Toon posts:

NFS HP2 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem bij het installeren van Need For Speed Hot Persuit 2, de harde schijf eisen volgens de handleiding zijn minimaal 50MB, maar 1,2Gig wordt er aangeraden. Nogal een verschil als je het mij vraagt, nu heb ik eerder het spel al eens geinstalleerd maar ook weer gedeinstalleerd.

Wanneer ik het nu weer installeerd merkte ik op dat wanneer ik het spel opstartte deze de cd-rom erg veel benaderde, waardoor het spel een beetje ging schokken?? Ik naar de NFS HP2 directory en merkte op dat deze maar 120MB was, weer een keer gedeinstalleerd en er weer opgezet en toen was de directory 60MB?

Ik heb dit dus een aantal malen gedaan maar elke keer varieert de grote van de directory?!?!?! Krijg ook nergens een opties tijdens de installatie om te kiezen welke grote ik op de harde schijf wil installeren. Is dit bij iemand bekend, of weet iemand hoe ik dit kan omzeilen zodat ik de maximale installatie kan toepassen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je al eens álles verwijdert van HP2 wat je maar kan vinden? Dus dan doel ik niet alleen op uninstall, maar ook op de map met savegames, het register ook vrijmaken van alles wat je van EA/HP2 tegen komt, enzovoort.

Daarnaast kan je proberen of het nut heeft om het spel in een andere map/partitie te installeren, misschien dat je dan wel een installeermethode kan kiezen.

Als het je alleen maar om gaat dat het spel gaat schokken als ie van de CD af gaat lezen kan ik je aanraden om eens een keer naar Daemon Tools te kijken. Daarmee kan je van een image van je originele CD een mount maken waardoor de cdrom op je hardeschijf staat, maar de computer het als een aparte cdrom ziet.
Dit is een stuk sneller, aangezien je hardeschijf sneller kan lezen dan je cdromspeler. Plus dat je hierdoor op zo'n 60/120 MB + 700 MB komt, wat een stuk minder is dan 1.2 GB :)

The devil is in the details.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 15:39
Wat mij opviel bij NFSPHP2 dat de install directory wel erg klein was. Als je speelt vanaf cd duurt het laden ook verschrikkelijk lang. Wat bleek nou, hij installeert niet alles maar maakt ook gebruik van data op de cd. Ik heb een aantal mappen van cd naar hdd gekopieerd en een no-cd crack erop gezet en nu is ie veel sneller met laden en het beeld is vloeiend.

Ik treed niet in details hierover want dat mag hier niet.