Vaag probleem: d3d benchmarks willen niet

Pagina: 1
Acties:

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Hey mensen.

Ik heb gisteren nog een d3d spelletje uitgespeeld en vandaag krijg ik dit:

Tijdens het surfen kreeg ik ineens groene strepen door beeld. Na een reboot startte 3dmark03 niet meer (heb ik al langer niet gedraaid) op, geeft een rare foutmelding.

Dus met de drivers kloten (zie onder), wil niet. Quake III doet het ook niet. Kaart bij flatgenoot getest, start wel 3dmark.

Windows opnieuw erop, 3dmark03 loopt een keertje door, score okay, alleen CPU tests maar op 50% van wat ze waren.
Quake III gespeeld, 1min goed dan groene strepen.

Inmiddels werken Quake III en Doom³ (bijde OpenGL) goed, kan lang laten draaien (denk dus geen temp probleem).

De d3d benchmarks (3dmark03 / 01, Aquamark) starten nu wel op, maar na een korte tijd krijg ik een zwart scherm en de ATI drivers melden dat de kaart niet meer aan te spreken is...

Wat heb ik gedaan:
- Virus scan
- Cat 3.8 eraf, en er weer op
- Cat 3.8 eraf, 3.7 erop
- WinXP nieuw erop (eerst repair dan format)
- Rage3d eraf
- CPU op stock speed gezet (2.4 ipv 3.01)
- SiSoft CPU burn in test

Iemand een idee? Ik heb toevallig vandaag nieuwe mem reepjes gekregen, die ga ik er nu eens inzetten. Denk echter niet dat het dan gaat werken.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 12:41
op de frontpage sta een artikel over de 3.8 cat misschien zou je dat eerst even moeten door lezen want misschien herken je gelijk het probleem wat je heb.

nieuws: Oververhitting en beschadigde monitoren door Catalyst 3.8?

[ Voor 12% gewijzigd door badboynova op 20-10-2003 19:53 ]

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
badboynova schreef op 20 oktober 2003 @ 19:52:
op de frontpage sta een artikel over de 3.8 cat misschien zou je dat eerst even moeten door lezen want misschien herken je gelijk het probleem wat je heb.

nieuws: Oververhitting en beschadigde monitoren door Catalyst 3.8?
Thx, maar ik vrees dat mijn kaartje stuk is. Net een 9700np van een flatgenoot getest, prima. Mijn kaartje in zijn PC => beeld met strepen. Weer omgeruild... weer mijn kaartje dus stuk.

En guess what: Net een jaartje en 20 dagen oud!

Ik ga nog een ding proberen: Windows opnieuw erop en alleen Cat 3.7. Maar ik vrees dat er iets stuk is. Net had ik niet alleen strepen in het beeld maar ook kapotte polygonen in 3dmark03. Nu ik dit typ zijn er ineens wat paarse strepen door de smileys en de text box...

//edit: Weiirrddd... nieuw install. Meteen 3.7 erop. 3dmark draaien ==> heeel kort groene streepjes, voor de rest prima bench met goed resultaat.

==> BEWARE! Wees voorzichtig met de 3.8 drivers!

[ Voor 12% gewijzigd door JayVee op 20-10-2003 23:21 ]

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Wat vaag. Zat nu beetje te proberen met ocen van mijn CPU. Net nog 3dmark gedraaid maar die crashde, kwam gewoon terug naar de desktop...
En nu doen de 3dmarks het niet meer.

Heb niet een keer 3.8 erop gehad op deze installatie!

//edit: net Quake gestart, meteen groen beeld zodra ik ging spelen!

[ Voor 14% gewijzigd door JayVee op 21-10-2003 14:20 ]