Toner problemen Brother HL-1440

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:47
Het probleem is als volgt:
De printer maakte een grijze waas over de afdrukken na 2000 pagina's. Op advies van Brother heb ik toen eerst de printer met perslucht gereinigd. Ook heb ik de corona van de drum gereinigd met het daarvoor aanwezige schuifje. Dit alles had geen effect. Toen heb ik maar besloten alsnog de toner te vervangen. Dit had het gewenste resultaat, de grijze waas was direct verdwenen. Echter de toner zou bij 5% dekking 3000 pagina's af moeten kunnen drukken, hier zat ik dus 1/3 onder, terwijl ik nauwelijks afbeeldingen afdruk.

Nu heb ik met de nieuwe toner na +/- 2000 pagina's weer dezelfde grijze waas over mijn afdrukken. Op advies van Brother heb ik mijn toner gewogen, aan de hand hiervan kom ik tot de conclusie dat de toner nog voor ongeveer 1/3 gevuld is. Ik vermoed dan ook dat dit de vorige keer ook het geval is geweest. Het zou immers het gat van 2000 pagina's verklaren.

Het voorstel van Brother is de toner op te sturen om dan een toner met korting bij hen aan te schaffen. Dit lijkt mij geen succes, aangezien de prijzen op de website van Brother ongeveer 30% boven de internetprijzen liggen. De 'winst' is dan direct weg, bovendien moet ik de toner dan ook nog opsturen en kan ik helemaal niet meer printen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem bij dit type toner (TN6300)? Deze toner wordt namelijk in een hele reeks van Brother laserprinters gebruikt (HL 1200/1240/1400serie). Ik heb wel gemerkt dat bij goedkopere soorten papier de waas erger is dan bij het 'IBM Office Pro' papier dat ik nu gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 20-10-2003 19:55 . Reden: Typo ]