Toon posts:

AGP probleem, wil niet meer hoger dan 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen ik zit weer eens met een probleempje,

mijn radeon 9800SE geeft aan dat de agp snelheid maar op 4 zit ipv 8
als ik kijk bij "smartgart (tm)" staat er dus ook dat de agp snelheid 4 is , het probleem is dat ie niet verder kan dan 4 ,

eerst stond hij altijd op 8 x agp en nu kan ik dat dus niet

hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch 8 x agp krijg?

btw, kan het hierdoor komen dat mijn pc vast loopt bij 3dmark/games? ,want dit gebeurt de laatste tijd best vaak:(

ik heb me videokaart niet overgeclocked ofzo en heb dx 9.0 herinstalled en ook de catalyst 3.8 drivers opnieuw geinstalleerd...

specs: P4 2,66 @ 2,8ghz , 2x 256 mb , chaintech mobo 9BJF , hdd 120gb ,ati radeon 9800SE (club3d)

ik hoop dat iemand mij kan helpen:)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk eens in de BIOS van je moederbord wat je kan instellen.

Ik heb ook even de topictitel aangepast :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je kan in het BIOS instellen of je AGP 1x,2x,4x of 8x moet zijn. Mits je moederbord dat ondersteunt natuurlijk.
Gewoon even op delete rammen tijdens het opstarten en dan staat het dacht ik onder 'chipset options'.

Ik denk niet dat je pc bij spellen hierdoor vastloopt.
Misschien eens andere videokaart drivers proberen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door _the_crow_ op 20-10-2003 20:26 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 12:41
nieuws: Oververhitting en beschadigde monitoren door Catalyst 3.8?

Hoewel ATi Catalyst 3.8 in eerste instantie goed ontvangen werd, bleek dit weekend dat de nieuwe versie van de Radeon-driver ook erg gevaarlijk kan zijn. Eerst werd bekend dat de temperatuur van kaarten in de 9800-serie wel 15 graden kon stijgen na installatie van de nieuwe driver. Verschillende gebruikers meldden dat de ventilator dit niet aankon en de kaart onherstelbaar beschadigd raakte. Met name degenen die een 9700-naar-9800 mod hebben uitgevoerd zonder extra koeling te installeren zouden risico lopen.

lees deze nieuws post even door want misschien ben jij ook 1 van de vele slachtoffers. En ik denk dat de mods graag zouden willen dat je meer dingen doe zoals, je kaart in een ander systeem hangen en daar kijken wat hy doet.

[ Voor 1% gewijzigd door badboynova op 20-10-2003 20:27 . Reden: spel fout ]