Ik ben een complete newbie op het gebied van debian. Nou wil ik een LAMP servertje op gaan zetten, zodat ik tegen de tijd dat ik ADSL krijg
(jajajajaja, ik woon in zo'n fantastisch gebied waar nog niet eens kabel verkrijgbaar is, laat staan dsl) zelf m'n sites kan gaan hosten.
Ik had nog een oude P150 staan,
40 Mb,
1,6 GB,
CD deckje
in principe goed genoeg dus...
Dus ik Debian geïnstalleerd.... geen probleem (voor zover ik kan beoordelen)
Hier gelijk apache op geinstalleerd dmv. apt-get install apache
userdirs aangepast in www, net als de verwijzing daarnaartoe. (waren eerst public_html)
als ik nu naar het IP ga van mn bak (in mijn geval 192.168.0.8) dan krijg ik heel mooi die debian / apache pagina te zien.... Mooizo denk je dan, apache werkt ook..
MIS!
ik had de user test aangemaakt, en in die map weer een www map.
In die map staat weer een gewoon simpel html docje...
als ik nou ga naar 192.168.0.8/~test krijg ik echter te zien dat de pagina niet kan worden weergegeven....
Wie weet wat ik moet doen????????
thnx.
McMetal
(jajajajaja, ik woon in zo'n fantastisch gebied waar nog niet eens kabel verkrijgbaar is, laat staan dsl) zelf m'n sites kan gaan hosten.
Ik had nog een oude P150 staan,
40 Mb,
1,6 GB,
CD deckje
in principe goed genoeg dus...
Dus ik Debian geïnstalleerd.... geen probleem (voor zover ik kan beoordelen)
Hier gelijk apache op geinstalleerd dmv. apt-get install apache
userdirs aangepast in www, net als de verwijzing daarnaartoe. (waren eerst public_html)
als ik nu naar het IP ga van mn bak (in mijn geval 192.168.0.8) dan krijg ik heel mooi die debian / apache pagina te zien.... Mooizo denk je dan, apache werkt ook..
MIS!
ik had de user test aangemaakt, en in die map weer een www map.
In die map staat weer een gewoon simpel html docje...
als ik nou ga naar 192.168.0.8/~test krijg ik echter te zien dat de pagina niet kan worden weergegeven....
Wie weet wat ik moet doen????????
thnx.
McMetal