Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aan/Uit knop misschien het probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensen,

ik heb een pctje gebouwd maar ik krijg maar geen beeld.
nu bedacht ik me dat het misschien aan de aan/uitknop ligt die ik niet heb aan gesloten???
ik heb de knop van de case niet aangesloten maar er zit wel gewoon een knop op de voedeng.
dus vertel het mij :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
je hebt die aan/uit knop echt nodig hoor.....

gaat je PC btw aan eigenlijk? (gaan er fans draaien, spint de HDD op?)

ben bang dat jij beter af was geweest met een kant en klare PC :/

TheS4ndm4n#1919

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
de knop achter op je voeding is bedoeld voor alle stroom in je pc.
hier mee zet je je pc dus niet aan of uit.
draait je pcu kooler of andere fan's wel dan als je die knop omzet??

ik zou als ik jou was maar ff je power knop aan sluiten en dan nog eens proberen.

suc6

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

sla het boekje van je mobo eens na.
Vooral de aansluitprocedure in een x aantal stappen.

D'r zit ergens op je mobo een frontpanel pin setje (hd led, powerled e.d.)

Daar zit dus ook iets wat op PWR_BTN lijkt bij.
Hier sluit je de knop van je case op aan.

Bel nu iemand die weet waar ie mee bezig is ;)

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 21:08:ik heb een pctje gebouwd maar ik krijg maar geen beeld.
nu bedacht ik me dat het misschien aan de aan/uitknop ligt die ik niet heb aan gesloten???
Ik zou de volgende keer maar een volledig geassembleerd systeem kopen ... ;)
Lees even wat meer over atx voedingen.

-

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Je kan ook een schroevendraaier pakken (geen kruiskop) en even de *juiste* twee pinnetjes op je moederbord met elkaar verbinden. Dan start ie ook gewoon op. Beetje hobby-manier, maar het werkt wel om even te testen.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Pak een schroevendraaier.
Bij voorkeur een kruiskop en verbindt die twee pinnetjes ff met elkaar :)

Dan start ie weer B)

Dit is altijd mijn manier om test PC's te starten B)

edit:
Echo 8)7
Maar waarom geen kruiskop?
Das juist handig :P

[ Voor 23% gewijzigd door Atlas op 20-10-2003 21:17 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Is er ook een speciale reden waarom je geen kruiskop zou pakken, volgens mij kan je zelfs een sleutel oid gebruiken , zolang het maar electriciteit geleidt.

Verwijderd

ATX voeding/mobo:
Sluit de aan/uit knop eerst maar aan. Hoe dat moet staat precies in de handleiding van je moederbord. Het zijn 2 pinnen op je moederbord, daarop sluit je de drukknop van je voorpaneel aan.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Technische PMG FAQ: Hoe bouw ik een PC?

NB: je neemt geen schroevendraaier (en zeker geen kruiskop) omdat je er in no-time kortsluiting mee veroorzaakt ;)

Lees eerst de gebruiksaanwijzing van je moederbord. Sluit alle bedrading aan. Test of het werkt en loop de bovenstaande Faq's eens door. Dat moet voldoende zijn om elke zelfbouw PC aan het werken te krijgen ;)

Voortaan meer zelfonderzoek doen alvorens een topic te openen. Dat voorkomt dat wij simpelweg de handleidingen moeten oplezen of je persoonlijke Google/Search assistent worden. Zie: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) wat wij verwachten in CME.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.