[KT7A]Problemen, moederbord stuk?

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Hi, all. Ik was vrijdag nacht een film aan het kijken toen plotseling mijn PC uitviel, zomaar zonder reden. Dus ik probeer hem opnieuw op te starten maar hij doet helemaal niks meer. De dag erna er even mee bezig geweest en hij startte al wel weer op maar viel na 2/3 minuten het beeld weg en begon de pc-speaker te kraken. :?

Vandaag maar even mijn overclock uitgezet en de fail safe defaults ingestelt. Nou draait is wel weer maar tijdens het opstarten duurt het even voordat de harde schijven gestart worden. Waar zou dit aan kunnen liggen? Zou het het moederbord zijn of toch wat anders?? Ik kan er zelf weinig van maken :(

Hail to the king baby!

• urk_forever
Heb net even een uur ofzo 3dmark gedraait en dat houd ie wel vol alleen blijft mijn hdd led constant branden :?

Hail to the king baby!

• urk_forever
Niemand die me hier bij helpen kan?? Mijn specs trouwens:

Abit KT7A
AMD Athlon 1000 @ 1000
384 Mb Ram
MSI GF2Ti Passief gekoeld
Enermax 350 Watt voeding
40 en 120 Gb Maxtor hdd
dvd + brander
2 casefans

Mijn temp is 35 idle, voltages:
Core0 1.84V
Core1 0.43V
+3,3 3,50V
+5,00 4.86V

Hail to the king baby!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 00:19
Is dit moederbord niet een van de moederborden waarop minder goede condensatoren zaten? Misschien kun je daar eens naar kijken of ze bol staan of zijn gaan lekken. (even zoeken op 'abit' 'kt7' en 'condensatoren' geeft wel wat topics)

hier ff wat info

[ Voor 47% gewijzigd door Emcee op 21-10-2003 18:45 ]

Verwijderd

Ik denk eerder dat 1 van die Maxtor schijven aan het kapot gaan is.. ;(

Overigens, die wat lage 5 volt kan wel wijzen op elco's die aan het kapot gaan zijn. Zet de Vcore eens op de normale waarde (1.75 of 1.70) en kijk wat de 5 volt dan doet ..?

• urk_forever
Ik zal vanavond een kijken naar de condensatoren op het moederbord als die stuk zijn dan weet ik wat er aan de hand is.
Ik hoop niet dat mijn schijven stuk gaan.

Hail to the king baby!

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
als je condensatoren kapot zijn kan je het bord opsturen naar abit. ik kreeg van een 4 jaar oud bord ook een nieuwe terug.

het heeft destijds ook op de frontpage gestaan dat mobo's kostenloos gerepareerd/vervangen werden.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Dat het HD ledje constant brand kan aan een defecte HD liggen, ik had dat destijds ook op mn KT7a toen mn IBM HD stuk aan het gaan was.

• urk_forever
De condensatoren zien er goed uit. Zijn niet bol of vies. Ik zal mijn hdd's ff testen met powermax.

Ik heb even de voltages gemeten met een multimeter. De 5 volt ligt altijd rond de 5 maar de 12 volt ligt steeds ronde de 12,39. Kan dat voor problemen zorgen??

Hail to the king baby!

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
12,39v is prima voor 12v lijn.

* LollieStick gokt op je 120gb :P

[ Voor 32% gewijzigd door LollieStick op 23-10-2003 09:47 ]

• urk_forever
Ik heb de schijven gecheckt met PowerMax maar allebei mijn Maxtor drives zijn certified error free. Ben nu alleen nog een burn-in test aan het doen van de 120 Gb schijf. Morgen zal ik hem helemaal uit elkaar halen, alles schoonmaken en alles weer opnieuw installeren. Hopen dat het dan weer normaal werkt.

Hail to the king baby!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb hier ook een Maxtor DiamondMAX Plus 45 30GB 7200rpm schijf.
Powermax geeft aan dat de schijf prima in orde is, maar de schijf heeft zo af en toe geen spin-up, en geeft dan een hoog gillend geluid. Nadat ik de PC een keer opnieuw opstart begint hij wel te draaien en wordt hij ook weer door mijn onboard RAID-controller gezien en lijkt alles gewoon te werken. Een poosje geleden gaf de schijf zo in eens een goed hoorbare tik terwijl het systeem al een poosje aan stond en zat Windows XP gelijk zo vast als een huis. Dat was voor mij de druppel die de wel bekende emmer deed overstromen, ik heb inmiddels een RMA aangevraagd bij Maxtor en zal de schijf binnenkort verzenden.

Overigens heb ik een ABIT KT7-RAID moederbord. De Maxtor DiamondMAX Plus 9 80GB 8MB cache 7200rpm die ik er nu in heb zitten functioneer uitstekend op de RAID-controller.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• urk_forever
Ik hoor ook geen rare geluiden van de schijven afkomen dus volgens mij zijn die nog wel goed. Ik denk dat het probleem toch ergens anders ligt

Hail to the king baby!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb ook dat mobotje gehad, alleen dan de KT7A-Raid.
Hierbij heb ik wel eens wat problemen gahad met me ide controler.
Weet niet meer waardoor het kwam, maar de mobo deed ook af en toe vaag met me toetsenbord. Zag ie me tb niet, en kon ik wel op f1 drukken zonder wat te hebben verandert.

Heel erg vaag....

PS: Ik gebruikte de raid niet.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• urk_forever
Hmm, ik heb vorige week alles even uit de kast gehad en stof vrij gemaakt en daarna weer ingebouwt en mijn bios even geflashed en nu werkt ie weer normaal :?
Heb voorlopig nog geen problemen gehad.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Dat kan ook best de oorzaak zijn geweest hoor, stof en/of een slecht contact ergens...

We gaan duimen dat het goed blijft zo. ;)

• urk_forever
Nou, ik heb het probleem gevonden. Nadat het weer fout ging heb ik nog een keer een andere voeding geprobeerd. Dat ging goed, toen ik toen mijn andere voeding weer probeerder ging het weer fout. Na inspectie bleek dat er 3 elco's in de voeding bol stond en lekten. Dus zal ff een nieuwe voeding kopen. Dan kan ik weer Max Payne 2 spelen ;)

Hail to the king baby!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus toch de condensatoren >:)

Alleen dan die van je voeding ipv je mobo :P
Mooi dat het weer werkt.
Pagina: 1