Toon posts:

PC krijgt geen IP van DHCP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje via een router. Ik heb er 3 werkstations probleemloos op aangesloten. Nu wil ik nog een 4de aansluiten maar die krijgt geen ip van de DHCP. Hij krijgt gewoon een 169...... (automatisch adres)

Het is een epox mobo met een on-board LAN , maar ik heb ook al geprobeerd om een NIC erin te zetten maar hetzelfde resultaat (2nic's van verschillende merken zelfs).... de originele drivers geinstalleerd..maar nix!

Ik heb Windows XP Pro met SP 1 draaien op de pc...

Als ik mijn laptop op dezelfde kabel aansluit krijgt deze wel gewoon een ip-adress dat bij het netwerk behoort...

Via CMD en dan ipconfig /renew krijg k de melding dathij de DHCP server niet kan vinden...lampjes branden wel....

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? :'(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
draait er mischien een firewall op die pc? (zonealarm oid) die dhcp blokeerd?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nope..hij is net nieuw geinstalleerd...

Verwijderd

werkt een statisch ip wel :?

ipconfig /release en daarna /renew geprobeerd ?
link speed staat goed ? (auto is het gemakkelijkst)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:28:
nope..hij is net nieuw geinstalleerd...
hoe groot is de dhcp scope op die router?

reset anders de router eens en probeer het dan nog eens, en eventueel een statisch ip adres idd kijken of dat wel werkt

Verwijderd

Topicstarter
statisch ip werkt wel inderdaad...als ik ipconfig /release en dan ipconfig /renew doe dan zegt ie dat ie de DHCP server niet kan vinden...

dhcp scope wat is dat?

Verwijderd

Topicstarter
zegt dit iets?
er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: lan verbinding 2. Kan geen contact met de DHCP -server maken. Aanvraag is verlopen

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:34:
zegt dit iets?
er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: lan verbinding 2. Kan geen contact met de DHCP -server maken. Aanvraag is verlopen
check in de webinterface van die router eens of je de scope (dus de range met adressen) kan vergroten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:34:
zegt dit iets?
heb je ipconfig /release al gedaan dan :?

wat je ook nog ff kunt proberen :

alle protocollen weggooien en opnieuw installeren, laatst ook bij een vriend van mij gehad zelfde prob. dit loste het op

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch wat bedoeld wordt met scope of niet?

DHCP address pool selection
x System Allocated <-- weet niet het is maar deze staan aangevinkt
User Defined

User Defined Start Address 10.0.0.3
User Defined End Address 10.0.0.50

Verwijderd

Topicstarter
protocollen deleten had ook geen effect helaas... ik ga eens even bij de buren proberen om te kijken of mijn systeem daar wel een ip krijgt..

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:50:
protocollen deleten had ook geen effect helaas... ik ga eens even bij de buren proberen om te kijken of mijn systeem daar wel een ip krijgt..
routertje nu al eens gereset :? :?

Verwijderd

Topicstarter
oke ben weer terug..het ligt inderdaad aan mijn router/modem..ik had hem niet zo snel gereset omdat ik dan weer mijn hele adsl verbinding moet gaan instellen maar het ligt inderdaad aan mijn router want daar pakte hij um wel meteen! anyway thnx for your help!
Pagina: 1