Kerio Mail Server : Email Naar Buiten het netwerk Sturen.

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Goedenavond.

Ik gebruik sind's kort voor onze Interne mail Kerio Mailserver 5.7.2
De mailserver is helemaal up en werkt perfect.
Maar is het de mogelijkheid om een Interne E-mail naar buiten te sturen ?

Zoja :

1. Zit deze functie in Kerio Mailserver Zelf ?
2. We hebben geen Domein op internet. Kunnen we ook een Planet Email Adres gebruiken om de Interne Email naar buiten te sturen ?
3. Kan de Externe Email ontvanger Het ook terug sturen Zodat het op een Gezamelijke email adres aan komt ?

Zonee :

Is dit Uberhaupt wel Mogelijk ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uberhaupt al eens in de help gekeken of op de site gesnuffeld :?

Move PNS > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xtremer
Koffie schreef op 20 October 2003 @ 20:55:
Uberhaupt al eens in de help gekeken of op de site gesnuffeld :?

Move PNS > SA
Help & Site heb ik door genomen.
Maar ik weet niet hoe ze die term noemen.
Maar ik heb ob verschillende dingen gezocht.
Zonder Resultaten helaas :(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je stelt idd wel 'basic' vragen, maar goed. Natuurlijk kan Kerio ook naar buiten emailen en email ontvangen, anders was het nl geen mailserver :)
Onder het tabje "SMTP Server" kan je instellen wie er naar buiten mag mailen en bij "Delivery Queue" kan je instellen of Kerio direct mag mailen of dat ie alles gewoon aan de SMTP van je provider moet doorgeven (moet beide werken).
Natuurlijk kunnen mensen ook naar jou mailen. Waarschijnlijk werkt @je.ip.adres.hier ook wel maar maak gewoon ff snel een domein naampje aan. Kost nix en is zo gepiept bij bv www.dyndns.org. Heck, als je er geen zin in hebt mail je mij je IP maar ff en hang ik er een domeinnaampje aan :)

Verder kan je natuurlijk elk mailadres instellen als afzender, maar dat doe je in de mailclient en niet in de mailserver!
Lees nog eens wat FAQs en manuals want je zal zien dat e.e.a. een stuk duidelijker wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ook op 20-10-2003 21:02 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Xtremer
Ook schreef op 20 October 2003 @ 21:01:
Je stelt idd wel 'basic' vragen, maar goed. Natuurlijk kan Kerio ook naar buiten emailen en email ontvangen, anders was het nl geen mailserver :)
Onder het tabje "SMTP Server" kan je instellen wie er naar buiten mag mailen en bij "Delivery Queue" kan je instellen of Kerio direct mag mailen of dat ie alles gewoon aan de SMTP van je provider moet doorgeven (moet beide werken).
Natuurlijk kunnen mensen ook naar jou mailen. Waarschijnlijk werkt @je.ip.adres.hier ook wel maar maak gewoon ff snel een domein naampje aan. Kost nix en is zo gepiept bij bv www.dyndns.org. Heck, als je er geen zin in hebt mail je mij je IP maar ff en hang ik er een domeinnaampje aan :)

Verder kan je natuurlijk elk mailadres instellen als afzender, maar dat doe je in de mailclient en niet in de mailserver!
Lees nog eens wat FAQs en manuals want je zal zien dat e.e.a. een stuk duidelijker wordt.
owkee Dat heb ik ingestelt.
Ik stuurde een test email naar mijn eigen adres.

En ik kreeg deze melding.

<*******@planet.nl> (smtp03.wxs.nl: 550 5.1.8 invalid/host-not-in-DNS return address not allowed)

Wat kan ik daar aan doen ? / Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Xtremer op 20-10-2003 21:27 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Xtremer schreef op 20 oktober 2003 @ 21:10:
[...]
owkee Dat heb ik ingestelt.
Ik stuurde een test email naar mijn eigen adres.

En ik kreeg deze melding.

<*******@planet.nl> (smtp03.wxs.nl: 550 5.1.8 invalid/host-not-in-DNS return address not allowed)

Wat kan ik daar aan doen ? / Wat doe ik verkeert ?
Tis te donker voor m'n glazen bol.. :/
Je wilde een e-mail sturen.. Waarvandaan en waarmee? Via welke smtp server? Naar welk adres? Naar je eigen adres? Met een @IP.adres of heb je al een echte hostname?

Dit soort problemen luisteren heel precies dus probeer je in andermans situatie te verplaatsen.. Vragen als "Wat doe ik verkeerd" hebben natuurlijk alleen nut als je uitlegt wat je nou eigenlijk doet :)
Het lijkt er idd in dit geval op dat je een niet bestaande host achter het @pestaartje hebt gebruikt. Probeer dus eerst een echte hostname aan te maken, werkt toch het best!

Edit:
Als je eventueel een router hebt staan, heb je dan ook de juiste poort (25) open??

[ Voor 19% gewijzigd door Ook op 20-10-2003 21:27 ]

• Xtremer
Ook schreef op 20 October 2003 @ 21:24:
[...]
Tis te donker voor m'n glazen bol.. :/
Je wilde een e-mail sturen.. Waarvandaan en waarmee? Via welke smtp server? Naar welk adres? Naar je eigen adres? Met een @IP.adres of heb je al een echte hostname?

Dit soort problemen luisteren heel precies dus probeer je in andermans situatie te verplaatsen.. Vragen als "Wat doe ik verkeerd" hebben natuurlijk alleen nut als je uitlegt wat je nou eigenlijk doet :)
Het lijkt er idd in dit geval op dat je een niet bestaande host achter het @pestaartje hebt gebruikt. Probeer dus eerst een echte hostname aan te maken, werkt toch het best!

Edit:
Als je eventueel een router hebt staan, heb je dan ook de juiste poort (25) open??
Ik Stuurde een email Vian mijn pc Naar een Planet test account. Dit gaat via de Mail server Locaal.Met een @ip.adres

Poort 25 staat open in de router van Binnen -> Buiten
Niet vab Binnen <- Buiten !

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je moet de mailserver van planet (mail.planet.nl) opgegeven als uitgaande mailserver (tenminste in de configuratie van je mailserverpakketje)

dan stuurt jouw mailserver eerst de mail naar planet die het dan weer doorstuurt naar de ontvanger.

omdat veel ontvangende mailservers namelijk een reverse lookup doen op de afzender om te kijken of het een valide afzenderserver is... en tja die heb jij niet ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Ook

Ook

Yes I can!

Volgens mij staat elke poort standaard van Binnen --> Buiten open :)
Als je mail wil kunnen ontvangen moet je die port 25 dus ook van buiten naar binnen open hebben staan anders kan de SMTP van (bv) planet jouw mailserver helemaal niet bereiken.

PS: Mail mij je IP even en dan zet ik ff snel een hostname op, scheelt je zoveel gerommel met @IP.adres dingen.. werkt toch niet echt lekker!

• Xtremer
Nu Heb ik ook een ander probleem ondekt. :(

Mijn Kerio Mail Server gebruikt poort 80 :(

Nu wil ik Mijn Webmail houden, Maar ik wil ook me website gaan hosten op me server.

Hoe los ik dit op ?

Ik heb er eigelijk weinig zin in om me website / kerio op een andere poort te gaan draaien..

Hoe kan ik zoiets http://server/mail ?

Kan dat met kerio ?

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik denk dat je daar weinig aan kunt veranderen.. Of die webmail, of die webserver moet op een andere poort draaien. Je zou wel een makkelijk linkje kunnen maken met een alias, bv:
http://webmail.website.nl/ laat je verwijzen naar http://62.63.64.65:8080/ (waarbij dit laatste natuurlijk je eigen IP moet zijn). Zo heb ik het iig zelf opgelost :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Xtremer schreef op 22 oktober 2003 @ 18:44:
Nu Heb ik ook een ander probleem ondekt. :(

Mijn Kerio Mail Server gebruikt poort 80 :(

Nu wil ik Mijn Webmail houden, Maar ik wil ook me website gaan hosten op me server.

Hoe los ik dit op ?

Ik heb er eigelijk weinig zin in om me website / kerio op een andere poort te gaan draaien..

Hoe kan ik zoiets http://server/mail ?

Kan dat met kerio ?
Je kunt die webmail gewoon op een andere poort draaien en dan met mod_proxy in apache binnenhalen en gewoon weergeven als webmail.domein.nl op poort 80.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Hallo mensen, ik gebruik ook kerio mail dinges... en ik had het volgende probleem, als je met outlook wilt verzenden...
ik had eerst ongeveer zelfde reply van server, maar ik heb het opgelost, door in te stellen, bij outlook express...
bij account opties, en dan server, en dan voor deze server is een verificatie vereist.
en dan moet je daar je user name en password invoeren, en toen waren de problemen bij mij gelijk over!
en mensen, succes er verder mee!
Pagina: 1