Tip voor mensen die nog een goed 2.1/5.1 zoeken

Pagina: 1
Acties:

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-07 05:13
Meer dan twee jaar geleden vond ik eindelijk een systeem waar ik jaren naar op zoek ben geweest. Kleine sats, actieve subwoofer en van een *veel* betere kwaliteit dan de gangbare pc-speakers (lees Creative/Logitech/etc). Het is van een Engelse fabrikant die zeer goede kwaliteit levert. Accoustic Energy: http://www.acoustic-energy.co.uk/about/about.html
Je kon ze oa. kopen bij Eringa in Leeuwarden en Groningen. Iedereen in deze plaatsen weten dat dat zeer goede Hifi zaken zijn.
Die maakten toen een kwalitatief zeer goed 2.1 pc setje voor zo'n 600 euro's, niet goedkoop, wel mooi geluid. Een 5.1 uitbreiding is er ook, en voor de liefhebbers ook nog een 5.1 decoder. Wat blijkt nu? blijkbaar zat, behalve ik dan, de pc wereld niet te wachten op zo'n duur setje. Verkopen vielen tegen en nu heeft een Hifi zaak de hele voorraad in Nederland opgekocht (ik dacht zo'n 40 setjes) en die biedt ze aan voor 50% korting!! Mijn mond viel dus zo'n beetje open toen ik mijn geliefde Aego2 voor 50% goedkoper in de aanbieding zag.
Ik heb nu al zo'n twee jaar erg veel plezier van dit setje, naast mijn Sennheiser HD 580 koptelefoon natuurlijk :) Maar voor iemand die nog op zoek is... is dit een zeer goed alternatief. Ik weet niet eens hoe de Hifi zaak heet maar d'r zit eentje in Leeuwarden (eind van de Nieuwstad) en eentje in Assen (vlak bij VanderVeen).
Meer info hier: http://www.viertron.nl

Prijslijst Viertron: Aego 2 2-kanaals aktief satellietsysteem Zwart, wit 567,00
Aego 5 5-kanaals aktief satellietsysteem Zwart, wit 850,00
Aego Decoder Dolby Surround P5 decoder Zilver 695,00

Ik dacht niet dat die decoder ook voor 50% is :(

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Dat is opzich wel een goede tip, maar het is en blijft duur.
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen een Logitech Z-680 en een complete homecinemaset (receiver + speakers enzo) maar dat blijft beide wel onder dit bedrag.

Oftewel kun je mij uitleggen waarom dit nou zo'n goede kwaliteit is ?

Edit: Ok, ik heb net eventjes de site doorgenomen, ik moet toegeven, het ziet er veelbelovend uit iig.

[ Voor 17% gewijzigd door GeforceDDQ op 20-10-2003 21:22 ]

301SQN

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Dat setje is zeg maar hifi-onderdelen in pc speaker behuizing :P Tis ook een hifi merk :) Voor 300 euro is het zeker een aanrader. Voor 600 euro had ik een losse amp met speakers gehaald.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Joshua22
Nou het moest aan twee eisen voldoen. Klein, vanwege de *eeuwige* bende op mijn bureau, en van een betere kwaliteit dan "normale" pc speakers. Uiteraard hangt dat van je eigen oren af. Dus ga je gewoon luisteren bij je Hifi boer. Maar aangezien de meest "Hifi" speakers veel te groot zijn voor een bureau vallen die af voor mij. En toen kwam ik dit setje tegen. Blaast alles wel weg :) Red Hot Chilli Peppers klinken heel goed >:) Maar je moet gewoon op je eigen oren vertrouwen en gaan luisteren. En *als* je op zoek bent en *als* je in Assen of Leeuwarden woont dan is dat in ieder geval een bezoekje waard dacht ik zo.
BTW, ik blijf erbij dat een goede koptelefoon een betere aanschaf is dan menig pc speaker setje maar dat is een andere discussie.

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Joshua22 schreef op 20 oktober 2003 @ 21:09:

Ik weet niet eens hoe de Hifi zaak heet maar d'r zit eentje in Leeuwarden (eind van de Nieuwstad)...
Die heet Boelman & Ettema.

http://www.boelman-co.nl/

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zijn dit ze?

Aego 5
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-energy.co.uk/products/aego/images/p5.gif

Aego 2
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-energy.co.uk/products/aego/images/2.gif

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Dus je krijgt voor 425 euro een 5.1 systeem?
Of was het geheel 1700 euro en kost het nu 850?

Voor 425 euro lijkt het zeker een leuk setje... Dan nog even een goede versterker eraan en gaan!

You can't have everything. Where would you put it?

• Joshua22
Ja dat zijn ze idd. Ik zou zelf nog een plaatje plaatsen maar mijn pc crashte... zucht. Persoonlijk vind ik voor een pc een 2. 1 setje genoeg. En anders gebruik ik mijn hoofdtelefoon. De kwaliteit van deze speakers is zeer goed. En ik stond echt stom verbaasd dat ze zo goedkoop waren. Nog steeds wel bijna 300 euro, maar met een goede geluidskaart en opname.... nou. Het gebeurt wel vaker dat goede initiatieven in de pc wereld een vroegtijdige dood sterven. Getuige dus het feit dat er blijkbaar niet erg veel vraag naar was. Te duur gewoon. Maar niet voor de helft van de prijs lijkt mij. Als je dit vergelijkt met wat je in de gemiddelde pc zaak vind....
Pagina: 1