[access] rekenen met uren

Pagina: 1
Acties:

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 09:44
hallo,

Ik ben bezig met een uren staat, waar ik elke dag de uren moet invullen.
Ik wil in de kolom (week totaal) de uren van de week opgeteld hebben. Dit moet te zien zijn in het formulier. Het probleem is dat de uren niet goed worden opgeteld, de volgende code heb ik al geprobeerd:

Query
weektotaal:CDbl([ma]+[di]+[wo] enzo )x24
uren: int([totaal])
minuten: =([weektotaal])-([uren])

Wie kan me helpen met dit probleem?
Ik heb heel google al doorzocht maar tevergeefs niets gevonden
en ook op GoT zelf niets.

Verwijderd

Het zou fijn zijn als we wisten welk programma je gebruikt, elke programma werk weer anders namenlijk.

• Row
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:16:
Het zou fijn zijn als we wisten welk programma je gebruikt, elke programma werk weer anders namenlijk.
meen je dat nou? lees de titel eens :? 8)7

Verwijderd

Zelf gaan rekenen op een papiertje 8)

• Row
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:20:
Zelf gaan rekenen op een papiertje 8)
hey bedankt man daar heb ik wat aan, reageer dan niet :?

Verwijderd

<edit>

<whoops-mode> srry, wel heel erg scheel naar de titel gekeken </whoops-mode>

Maar wat je ook kunt proberen is om je informatie te verwerken in Excel. Werkt volgens mij 12X zo makkelijk. (http://www.xs4all.nl/~tilmans/excel.JPG)
Tenminste als ik snap wat je bedoeld: bijv, het aantal uren dat je per dag gewerkt hebt bijhouden in een formulier.

</edit>

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Gebruik de functie Nz eens, dus nz([ma])+nz([di]) etc.

Access zal nl de functie niet uitvoeren als een van de componenten geen waarde heeft. Met de functie nz los je dat op, en moet je om ieder deel van de som plaatsen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1