Toon posts:

[AMD/INTEL] Core hoe groter hoe beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://hardwareanalysis.com/images/articles/small/10180.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.trattiinformatica.it/images/Processori/intel-p4.gif

Zat te denken, waarom vergroot AMD niet de oppervlakte van de core. Er is ruimte genoeg op de processor om een extra grote koeloppervlakte te maken. Dus meer de kant op zoals intel doet.

Natuurlijk is de core van beide procs van binnen anders, maar waarom maakt AMD de core omhulsel niet groter zodat er een beter contact mogelijk is tussen koelblok en proc.

Volgens mij zou het dan mogelijk moeten zijn om de temperaturen van de AMD proc een stuk naar beneden te halen wat weer resulteert in hogere klok mogelijkheden.

hoe denken jullie hier over?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat wat je bij die P4 ziet is niet de core, maar de heatspreader (die verdeelt zoals de naam al zegt de hitte van de core over een groter oppervlak) :)

Ja Pasta, 500 keer "Ik moet het topic lezen alvorens ik ga blaten" ! :X

Tja je zal best wel tegen een aantal problemen oplopen, anders hadden ze het al lang gedaan natuurlijk. Andere hardware (met name het moederbord) moet het ook nog kunnen bijbenen.

[ Voor 47% gewijzigd door JER00N op 20-10-2003 19:38 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat was bij de athlon64 toch ook :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nou jah, bij de Athlon 64 en de Opteron zijn ze al begonnen met heatspreaders :)

oops te laat :P

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 20-10-2003 19:40 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

zo'n extra heatspreader zoals intel heeft is wel leuk, maar betekent wel weer een extra overgang, ipv direct van core naar koelblok krijg je dan core, spreader, koelblok, en dat benadeeld juist de warmte afvoer weer.

bovendien kun je dan ook nie meer bij de bruggen (evt. interessant voor OC'ers)

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 20-10-2003 19:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Mja vrij nutteloos topic dit. Als je kijkt naar de nieuwere AMD processoren hebben die ook een heatspreader. Dus wat TS zich afvraagd is feitelijk al gebeurd.....

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/news/pt/pj/10204/pic/25amd02.jpg

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 19:36:
.. Dus meer de kant op zoals intel doet.
En dat is dus zoals gezegd al gebeurd met de nieuwe Athlon 64/Opteron reeks :) Waarmee tevens een einde komt aan dit topic (want welk een nut heeft 't nog?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.