Ik heb een tweetal Draytek Vigor 2600 routers aangeschaft. Volgens de leverancier zouden deze ook werken via ADSL over ISDN (KPN). 1 van de twee modems werkt, het modem op de andere lokatie niet. Heb ze al omgewisseld, helaas zonder resultaat. Schijnt aan de DSLAM te liggen van de telefooncentrale. Als die nieuw genoeg is doen de 2600 Vigors het, anders niet.
Kortom, ik ben op zoek naar een ADSL router die het volgende kan:
* Dienen als VPN-server (zoals de Vigor 2600 dat ook kan)
* Geschikt is voor ADSL over ISDN van KPN.
ps. Het is de bedoeling om 2 lokaties met elkaar te verbinden. De lokatie waar de Vigor niet werkt moet nou net de serverkant zijn
@Predator:
Ik ben de hele dag al aan het zoeken. Uit de verschillende topics die ik heb gelezen op o.a. tweakers blijkt dat de Drayteks het beste zijn (Etech is ook wel aardig). Punt is alleen dat die Vigors niet (met uitzondering van 2500-I) overweg kunnen met ISDN van KPN.
Ik heb nog ff met CAP-TEAM overlegt, in principe is alleen een VPN-Client ook voldoende. Vervolgens kan de pc met de Vigor via de VPN client de server op het netwerk aan de andere kant ook benaderen.
ff uitleg
PC_1-->Draytek 2600 [vpn server] <-internet-> VPN client -->Novell Server
Kortom, ik ben op zoek naar een ADSL router die het volgende kan:
* Dienen als VPN-server (zoals de Vigor 2600 dat ook kan)
* Geschikt is voor ADSL over ISDN van KPN.
ps. Het is de bedoeling om 2 lokaties met elkaar te verbinden. De lokatie waar de Vigor niet werkt moet nou net de serverkant zijn
@Predator:
Ik ben de hele dag al aan het zoeken. Uit de verschillende topics die ik heb gelezen op o.a. tweakers blijkt dat de Drayteks het beste zijn (Etech is ook wel aardig). Punt is alleen dat die Vigors niet (met uitzondering van 2500-I) overweg kunnen met ISDN van KPN.
Ik heb nog ff met CAP-TEAM overlegt, in principe is alleen een VPN-Client ook voldoende. Vervolgens kan de pc met de Vigor via de VPN client de server op het netwerk aan de andere kant ook benaderen.
ff uitleg
PC_1-->Draytek 2600 [vpn server] <-internet-> VPN client -->Novell Server
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 20:23 ]