[RC5] op een novell server

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:49
Hoi,

In de 64 Bits versie van RC5 zat een client voor Novell. In de 72 bits versie van RC5 is deze helaas niet te vinden. Binnen kort gaat een PII-266 MHZ compaq eraan geloven en die gaat geupgrade worden naar Novell, " helaas" heb ik een tik om overal de koe op te installeren (na keurig vragen natuurlijk). Nu rijzen mij een paar vraagjes:
- Als ik de koe (de source) compileer accepteerd Dnet deze zomaar, of moet er eerst een acceptatie test gedaan worden?
- Hoe compileer ik deze voor novell (wordt versie 5 of 6)?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:48
nooit zelf geprobeerd, maar ik geloof dat de oude distributed client onder Novell Netware -extreem- slecht presteerde en daarbij ook de performance van de server zelf er niet op vooruit ging. Misschien dat er daarom nu geen client meer voor is?

We spend our years as a tale that is told

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 23:08

BwO

Up The Irons!

De source code die op je kan downloaden is niet alle source code en kan je dus niet compilen tot een compleet werkende client, d8 ik.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Voor novell netware was de laatste keer dat ik keek wel een client beschikbaar...
echter die was nog steeds niet geschikt voor RC5-72

Dat andere project van dnet doet ie leuk... enne stuur een mailtje naar ze, misschien stimuleert dat ze eindelijk om daar ook een nieuwe client voor te compilen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:49
Duur schreef op 20 October 2003 @ 21:34:
Voor novell netware was de laatste keer dat ik keek wel een client beschikbaar...
echter die was nog steeds niet geschikt voor RC5-72

Dat andere project van dnet doet ie leuk... enne stuur een mailtje naar ze, misschien stimuleert dat ze eindelijk om daar ook een nieuwe client voor te compilen.
Ik zal dat eens doen... een mailtje sturen. Ik ga niet ook nog OGR draaien. i'm sticking to 1 project :D
Maakt mij niet echt uit dat de serverperformance naar beneden gaat. Ik ben de enige die met de server gaat werken en het is just for the fun.

[ Voor 13% gewijzigd door ge-flopt op 20-10-2003 21:38 ]

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 09:23
Dutchman! schreef op 20 October 2003 @ 21:29:
nooit zelf geprobeerd, maar ik geloof dat de oude distributed client onder Novell Netware -extreem- slecht presteerde en daarbij ook de performance van de server zelf er niet op vooruit ging. Misschien dat er daarom nu geen client meer voor is?
Deze ervaring heb ik ook. Hij werd inderdaad bloedje traag. Het leek er een beetje op dat als Novell's CPU gebruik in de buurt van de 100% kwam, hij begon te 'choken'. Misschien komt het doordat Novell (in elk geval tot en met versie 4) geen goede of vooral anders werkende 'taak planner' heeft?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49

Scraper

ErikJ

Netware is niet geschikt voor distrubuted projectjes. Hij wordt inderdaad enorm traag met d.net (inc alles wat erop draait) en heb het ook al eens geprobeerd met seti, maar dat is een zo niet nog grotere ramp.

Mijn tip: niet doen.

Verwijderd

De sourcecode bij Ditributed.net kun je inderdaad zelf compileren; je krijgt hierdoor ook een werkende client. het enige wat ze daarbij hebben uitgeschakeld is de mogelijkheid tot fetchen/flushen. Vrij logisch, anders zouden er zomaar zelfgeprutste clients in het wild verschijnen :)

Als je hem gecompileerd hebt, en het werkt goed, is het wél mogelijk contact te zoeken met Distributed.net met de procedure die je gevolgd hebt en het verzoek de client te compilen.

Overigens staat er bij distributed.net al een verzoek open voor zowel een Proxy als een client

Beide verzoeken zijn echter nog niet toegewezen aan iemand, wat betekend dat er nog niet aan gewerkt wordt.
Je kunt zelf registreren bij de Bug-database, waar ook deze client requests staan, en inschrijven op nieuws over bepaalde bugs (clients). Ook kun je stemmen op bugs om deze meer prioriteit te geven.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

budi schreef op 20 October 2003 @ 21:37:
[...]

Deze ervaring heb ik ook. Hij werd inderdaad bloedje traag. Het leek er een beetje op dat als Novell's CPU gebruik in de buurt van de 100% kwam, hij begon te 'choken'. Misschien komt het doordat Novell (in elk geval tot en met versie 4) geen goede of vooral anders werkende 'taak planner' heeft?
Ik draaide jaren het op de test server, en dat was echt een underpowered bak.. (386 en later een 486) maar had bij netwerk performance geen last van vertragingen. De output van RC5 gebruikte ik omgekeert om te bepalen hoe zwaar iets was voor de servers...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1