Toon posts:

Flash MX plugin en bezoekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie gebruikt hier Flash MX om websites te bouwen?
Ik heb dus een menu gemaakt in Flash MX, en dit menu komt in een website voor een bedrijf. Nu zit ik eigenlijk met de vraag hoeveel mensen nu al de flash MX plugin hebben. En er zullen vooral ook mensen op de site komen die weinig verstand hebben van computers en of internet. Is een link naar de macromedia plugin sectie dan genoeg of .... hoe doen jullie dit??? Het converteren naar Flash 5 wat een optie is dat gaat niet want dan werkt het menu niet meer......

Verwijderd

zoeken helpt:
http://www.macromedia.com...layer_census/flashplayer/
http://www.macromedia.com.../version_penetration.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply en de statistieken, natuurlijk helpt zoeken maar de statistieken die je biedt was niet het antwoord op mijn primaire vraag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 21:11:
Wie gebruikt hier Flash MX om websites te bouwen?
Ik heb dus een menu gemaakt in Flash MX, en dit menu komt in een website voor een bedrijf. Nu zit ik eigenlijk met de vraag hoeveel mensen nu al de flash MX plugin hebben. En er zullen vooral ook mensen op de site komen die weinig verstand hebben van computers en of internet. Is een link naar de macromedia plugin sectie dan genoeg of .... hoe doen jullie dit??? Het converteren naar Flash 5 wat een optie is dat gaat niet want dan werkt het menu niet meer......
:/ wat vraag je dan?
Wie gebruikt FMX nou niet als ie up to date wil blijven in dit vak? En over die plugin, als je je swf goed in de pagina zet en er een versie check op wil doen is dat ook wel te vinden hoe dat moet. Kijk ook eens naar de export settings van MX.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n versie check plugin heb ik, het terug converteren van flash 6 naar flash 5 gaat niet, want dan zijn de effecten weg.

Maar kunnen de mensen zo'n plugin installeren, is dat niet te ingewikkeld voor ze...

Verwijderd

zoek eerst eens even beter naar die plugincheck, je kunt daar vanalles mee doen.. en dan is de drempel voor iedereen die jouw site wil zien echt niet veel hoger dan een muisklik..

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan zal ik er maar op vertrouwen dat die bezoekers die plugin wel kunnen installeren, m'n moeder zou het in ieder geval niet kunnen. En als de mensen geen engels kunnen lukt t ze ook al niet.

Maar goed, bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 22:55:
Maar kunnen de mensen zo'n plugin installeren, is dat niet te ingewikkeld voor ze...
blijkbaar kan ongeveer 95% vd internetters dit, dus dat lijkt me geen probleem.

Is jouw probleem niet gewoon dat je een menu hebt dat werkt in versie 6 of 7 en je het werkend wil hebben voor versie 5?

Verwijderd

Topicstarter
ja juist

Verwijderd

Topicstarter
Deze errors krijg ik als ik het object converteer van flash 6 naar flash 5:

Symbol=FUIComponent, Layer=Actions: Class, Frame=1: Line 1: You must export your movie as Flash 6 to use this action.
#initclip 0

Symbol=FUIComponent, Layer=Actions: Class, Frame=1: Line 349: You must export your movie as Flash 6 to use this action.
#endinitclip

Symbol= ScrollBar, Layer=Actions : Class, Frame=1: Line 1: You must export your movie as Flash 6 to use this action.
#initclip 1

Symbol= ScrollBar, Layer=Actions : Class, Frame=1: Line 369: You must export your movie as Flash 6 to use this action.
#endinitclip

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 01:03 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 23:02:
m'n moeder zou het in ieder geval niet kunnen.
Als je het nou een beetje slim opzet en wat Google-werk verricht, hoeft een eindgebruiker echt niet veel meer te doen. En wat betreft je script errors als je naar 5 exporteert: FUIComponent en Scrollbar gebruiken inderdaad #initclip en #endinitclip, 2 MX-qualifiers. Je staat dus voor de keuze: of die dingen eruit slopen en een Flash 5-compatibele oplossing verzinnen, of de boel gewoon voor 6 compileren.

Overigens is het wel zo netjes om altijd te zorgen voor een goed detectie/upgrade-script, of je nou voor 5, 6 of 7 compileert (of 4 :P).

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Componenten werden geintroduceert in flash MX, en werken dus niet in versie 5.0. Wat je dus moet doen is de standaard componenten zelf gaan schrijven in een flash 5.0 variant. Die scrollbalk moet niet teveel moeilijkheden opleveren.

Maar ik zou mooi gewoon je SWFje compilen naar 6.0 en op je website zetten. Haast iedereen gebruikt deze plugin (waarschijnlijk ook je moeder). Die paar procent die hem niet hebben werken vast op een oude machine met oude browser, en kunnen waarschijnlijk je HTML opmaak ook niet goed zien :P. Wanneer je zeker wilt weten dat iedereen hem heeft zet je de flash detector van moock in je html. Maar ik zou me daar ook niet zo druk om gaan maken, ondertussen is flash 7.0 al bijna anderhalf maand gereleased en mensen zijn al bezig hun player te upgraden naar 7.0 toe.

Waar het op neer komt, je stelt deze vraag anderhalf jaar te laat :P

Verwijderd

Topicstarter
Beter laat dan nooit :)

Bedankt voor de reply's, dat moock script is inderdaad heel handig, en die gebruik ik nu dan ook.
Pagina: 1