[BF1942] Geen geluid ingame

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotste eigenaar van een 2e pc bij mij thuis. Hard werken en veel centjes opzij leggen leverde mij uiteindelijk een leuk systeempje op. :)

Nu heb ik net BF1942 gëinstalleerd en tot mijn grote schrik heb ik ingame geen geluid. Eerst dacht ik dat die ge-disabled was maar dit bleek echter niet zo.
Voor alle duidelijkheid; zodra ik op escape druk en in het menu terechtkom heb ik gewoon het achtergrond muziekje op m'n speakers.

De laatste drivers heb ik gisteren gëinstalleerd dus daar kan het niet zo snel aan liggen lijkt mij zo.

Specs zijn : AMD 2000XP, met een KT3Ultra2 DeLuxe moederbord. 256ram en GeForce 2 Pro videokaart.

Soundcard zit dus onboard.

Ondanks de de search en de zeer uitgebreide FAQ van BF1942 heb ik m'n probleem niet kunnen oplossen.

Who knows the answer ?

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/menusound.jpg

Toch zeker weten dat omcirkelde vakje niet aangevinkt staat? :P

Hardware acceleration e.d. mee gespeelt in dxdiag?
Hardware acceleration aangevinkt in Battlefield als dat mogelijk is?
Aantal soundchannels mee gespeelt in Battlefield?

Je zou de cache kunnen verhogen door naar X:\Battlefield dir.\Mods\bf1942\Settings\Default.con te gaan (openen met notepad ofzo en maak eerst ff een backup) en dan de lijn Sound.soundBufferCacheSize 200 opzoeken en een hogere waarde geven.

Of misschien is de sound.rfa wel fucked up en moet je waarschijnlijk het maar opnieuw installeren, mijn files in grootte (kun je vinden in X:\Battlefield dir.\Mods\bf1942\Archives\):
sound.rfa = 208 MB (218.499.997 bytes) en
sound_001.rfa = 3,41 MB (3.579.299 bytes)