Toon posts:

Loggen van via FTP verstuurde files *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even een vraagje mbt logs.
de situatie is als volgt: PC A draait in een netwerk, en staat achter een router/firewall. PC B is een FTP-server, van eender waar op het internet bereikbaar. PC A stuurt bestanden via internet explorer naar PC B (dus met: ftp://username:pass@mijn/server.org:poort/map )

is het mogelijk, dat de router/firewall waar PC A achter staat kan loggen welke bestanden PC A naar PC B verstuurd? Mij lijkt van wel, maar dan toch ook weer van niet, aangezien het om een ftp-transfer gaat, waarin de router van PC A alleen maar de NAT verzorgt...

wie kan mij hier een antwoord op geven?
mercie...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sorry, een router kan geen bestanden loggen, hooguit de hoeveelheid aan bestanden maar onmogelijk om te loggen welke bestanden!

Wees consequent, maar niet altijd

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
Er zullen vast wel routers zijn die het een en ander kunnen loggen, maar die zullen ook wel enorm duur zijn en niet geschikt voor consumenten ;)

Beter lijkt het me om een apache webserver neer te zetten op jou server, en dan jou ftpprogje de logfiles op te laten slaan in de wwwroot van apache o.i.d

Dan kan je overal ter wereld de ftp logs bekijken, wel eventjes een ww etc opzetten ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of ipv een router een proxy nemen :)

offtopic:
En de reden van mijn reageren: 'Loggen' is niet bepaald een duidelijke topictitel, dus maak er wat anders van. Probeer het wat duidelijker te maken ajb, meer dan een woord kan best :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een router kan dat absoluut niet, die stuurt alleen de data door :)

Je kunt wel de FTP op B laten loggen in een wwwroot op B zelf (dat kan zelfs per user account als je een goede ftpd hebt), die vervolgens op A gewoon opvraagbaar is via http://b/ftplog ofzoiets (intern kan je gewoon de hostname gebruiken namelijk)