SPDIF> Versterker-5.1 > Speakeropstelling klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Sorry als iemand een duidelijkere titel weet hoor ik het graag.

Ter info:
-Mijn PC zie sig.
-Marantz versterker
-5.1 speakers aangesloten op Marantz versterker.

Het probleem is hier als volgt waar ik totaal niet uitkom.

Mijn geluidskaart (Soundstorm van Nforce2) heb ik coaxiaal doorgelust naar de digital input van mijn Marantz versterker. Het geluid doet het perfect alleen mijn rear speakers zijn verkeerd om! Als ik zo'n soundtest doe van de Nforce tray zijn de linker en rechter rearspeakers omgedraaid?! Dit terwijl ik 100% zeker weet dat de kabels juist zijn aangesloten aangezien mijn versterker los wel het geluid correct doorgeeft.

Iemand idee? Ik vind dit beetje vaag namelijk.
In windows zijn de speakers in Nforce tray als 6 ingesteld (5.1 dus)
Heb met de opties lopen klooien of ik wat kon vinden wat ik kon in-/uitschakelen maar hier viel ook niets uit te halen.

Ik weet dat ik mede-tweakers niet mag bedanken voor hun hulp van de faq, maar doe het toch 1x :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De versterker heeft vast ook een testsignaal, had je die ook al geprobeerd? :)
Misschien heb je het wel goed aangesloten, maar "denk" je verkeerdom.

Had ik een tijd, de speakers stonden links en rechts van me, dus de speakers had ik ook links en rechts op de versterker aangesloten, maar ik was vergeten dat de versterker andersom stond -> geluid was verkeerdom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 20-10-2003 20:21 ]

• bl33d

bl33d

Topicstarter
Ja dat test signaal had ik ook geprobeerd van m'n versterker. Echt prachtig geruis komt erdoor :) Laat helaas niet horen welke speaker nou het geluid uitkomt.

Ik heb nu de kabels omgewisseld van m'n left/right rearspeakers. En Nforcetray geluidstest hoor ik dat het klopt. Maar nu zat ik te denken of ik verkeerd zat met m'n rearspeakers? of is nforcetray fout met rearspeaker?

Hieronder heb ik nog 2 dingen:
-Ik had vroeger een Sblive! en dat ding deed het helemaal krom met de digitale output. Geluid kwam echt door hele verkeerde boxen. Vandaar dat ik nu twijfel of het aan mij ligt of aan de speakers.

-Toen ik m'n speakers ophing inclusief bekabeling was ik zo slim geweest om m'n bekabeling te nummeren. Nu staan ze echter verkeerd om. Nr3 zou rechts moeten zijn maar is op de linker ingang aangesloten..Zou ik toen der tijd aan het dromen zijn en de stikkers verkeerd om? Who knows..Ik kan echt moeilijk de 2 persoonsbed uit m'n kamer zetten en de kabelgoten openbreken om het spoor te volgen naar m'n speakers.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 17:31

Eboman

Ondertitel

En als je ze nou eens doormeet met een multimeter ??

Aan 1 kant even de aders verbinden en aan de andere kant de multimeter erop en even weerstand/breuk testen..

Signature

• bl33d

bl33d

Topicstarter
Laat maar ik ben echt blond. De ruistest gaf ook aan op m'n versterker welke singaal hij bezig was en dat klopte ook.

Oftewel ik had de speakerdraden verkeerd gestickerd toen der tijd. Duh.

Bij deze mijn eerste aanvraag voor slotje :)