Toon posts:

plaatje over plaatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers Mensen,

Ik fotografeer vaak in clubs, café's en discotheken mensen
Nu kom ik uit op ongeveer 100 fotos per avond.

Nu wil ik die acceptabel maken voor een 56K modem
Nu gaat me dat wel lukken (mayby iemand tip voor een goed freeware proggie) , alleen ik wil over 'elke' foto een extra
foto zetten onderin, waar een soort balk komt met de naam van die avond
en website waar ze op staan (soort van copyright). Nu ga ik dat natuurlijk niet over elke foto handmatig doen. Is daar een programma voor toevallig die dat kan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 19:51 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

Als het geheel op een webserver draait zou ik als ik jouw was eens naar PHP gaan kijken. Kun je vrij gemakkelijk op elke opgevraagde foto je een plaatje plakken met copyright informatie. Om het geheel geschikt te maken voor 56k is het het handigst om dezelfde afbeelding op verschillende resoluties paraat te hebben. In PHP is het erg makkelijk om even een scriptje te schrijven dat dit doet (eenmalig). JPEG Wizard is een tooltje dat dat ook voor je kan.

[ Voor 42% gewijzigd door BCC op 20-10-2003 19:55 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
zoek eens op google naar 'arles image webpage creator' van digital dutch

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op 20 October 2003 @ 19:53:
Als het geheel op een webserver draait zou ik als ik jouw was eens naar PHP gaan kijken. Kun je vrij gemakkelijk op elke opgevraagde foto je een plaatje plakken met copyright informatie. Om het geheel geschikt te maken voor 56k is het het handigst om dezelfde afbeelding op verschillende resoluties paraat te hebben. In PHP is het erg makkelijk om even een scriptje te schrijven dat dit doet (eenmalig). JPEG Wizard is een tooltje dat dat ook voor je kan.
Het zijn allemaal JPG files.
Ik heb niet zo heel veel verstand van software,
maar ik heb het liever niet later pas op de foto maar gelijk (scheeld webserver dataverkeer)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 22:52

job

je kan met elk zichzelf respecterende fotobewerkingsprogramma een batch draaien.
even instellen wat je wilt doen en starten en alles gaat vanzelf.

verkleinen vergroten kan vrij eenvoudig.
er een balk met copyright opplaatsen kan ook, maar ik weet niet precies hoe.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 20-10-2003 20:01 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

deze gebruik ik http://gallery.menalto.com/ of het mooi is ofzo kan je even op mijn website zien, link is te vinden in mijn profile, click op photo gallery.

Je moet wel bepaalde software draaien cq geinstalleerd hebben, Apache, PHP enzovoort maar ik vind het een erg goed stuk software

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
photoshop batch, kan ej automatisch een hele boele fotos renamen, en een mooi logo eroverheen plakken.

Met bijv. acdsee kan je hele bergen tegelijkertijd renamen en verkleinen tot een ingesteld formaat.

Kan ook met windows xp in combinatie met powertools (iets van image resizer), dan kan je gewoon al je bestanden aanklikken, en dan rechtermuisknop ~resize (o.i.d).

Zelf eventjes zoeken :) er zijn genoeg (gratis) alternatieven :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt met die arless.. dat was precies wat ik zocht!! Bedankt, en hopelijk is dit nog eens iets voor een zoeker dit topic!

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:15:
Het is me gelukt met die arless.. dat was precies wat ik zocht!! Bedankt, en hopelijk is dit nog eens iets voor een zoeker dit topic!
graag gedaan :)
Pagina: 1