Toon posts:

camera gekocht, duitse handleiding +128kaartje niet in doos

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nikon 2100 gekocht bij www.camfilm.nl.

Al meteen vielen mij 3 dingen op.

1. Grote sticker met "128mb geheugen ingesloten"
Zo´n sticker zit er dus op meerdere zelfs, in het duits dan. Wat schetst mijn verbazing, de doos is open en het kaartje zit er niet in. Wel zit er een kaartje in van 8 mb. 8 mb staat ook op de website. Maar ik vind het wel vreemd dat ze die 128mb er niet in laten als er zo´n grote sticker op zit. Kan ik hier nog aanspraak op maken?

2. Geen Nederlandse handleiding alleen duits en engels.
Ben dus bang dat het een import model is uit Duitsland. Dit staat echter nergens vermeld op de website van camfilm.nl.
Dit vind ik eigenlijk een kwalijke zaak aangezien ik voor de Nederlandse ging. Er zit ook geen Nederlands menu in de camera.

3. Wazig lcd scherm (net een tv die niet goed is afgesteld)
Bij het nemen van foto's gebruik ik het lcd scherm. Het scherm is helaas wat korrelig. Net een tv die een paar mhz naast de goede frequentie zit. Je kent het wel, vrij irritant. Wanneer de foto is genomen en ik hem bekijk is het weg.
Misschien komt dit doordat ik alleen 's avonds foto's heb gemaakt. Overdag is het misschien niet het geval hoor. Klopt dit, of hoort het desondanks niet?

Conclusie:
Die handleiding is vast ergens te downloaden. Maar ik bestel 128 mb geheugen voor 45 euro die eigenlijk standaard in de doos zat maar verwijderd is.
Ik wil voorstellen om het geheugenkaartje te crediteren en verder niet over de duitse afkomst te spreken (naar mijn mening kan ik gewoon een Nederlandse vragen aan camfilm.nl). Is dit reeel of wat zouden jullie doen?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:51

rammes

koekebakker 1e klas

ik zou de hele mik terug sturen...

Ik zou het doen!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21

tweakerbee

dus..?

Dat het beeld 's avonds slecht wordt klopt iig wel. Mijn stokoude DC210plus had het zelfs nog veel erger: Deze had overdag last van dit verschijnsel.
Moderne CCD's hebben echter nog steeds vrij veel licht nodig om goed te functioneren, anders moet de sluitertijd hoger...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Juridisch gezien kan je geen aanspraak maken op die 128mb omdat je akkoord ging met een levering waarbij die niet inbegrepen zat. Maar als die zaak een beetje kloten heeft en van service gehoord heeft, doen ze daar niet moeilijk over.

Verder is het raar dat er geen Nederlandse handleiding bij zit, maar dat je cam niet in het nederlands wil hoef je je denk ik niet over te verbazen. Er zijn volgens mij maar weinig cams die dat kunnen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Volgens mij heb je eigenlijk geen reden om dit toestel om te ruilen, zoals eerder gezegd is je beeld slecht als je met onvoldoende licht op je lcd zoeker kijkt. Die 128 Mb is alleen te verhalen als deze op de bon staat.

Je kan als je echt ontevreden bent je alleen beroepen op het feit dat je in je recht staat om je toestel om te ruilen als je ontevreden bent en binnen 8 dagen reageert. Dit is wettelijk, de verpakking is geen wettelijk verplichte inhoudsopgave.

Meh ...

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Volgens mij was de doos open toen hij de cam thuisgestuurd kreeg. Ook dat lijkt me niet pluis. Maak gebruik van de 8 dagen regeling en stuur de cam terug. Ik zou het niet meer vertrouwen.

Verwijderd

Het enige waar hij op kan reclameren is het feit dat het een geopend exemplaar betreft. Dat de doos gestickerd is met "128mb bygesloten" is ook slordig van het bedrijf echter niet relevant in deze kwestie daar de koper via de site erop geduid is dat het een 8mb exemplaar betreft. De zaak hoeft die 128MB dan ook niet te leveren.

Blijft echter het feit dat het een open doos betreft (zichtbaar geopend neem ik aan) waaruit evt opgemaakt kan worden dat dit of een demo model is of een oude retour en dit is idd een kwalijke zaak indien de koper hier niet mee is accoord gegaan of hierop gewezen is door het bedrijf (met kortingsregeling ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 17:20 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Je kan je produkt binnen 6 maanden returneren, hoeft niet meer binnen 8 dagen. Dit is een nieuwe regeling die vastgesteld is in de Nederlandse wetgeving.

Al die informatie heb ik gezien in de vorige aflevereing van Kassa! :)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Twisted_Bunny schreef op 21 October 2003 @ 17:27:
Je kan je produkt binnen 6 maanden returneren, hoeft niet meer binnen 8 dagen. Dit is een nieuwe regeling die vastgesteld is in de Nederlandse wetgeving.

Al die informatie heb ik gezien in de vorige aflevereing van Kassa! :)
kleine quote van het consumenten recht:
De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen
en
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
Maw er is overeengekomen dat het een camera zou zijn met 8MB dus geen reclematie mogelijk op dit punt. De kwaliteit van de lcd zou kunnen worden bekeken of dit een bekent nikon2100 probleem is of niet.

Blijft over de geopende doos en dan kan hij gemeen zijn en het volgende in werking stellen:
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 17:52 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

BaRF

bijna kerst

mmm, dit ga ik uitprinten en aan alle klanten in mn winkel laten zien die korting op hun camera willen 'omdat ze hem op internet goedkoper kunnen krijgen.' d:)b

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

BaRF schreef op 21 October 2003 @ 17:47:
mmm, dit ga ik uitprinten en aan alle klanten in mn winkel laten zien die korting op hun camera willen 'omdat ze hem op internet goedkoper kunnen krijgen.' d:)b
hmz lekker triest... Nu lijk je net op die verkopers van de Block die me als een debiel behandelen en gaan zitten verkondigen dat als je via internet koopt je een baksteen in een doos koopt en dat internet compleet onbetrouwbaar is.... Dat is pas bedrog. Als je gewoon bij een betrouwbare shop koopt op het internet hoef je geen enkel probleem te verwachten, die hebben excellente service tegen een goedkopere prijs.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Dit verschilt dus radicaal van wat er in Kassa besproken werd. Daar was een jurist aan het woord. Ik vraag me af wat er nou wel klopt.

Iig, in Kassa ging het erom dat iemand een badkuip had gekocht en pas na verschillende maanden uit de verpakking gehaald. Toen zag hij pas dat de badkuip beschadigd was. Volgens de Kassa jurist heeft hij 6 maanden de tijd om het produkt te returneren vanwege de gebrekken. De winkel heeft dan de mogelijkheden om te bewijzen dat de gebrekken niet door hun veroorzaakt waren.
Nogal groot verschil, 6 maanden of 3 maanden. Compromis: 4,5 maanden? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Twisted op 22-10-2003 03:36 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Klopt toch?

zie 2e quote ;)

edit:
speciaal voor jouw zalik het hier nogmaals plaatsen vetgedrukt, omdat je blijkbaar je bril bent vergeten op te zetten ;)

Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart

En dit was/is er aan de hand bij de badkuip waar jij naar verwijst.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 16:20 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

1. 128mb is nog al subjectief:

128megabit = 16 megabyte

8 megabyte compactflash + 8 megabyte intern geheugen = 128mb

2. Er staat ook nergens dat het wel een Nederlandse camera is, je had het kunnen navragen, je kunt de camera terugsturen.

3. aangezien het LCD wel goed werkt bij het bekijken van foto's lijkt het me geen defect maar zijn de lichtomstandigheden de oorzaak, je kunt natuurlijk geen wonderen verwachten van een budget camera.

Je hebt een camera van 8 MB geheugen besteld, en dat heb je gekregen, dat de doos iets anders zegt heeft daar niets mee te maken, als je een andere handleiding wilt kun je dat vragen, maar ze zijn je niets verplicht. Het enige wat je kan doen is je bestelling ongedaan maken (terugsturen) en ergens anders kopen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
er wordt goed ingegaan op 2 van de opmerkingen.

Betreft het geheugen, ik gaf al aan dat het bedrijf daar helemaal gelijk in heeft. Al vindt ik het slordig dat ze het eruithalen. Ik zou de stikker hebben verwijderd of alles er hebben laten zitten. Nu stel je een klant "teleur" te meer omdat nikon nederland aangeeft dat het STANDAARD is bij de DUITSE versie!

Het beeld is geen enkel probleem.

Punt 3 vindt ik het meest interesant. Op een Nederlandse website mag een klant er vanuit gaan dat het product wat hij koopt NEDERLANDS is tenzij anders vermeld.
En niet dat het uit een ANDER land komt tenzij er bij staat dat het een nederlands product betreft.

Hier komen we gelijk bij het grootste probleem:
-camera kapot --> naar nikon opsturen kosten: 35 euro (camfilm.nl bestaat dan misschien niet eens meer)
-handleiding in het nederlands? --> 35 euro ex verzendkosten

Ik heb dan ook maar voorgesteld om het geheugenkaartje te crediteren van 48 euro. Dat zal ongeveer overeenkomen met de verzendkosten van de NEDERLANDSE handleiding.
Terugsturen voel ik weinig voor, wie zegt dat hun direct het bedrag overmaken etc.

Ik vindt: hun doen een belofte:
1x nikon 2100
1x geheugenkaartje
Bij de bestelling staat niet dat het een buitenlandsmodel is --> dus nederlands. Ik vindt dat hun er nu voor moeten zorgen dat ik of een Nederlands model krijg tegen de afgesproken prijs.
Ik doe hun een voorstel wat al beter is dan wat in de regel hierboven staat (qua kosten voor hun).

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Joh, als ik jou was zou ik dat ding binnen 8 dagen lekker terugsturen. ALs je nog langer wacht, kun je nog pech hebben ook. Ik zou dat ding nog niet meer willen en hem desnoods ergens anders gaan kopen. Kortom, niet te lang hier lullen en onderneem actie zodat het je nog iets oplevert.

Verwijderd

terug sturen en een goed cam kopen (simplel maar de enige oplossing naast het gewoon houden).

Dat er een stikker van 128mb op zit is allemaal erg leuk en aardig, maar dit kwam jij ook pas te weten NADAT je hem had besteld (waaruit je kunt opmaken dat je al genoegen nam met de BELOOFDE 8mb). zou die 128mb er echt in zitten zou je gewoon een mazzeltje hebben; immers toen je hem bestelde rekende je nog op 8mb.
Je kan dus geen aanspraak gaan maken op die 128mb kaart.
Als dat wazige lcd scherm vaak voorkomt kan je het niet terug sturen omdat ie kapot is ofzo.... je zou eventueel kunnen aankaarten dat je voor een camera van dat bedrag een goede kwaliteit zou verwachten (lijkt me overgens NIET waarschijnlijk dat je daar iets mee gaat bereiken).

Gewoon terug sturen dus, je geld terug nemen en op zoek gaan naar een GOEDE cam :Y)

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 12:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ga er van uit dat je bewust deze camera gekozen hebt en deze eerst in een winkel bekeken hebt zodat jij zeker wist dat dit de juiste keuze is.
Anders verbaas ik me er over dat je klaagt over iets (lcd en menu) waarvan je niet eens wist hoe het bij een in Nederland verkrijgbaar model is.

Verder bestel je er één met 8mb, er zit wel een sticker met "128mb ingesloten" maar daar kun je geen aanspraak op maken.

Verwijderd

Topicstarter
i2Paq schreef op 23 oktober 2003 @ 09:57:
Ik ga er van uit dat je bewust deze camera gekozen hebt en deze eerst in een winkel bekeken hebt zodat jij zeker wist dat dit de juiste keuze is.
Anders verbaas ik me er over dat je klaagt over iets (lcd en menu) waarvan je niet eens wist hoe het bij een in Nederland verkrijgbaar model is.

Verder bestel je er één met 8mb, er zit wel een sticker met "128mb ingesloten" maar daar kun je geen aanspraak op maken.
1. svp niet halve threat lezen voor je antwoord.

2. Ik heb gemeld dat het me niet zozeer om dat geheugen gaat! Ik zeg alleen dat ze beter de gehele stikker hadden verwijderd.

3. Het lcd scherm was meer een vraag en bij voldoende licht heb ik dat probleem niet.

4. kijken in de winkel is niet mijn ding. Vindt je het gek dat winkels een hekel hebben aan webwinkels. Bij hun kijken en op internet bestellen. En nee ik hoef niet de verhalen van: dan moeten ze maar goedkoper zijn. Dat is gewoon niet mogelijk omdat er een andere kosten/ baten verhouding is.

5. Er zou bij moeten staan dat het om een BUITENLANDS model gaat, dit aangezien je op een Nederlandse website verkoopt. Je kunt er als consument dan ook simpel vanuit gaan dat het product nederlands is en een nederlandse gebruiksaanwijzing hebt TENZIJ anders aangegeven!

Ik opteer nu bij de winkel voor een orginele Nederlandse gebruiksaanwijzing.

nb. dit is nog netjes vindt ik want net als in een gewone winkel geld dat ze eigenlijk gewoon een Nederlandse camera moeten leveren voor dat bedrag (het verschil met een Nederlandse camera is mijnsinziens niet dermate groot dat ik als leek dat had in kunnen schatten). Om die reden zullen ze dus moeten leveren wat er op de website/ in de vitrine staat.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

van de camfilm.nl site

Type: Coolpix 2100
Prijs € : 219,00
Omschrijving:
Resolutie max. 1600 x 1200 Beeldpunten 2 megapixel Lens 36 - 108 mm. Optische zoom 3 x Digitale zoom 4 x Gevoeligheid 50, 100, 200, 400, 800 Scherpstelling automatisch Zoeker LCD, optisch LCD-scherm 1,6 inch Geheugen (standaard) 8 MB Opslagmedium CompactFlash Interface USB Gewicht 150 gram Afmetingen (H x B x D) 65 x 88 x 38 mm Introductie model 2003 Handleiding in het Duits of Engels.
Het kan natuurlijk dat het er later op gekomen is, maar heb je er niet perongeluk overheen gelezen?

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Wat een knaken zaak. Zit net te kijken op die website. Lijken echt amateurs. Ik zou het niet vertrouwen. Ze zijn nog duur ook nog.

Verwijderd

Ik heb verschillende malen online digicams gekocht en steeds een duitse handleiding gekregen. Duitsland is nu eenmaal goedkoper inkopen voor die gasten. De eerste keer keek ik ook even vreemd in het boekje. Verder heb ik toen naar Canon gemaild, die niet eens de moeite namen terug te mailen. Op dit punt denk ik dat het eerder regel dan uitzondering is dat je een Duits model krijgt.

Verschillende mensen hebben al gereageerd maar nogmaals, bij weinig licht ziet je schermpje er altijd een beetje korrelig uit. Of je moet je budget meet een paar 1000 Euro verhogen.

De sticker is een beetje slordig van die jongens, dat hadden ze er netjes af moeten halen. Je hebt echter voor een product gekozen (online) dat je in exact die staat hebt gekregen. Loop eens bij de Mediamarkt of een fotozaak binnen en kijk eens wat dat extra geheugen en het nederlandse boekje extra kosten. Ik denk dat je dan toch nog een stuk voordeliger uitbent.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, stond er toen nog niet, gelukkig heb ik er direct na ontvangst een printscreen van gemaakt }).
Nadat ik gebelt had hebben ze dit veranderd, blijkbaar vonden ze zelf ook dat ze fout zaten. Er was met die jongens dus niet te praten. Toen maar op de "harde" manier gespeeld. Nu verzorgen ze binnen 2 weken een orginele Nederlandse handleiding voor me.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:34 . Reden: type foutje ]

Pagina: 1