = substr($echo, 0, -2);
  echo $echo;
}
?>
</body>
</html>

Het resultaat daarvan kan je zien op http://www.cybertinus.nl/temp/ogr.php
Nu kan ik toch niet echt zeggen dat ieder verschil maar 1x voorkomt, dus zit er nu iets fout in m'n php script, of klopt die OGR gewoon niet? Of snap ik gewoon niet wat een OGR is? Volgens mij is een OGR een reeks getallen waarin het verschil tussen ieder getal (niet perse naast elkaar, maar er kunnen ook een aantal getallen tussen zitten) uniek is. Als je naar dat kleine voorbeeld reeksje kijkt, dan klopt m'n php script en meld het script duidelijk dat er alleen maar unieke verschillen zijn.
Dus wie verteld waar de fout zit, in het script, in de OGR of in mijn logica?

offtopic:
1. Ik wist niet precies waar dit in thuis hoorde, in PW of in DPC
2. Ik ga niet de OGR client draaien, ik gebruik mijn overige CPU kracht voor Seti@home, maar ik ga niet de DPC joinen. Ik zit al in een andere S@H subteam, dus helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 21:47 . Reden: "Groeten Cybertinus" weggehaald ]

Verwijderd

Tsja... Nou kán ik je natuurlijk gaan vertellen hoe het zit... Maar dan moet je natuurlijk wél DPC joinen ;)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

NightBird

DPC-Crew Coding
Die OGR-21 die je daar hebt neergezet klopt inderdaad niet, jij hebt de waarden als punten gezien, terwijl het de afstanden tussen de opvolgende punten is. Vandaar dat jij 20 waarden hebt ipv 21 ;)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben wel zo vriendelijk om het je te vertellen, maar verzoek je toch de volgende keer wat beter te lezen. Van http://www.distributed.net/ogr/
Golomb rulers are usually characterized by their differences, rather than absolute distances as in the above diagram. So the above ruler would be 1-3-5-2 (sometimes this is written as 0-1-3-5-2 but the leading zero is often dropped).
Dus raad eens wat jij nu voor getallen hebt :)

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Tip hier ff los van:
<?php echo $string; ?> kan je ook schrijven als <?= $string ?>
scheelt tikken :)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 08:15

TGEN

Hmmmx_

Dan doe ik nog een extra offtopic duit in het zakje, PHP stinkt, gebruik Perl of Python :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
NightBird schreef op 20 oktober 2003 @ 21:56:
Die OGR-21 die je daar hebt neergezet klopt inderdaad niet, jij hebt de waarden als punten gezien, terwijl het de afstanden tussen de opvolgende punten is. Vandaar dat jij 20 waarden hebt ipv 21 ;)
Ow, das wel een beetje heel erg dom. Sorry dat ik niet goed heb gelezen. Het spijt me.
dsmeef schreef op 20 oktober 2003 @ 23:22:
Tip hier ff los van:
<?php echo $string; ?> kan je ook schrijven als <?= $string ?>
scheelt tikken :)
En het is nog sneller ook, ik weet het, maar ik gebruik deze techniek nooit. Ik weet ook niet waarom.
TGEN schreef op 21 October 2003 @ 05:20:
Dan doe ik nog een extra offtopic duit in het zakje, PHP stinkt, gebruik Perl of Python :).
Maar php is wel de meest gebruikte scriptingtaal op het internet, dus ik denk dat jij een van de weinige mensen bent die php vind stinken.
Een andere reden dat ik geen Perl of Python gebruik is dat ik die 2 talen niet ken, en php wel, en om nou die talen te gaan leren (en een server daarvoor te installeren) alleen voor deze simpele controle, dat vind ik een beetje ver gaan.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Zo. Nu dat uit de wereld is.. Welkom bij DPC Cybertinus _/-\o_ }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Mobster op 21-10-2003 11:03 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooruit, ik ga dan weg uit die andere groep, want daar heb ik geen verbinding meer mee. Bij GoT kom ik nog eens langs, bij het Seti@home subteam kom ik niet langs, dus ik kom bij DPC. Ik neem 162 WU's mee :)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Ik weet niets van PHP of OGR, maar ik wil je wel welkom heten Cybertinus, veel plezier!!

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Pagina: 1