Toon posts:

Hauppauge WinTv Go2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net nieuw hier op 't Forum.. heb een kleine vraag,

Ik heb net een WinTv Go2 kaart gekocht en wil een videorecorder hierop aansluiten. Heeft iemand hier ervaring mee ??

Ik heb één scart uitgang op mijn videorecorder (SONY SE600).
Nu heb ik een kabel (scart -> s-video) van de video naar mijn wintv kaart aangesloten. Start het programma WinTv2000 op en zoek naar het video kanaal, maar kan niets vinden..

Daarna klik op op Suite (kun je kiezen tussen Tuner en Video (s-video), maar dat werkt ook niet als ik op video klik.

Toen maar eens geprobeerd mijn digitale camera aan te sluiten.
Die werkt wel op de s-video aansluiting.

Ik denk dat de output van de videorecorder geen s-video is...
maar wat het dan wel is weet ik ook niet ... :'(

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik de video moet aansluiten op mijn Hauppauge WinTV Go2 kaart ??

Verwijderd

probeer eens de gewone coax uitgang van je video op de tv kaart aan te sluiten

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 11:50:
probeer eens de gewone coax uitgang van je video op de tv kaart aan te sluiten
Neee, je snapt 't niet...
Het lijkt me logisch dat je je videorecorder als tuner wilt gebruiken en daarmee dus kunt zappen.

Zo gebruik ik m'n videorecorder ook op m'n WinTV kaartje.
Ik zou de s-video uitgang op je videorecorder niet gebruiken, want daar zijn vaak nog steeds problemen mee.

Het simpelste is om een scart-convertortje aan te schaffen (kost misschien 3 euro).
Dat is zo'n blokje met aan de ene kant een scart-aansluiting en aan de andere kant 3 contra-tulpplugjes (kijk wel uit dat je geen [in-convertor] koopt, maar een [out-convertor]...)
Dan ga je simpelweg van het gele tulpplugje (composite) naar de composite ingang van je tv-kaart. Kies in de software WinTV2000 of WinTV32 (liever deze) voor composite en zet 'm op PAL B (= europa).
En wat je met het geluid doet, moet je zelf weten... Of vanuit he videorecorder rechtstreeks naar een versterker, of naar de line-in van je geluidskaart.

Misschien lukt het met deze tips ook wel om het via je s-videokabel aan te sluiten.
Maar let wel op of dit een [in] of [out] kabel is.

Succes!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
kijk even in de A/V FAQ, die staat bovenaan de topiclijst.
waarschijnlijk geeft jouw video geen s-video uitgangsignaal. dan kun je nog composiet gebruiken zoals hierboven staat. en anders dus gewoon via de coax-ingang.

als je de video als tuner wilt gebruiken dan moet je em wel via de coax aansluiten, ik snap niet waar de meneer hierboven het over heeft, het gaat hier om een TV kaart, niet over een TV-OUT op je videokaart..

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 19:26:Ik heb één scart uitgang op mijn videorecorder (SONY SE600).
Nu heb ik een kabel (scart -> s-video) van de video naar mijn wintv kaart aangesloten. Start het programma WinTv2000 op en zoek naar het video kanaal, maar kan niets vinden..
Het is heel goed mogelijk dat die kabel maar 1weg is en alleen van de s-vhs naar scart toe (voor tvout naar tv dus) en dat het andersom helemaal niet kan, zulke kabels verkopen we hier zelf ook vh merk Bandridge. Op de verpakking (als je die nog hebt) staat aangegeven welke richting het signaal op kan.
Maar zoals MNECMotU al zei is het het makkelijkste om het dmv een scartplug te regelen.
Afbeeldingslocatie: http://webplus.silicon-group.co.uk/acatalog/scartsvhs.jpg

Systeem Specs

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

BuG2FiX schreef op 21 October 2003 @ 14:46:
als je de video als tuner wilt gebruiken dan moet je em wel via de coax aansluiten, ik snap niet waar de meneer hierboven het over heeft, het gaat hier om een TV kaart, niet over een TV-OUT op je videokaart..
Als je 't niet snapt hoef je ook niet te reageren!
Je wilt je videorecorder als tuner gebruiken dus gebruik je NIET de coax ingang van je TVkaart maar de s-video of de composiet ingang. En als je dat niet snapt moet je toch maar eens ff een "my first technical bouwdoos voor beginners" aanschaffen.

Aangezien de topicstarten al omschreef dat hij zijn kabeltje ook wel eens gebruikt voor zijn videocamera aan te sluiten op zijn videorecorder, denk ik dat hij een [in] kabeltje heeft terwijl hij een [out] kabeltje nodig heeft.

Wat Drunkfux schrijft is dus helemaal waar. Zo'n schakelbaar in/uit adaptertje is zeker de moeite waard. Weet je tenminste precies wat je aan het doen bent.

Succes!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Er staat in de TS dat hij de videocamera heeft aangesloten op zijn tv-kaart en dat die wel werkte. hij heeft het dus over een s-video kabeltje en dus niet over een scart-svideo kabeltje voor die camera. ik ken ook geen camera met een scart aansluiting (!) dus lijkt met sterk dat ie hetzelfde kabeltje gebruikt.

daarbij komt dat er volgens mij op geen enkele video een tuner signaal op de s-video out aansluiting komt. (overigens komt een s-video OUT sowieso bijna niet voor op videorecorders, is doorgaans composiet). Ik bedoelde dus, als je de tuner van de tvkaart op het videokanaal van de video instelt (op plaats '1' bijvoorbeeld) en dus aansluit via coax, dan werkt het ook prima.

MNECMotU: Ik snap het volkomen dus die reactie mag ook wat minder, stuur me maar een mailtje als het je niet zint, maar hou dat buiten dit forum aub. bedankt.
Pagina: 1